Stel je persoonlijke vraag #56

Wie is jouw favoriete schaatsster?

• Femke Kok
  • Joy Beune
  • Marijke Groenewoud
  • Merel Conijn
  • Antoinette de Jong
  • Marrit Fledderus
  • Melissa Wijfje
  • Ik kijk nooit schaatsen

0 stemmers

En schaatser?

• Jenning de Boo
  • Tim Prins
  • Joep Wennemars
  • Kai Verbij
  • Kjeld Nuis
  • Jorrit Bergsma
  • Marcel Bosker
  • Ik kijk nooit schaatsen

0 stemmers

4 likes

ik volg het niet genoeg om een favoriet te hebben maar ik keek dit weekend een beetje en heb nu wel minst favorieten: iedereen die met een helm en een skibril op rijdt :rage::rage::rage:

het is geen shorttrack en je bent ook niet op een piste normaal doen!! nog erger dan mensen met een helm op een stadsfiets

(ik hoef geen rationele argumenten voor het dragen van een helm te horen ik vind het er gewoon debiel uitzien solo rijdend in je eigen baan op een 400 meterbaan ok)

4 likes

Is het bewust dat Jutta er niet bijstaat?:joy:

8 likes

oja trouwens ik vind femke kok leuk maar ben ook wel rooting voor schulting!! maar die staat er niet bij. vind alleen joep wennemars echt een beetje als een engnekkie overkomen :cold_sweat:

4 likes

Ja dat vind ik echt een dom wijf

@issa oh shit was Schulting vergeten, vind haar ook leuk en heel knap.

5 likes

Sorry even een persoonlijke vraag want ik plan een weekend weg en ga altijd een beetje naar de zelfde dingen Veluwe/drenthe vooral en moet eens iets nieuws haha

Woon jij in de Achterhoek?

• Nee
  • Ja
  • Nee maar eerder wel

0 stemmers

Is het de moeite waard om te bezoeken?

• Woon er, is leuk/ok
  • Woon er, is matig/kut
  • Ben er geweest was leuk
  • Ben er geweest was ok
  • Ben er geweest was matig
  • Ben er geweest was kut
  • Ben er nooit geweest geen idee

0 stemmers

Ben er zelf dus nog nooit geweest en vind het lastig inschatten of het de moeite is of ik beter weer gewoon Veluwe kan doen haha

Kok, mede door dit interview in AD afgelopen weekend

Ik ben in Lichtenvoorde geweest een paar jaar terug en ik vond het er heel mooi!

Was wel met mooi weer en mijn eerste weekendje weg na lockdowns dus misschien is mijn ervaring een beetje gekleurd

2 likes

Huh hoe is dit ook aerodynamisch enzo

1 like

Biased want ik kom er vandaan maar het is er vooral mooi en groen, ook echt wel leuke dorpen maar Doetinchem bijvoorbeeld kan je wat mij betreft overslaan. Bredevoort vind ik een aanrader als je van boekenwinkels houdt en het is sowieso een mooi en karakteristiek dorpje. Bij Ruurlo/Vorden zitten kastelen in de omgeving, ook leuk. Weet je al waar je ongeveer heen zou willen gaan?

5 likes

Ik weet nooit helemaal zeker wat er nou wel en niet binnen de achterhoek valt. Maar er zijn echt wel een aantal mooie plekken, Doesburg is heel cute, Bronckhorst ook, rond Vorden heb je allemaal kastelen en je kan er heel mooi wandelen en in Gorssel heb je een van mijn favo musea: museum More.

7 likes

Ik dacht heel even dat je Doetinchem ging aanraden :joy:
Al heeft het wel mooie stukjes, bij de Slangenburg en t Onland. Maar centrum zelf, vooral overslaan.
Achterhoek heeft wel hele mooie stukken. Ook rondom Lochem is het mooi.

5 likes

Haha het ging me inderdaad om het centrum maar Slangenburg vind ik ook mooi!

2 likes

Ik zag heel veel mooie huisjes rondom Winterswijk, tussen daar en de Duitse grens zeg maar. De natuur daar leek me erg mooi maar het is wel echt helemaal aan het einde van de beschaving haha, lijkt wel of Winterswijk helemaal omringd is door bossen en boerderijen en vrij ver van de rest afligt. Misschien is iets centralers wel handiger, tenzij Winterswijk zelf een enorm leuke stad/dorp blijkt te zijn?

@Infidel Bronkhorst ben ik eens geweest, mooi idd maar toen was ik op de Veluwe en daar ligt het ongeveer tegenaan dus misschien moet ik toch verder naar het oosten voor iets nieuws.

5 likes

Oh leuk! Is qua omgeving zeker een aanrader, prachtig daar. Winterswijk zelf vind ik wel prima, niet het leukste dorp ooit maar er zit best wat aan horeca en winkels als je gewoon wil rondslenteren. Als je een auto tot beschikking hebt ben je vanuit daar in ieder geval zo in een ander dorp dus wel goeie uitvalsbasis.

Achterhoek is echt mijn lievelingsplek in Nederland. Veeeeel mooier dan de Veluwe en sowieso zijn de mensen veel leuker. (Woon zelf op de Veluwe)

1 like

Wat heb jij in het wild gezien? Dierentuin en beekse bergen etc telt dus niet.

• Leeuw
  • Tijger
  • Beer
  • Olifant
  • Luipaard
  • Walvis
  • Orka
  • Dolfijn
  • Gorilla
  • Pinguin

0 stemmers

• Wolf
  • Panda
  • Dolfijn
  • Haai
  • Krokodil
  • Giraffe
  • Ijsbeer
  • Luiaard
  • Miereneter
  • Niks

0 stemmers

2 likes

Omgeving Lochem/Vorden/Ruurlo is indd leuk als je van wandelen houdt, door de kastelen en dichtere bossen. Vanuit daar vind ik een dagje naar Zutphen ook gezellig.

Omgeving Winterswijk/Lichtenvoorde/Bredevoort etc lijkt mij leuker in voorjaar/zomer door het coulisselandschap, dat is een beetje troosteloos in de winter. Al die dorpjes vind ik wel leuk voor een (mid)dagje. Ook veel kleine, particuliere theetuinen in die omgeving, is ook leuk om een soort wandelroute langs te doen als je daarvan houdt.

3 likes

Oh en jullie meest bijzondere sighting of mooiste indrukwekkendste moment mogen jullie ook delen aub :white_heart:

3 likes

Geen van deze, maar wel een ouder-kind duo wilde zwijnen in de heuvels net buiten Barcelona, in het midden van de nacht. De grote was niet gelukkig om ons te zien :smiling_face_with_tear:

2 likes