De huisjes van ‘onthaasten in de Achterhoek’ bij lievelde (ligt dicht bij Winterswijk) zijn heel mooi.
Zou jij op een dag 5000kcal kunnen eten?
- Makkelijk
- Met moeite
- Nee
0 stemmers
En 10.000?
- Makkelijk
- Met moeite
- Nee
0 stemmers
Ik heb dus echt geen flauw idee wat ik daarvoor moet eten. ![]()
Misschien een zegen.
Footlong subway is ongeveer 1000 als je iets met vlees en/of kaas neemt. 2 quarter pounders is ook rond de 1000. Dus 4 QP en 2 footlongs en dan nog wat milkshakes of ijs oid en dan ben je er wel zo’n beetje.
Dat moet een beetje een vrouw op een dag wel kunnen klappen lijkt me. 10.000 is echt wel veel.
Een zeehond in de Noordzee! Maar die optie staat er niet tussen… 🫠
10000 kcal is 7,3 maxizakken Maltesers. Dat lukt me wel op een dag.
Ik zou wel tussendoor moeten kotsen denk ik. Zou ze 5000 alleen kunnen aantikken als er veel geld of een flinke straf tegenover staat.
Ik moet hierdoor wel denken aan zo’n EGT moment dat rent free in mijn hoofd leeft, dat er ook werd gevraagd of je 10k calorieën kon eten en iemand verlekkerd ging beschrijven van ja dit en dat eten met lekker veel beleg en sauzen, ‘super lekker’. It haunts me
Een bak Ben & Jerry’s is ook 1000 calorieën.
Ik kan me best voorstellen dat ik wel eens per ongeluk 5000 calorieën heb gegeten, ik ben soms iets te goed in mezelf misselijk eten. En vooral als je niets eet wat vult en vooral ‘lege’ koolhydraten en vet + frisdrank en milkshakes is het niet zo moeilijk. Voor mij dan. Tienduizend lijkt me dan weer onmogelijk want na zo’n dag voel ik me wel ellendig.
Ik werd een keer tien minuten voor mijn 2e gesprek afgebeld, terwijl ik al op de fiets zat daar naartoe. Want de directeur was niet komen opdagen die dag en nam z’n telefoon niet op.
Toen heb ik niet meer gereageerd op het voorstel om een nieuwe datum te prikken, ik dacht echt byeee. Was een hip reclamebureau in Amsterdam, ik heb toch liever een degelijke werkgever.
Heb je je wel eens ziek gemeld van je werk omdat je een (of meerdere) dag(en) voor jezelf nodig had?
- Ja
- Ja, vanwege overspannenheid/burn-out/overige langdurige mentale klachten
- Nee, daar zijn vakantiedagen voor
- Nee, ik ben eigen baas/werk niet
0 stemmers
(Is anoniem)
Een burn-out of overspannen is ook gewoon ziek.
Gewoon nee? Als je dat nodig hebt voor je mentale gezondheid moet je het vooral doen, want dat is ook gewoon ziek inderdaad, maar zelf nooit gedaan.
Denk trouwens dat als ik meer rigide werk had ik het misschien wel eens nodig had gehad, maar ik had vrij flexibel “als het werk maar af komt” werk, dus ik kon daarin voldoende ruimte voor creëren toen dat even nodig was.
Een enkele keer in het onderwijs. Daar is vakantiedagen opnemen niet mogelijk, denk dat ik anders dat wel zou doen.
En op m’n 18e ben ik een keer ziek naar huis gestuurd van m’n bijbaan omdat m’n verkering de avond ervoor uit was gegaan en ik steeds moest huilen 🥹
Dit ja, daarvoor zou ik het wel doen. Maar als ik een dagje niet zo lekker ga en een dag voor mezelf nodig heb zou ik wel een vakantiedag nemen.
Ja precies, een dagje me-time met een dekentje, een pot thee en een serie op de bank is wel even wat anders dan een burn-out. Je hebt niet eens genoeg vakantiedagen om van een burn-out te herstellen joh.
Dat is mij op mijn 32e nog gebeurd bij mijn grote-mensen-baan ![]()
Hahaha ja hier ook. No shame ook was gewoon kut
Dat klopt, maar dan ben je over het algemeen langdurig ziek gemeld. Mijn vraag gaat meer om af en toe een snipperdag.
Vind ik ook een mega legitieme reden hoor, dat kan je echt even lamleggen.
Soms zie ik wel eens van die goedbedoelde TikToks waarin ze zeggen ‘Je komt echt niet een kilo aan als je een paar dagen ‘slecht’ eet!!1!1 Want voor elke kilo moet je 7000 kcal extra eten.’ En dan denk ik alleen maar van ja zou me makkelijk lukken eigenlijk? Zeker als ik op vakantie ben oid.