Een burn-out of overspannen is ook gewoon ziek.
Gewoon nee? Als je dat nodig hebt voor je mentale gezondheid moet je het vooral doen, want dat is ook gewoon ziek inderdaad, maar zelf nooit gedaan.
Denk trouwens dat als ik meer rigide werk had ik het misschien wel eens nodig had gehad, maar ik had vrij flexibel âals het werk maar af komtâ werk, dus ik kon daarin voldoende ruimte voor creĂ«ren toen dat even nodig was.
Een enkele keer in het onderwijs. Daar is vakantiedagen opnemen niet mogelijk, denk dat ik anders dat wel zou doen.
En op mân 18e ben ik een keer ziek naar huis gestuurd van mân bijbaan omdat mân verkering de avond ervoor uit was gegaan en ik steeds moest huilen đ„č
Dit ja, daarvoor zou ik het wel doen. Maar als ik een dagje niet zo lekker ga en een dag voor mezelf nodig heb zou ik wel een vakantiedag nemen.
Ja precies, een dagje me-time met een dekentje, een pot thee en een serie op de bank is wel even wat anders dan een burn-out. Je hebt niet eens genoeg vakantiedagen om van een burn-out te herstellen joh.
Dat is mij op mijn 32e nog gebeurd bij mijn grote-mensen-baan ![]()
Hahaha ja hier ook. No shame ook was gewoon kut
Dat klopt, maar dan ben je over het algemeen langdurig ziek gemeld. Mijn vraag gaat meer om af en toe een snipperdag.
Vind ik ook een mega legitieme reden hoor, dat kan je echt even lamleggen.
Soms zie ik wel eens van die goedbedoelde TikToks waarin ze zeggen âJe komt echt niet een kilo aan als je een paar dagen âslechtâ eet!!1!1 Want voor elke kilo moet je 7000 kcal extra eten.â En dan denk ik alleen maar van ja zou me makkelijk lukken eigenlijk? Zeker als ik op vakantie ben oid.
Eens in de zoveel tijd (1x in het jaar hooguit) kan ik na een drukke periode gewoon even op werkgebied mentaal âopâ zijn. En dan ben ik na een dagje op ziek weer helemaal oke en kan ik er weer vol voor gaan. En nee, ik heb geen burn out of zo.
Kan jij deze vrouwen uit elkaar houden?
- Nee dat is één vrouw idd
- Ja ik zie het verschil wel
0 stemmers
Ik denk altijd dat het Heleen Hendrik is als ik die Eloise zie.
- Dagelijks
- Wekelijks
- Soms, maar wel met enige regelmaat.
- Vrij weinig/zeer zelden
- Nooit/ ik kan het mij eigenlijk niet herinneren
0 stemmers
- Ja
- Nee
- Weet ik niet
0 stemmers
Elodie
Ik noem haar Heleen Achja
Ik zit op zoân punt in mijn leven waarop ik dingen ofwel voor het eerst doe Ăłf tot de conclusie kom dat ik ze helemaal onder de knie heb en allebei is constant reden voor trots.
Ik ben elke dag trots op mezelf dat ik de dag weer redelijk heb volbracht en goed voor iedereen heb gezorgd ondanks mijn constante fuck dit leven gevoel
Ben jij nu ziek?
- Ja
- Nee
- Twijfel, niet fit maar ook niet ziek
0 stemmers
Ik namelijk wel en ook veel mensen om mij heen (wellicht dat ik daarom ziek ben ja, lekker besmetten!)
Ja, want ik zat bij een van de twee op de middelbare school.
Ik heb eenmalig een keer 3 grote kapsalons weggewerkt naast allemaal ander eten en alcohol. Ik zou daar nu veel moeite mee hebben maar op die manier met de hele dag festivallen kom ik denk ik wel aan 5000/10000 calorieën