Stel je persoonlijke vraag #56

Ik zou het zelfs niet aannemen:

“Op 10 van de 25 kinderkledingstukken die Testaankoop via de populaire Chinese webshop Shein kocht, trof de consumentenorganisatie schadelijke stoffen aan. Dat blijkt uit een laboproef naar de aanwezigheid van onder meer hormoonverstoorders, PFAS en zware metalen. Op 1 artikel, een paar kinderschoenen, werden de Europese normen overschreden.”

“Het gaat om 5 keer te veel lood en zelfs honderden malen te veel ftalaten”, zegt Clays. De 9 andere artikelen waren conform de Europese richtlijnen, maar ook daar trof Testaankoop schadelijke stoffen aan.

(Testaankoop is het Belgische equivalent van jullie consumentenbond)

21 likes

Plus, misschien hebben ze het ook de kindersize sexdoll die ze verkopen het pakje laten dragen, you never know.

3 likes

Electric toch? Met al die frustels voor dr huis de hele tijd

2 likes

Wel eens wat gekocht

Eindeloze plastic frutsels

2 likes

was al verkouden en deze week griepprik gekregen dus voel me niet optimaal

krijg jij de griepprik (of heb je die al gekregen)?

• ja krijg hem elk jaar
  • ja alleen dit jaar
  • nee

0 stemmers

2 likes

Ik kan hem gratis krijgen via mijn werk en op dit moment spijt dat ik hem niet heb gehaald. Heb dus op dit momenr griep.

Elke keer weer denk ik o ja moet echt even navragen waarom ik hem niet meer krijg terwijl ik hem al vanaf mijn 12e of zo elk jaar krijg. Dan vergeet ik het weer en denk ik volgend jaar beter en dan zijn de uitnodigingen alweer verstuurd en ben ik het weer vergeten en steeds zo door. Dit is nu het derde jaar op rij (eerste jaar telt niet mee want was toen net verhuisd en overgestapt)

2 likes

Nou vandaag meteen even bellen dan! :grin:

2 likes

Ik kijk de serie Alone waarbij 10 deelnemers helemaal alleen moeten overleven in de wildernis. Ze mogen 10 items meenemen en worden helemaal aan zichzelf over gelaten. Het weer is er niet ideaal (Tasmanië) en het regent er veel. Er hebben in de eerste 3 dagen al 4 mensen opgegeven en ik zit vanaf mijn luie bank te veroordelen dat dat echt veel te snel is en ik echt wel langer dat dat zou proberen.

Hoe lang zou jij op deze manier overleven?

• Na 1 uur
  • Na 24 uur
  • Een dag of 4
  • Een week
  • 2 weken
  • Een maand
  • Ik zou gewoon de show winnen en daar forever blijven

0 stemmers

Kun jij vuur maken met een vuursteen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zou je vlees rauw van een dier eten als je hiermee kan overleven?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik zou überhaupt nooit van mijn leven aan zoiets mee (willen) doen.
Maar als je je daar dan voor opgeeft neem ik toch aan dat je het leuk vindt en wel doorzet.

8 likes

Ik zou niet na een uur al niet meer kunnen, maar wel als het donker wordt en je alleen in een bos zit met allemaal geluiden om je heen. Ik zou een uur nadat het donker is geworden opgeven denk ik.

6 likes

Ik zou dat rauwe vlees wel eten als ik in het echt in zo’n situatie zou komen maar niet voor zo’n tv programma. Maar goed ik zou sowieso echt nooit met zo’n programma meedoen.

19 likes

Of doodgaan omdat ik rauw vlees heb gegeten of doodgaan van de honger. De keuze is reuze

Als ik het al een halfuur volhoud, zonder dat ik helemaal lord of the flies ga, vind ik het al knap van mijzelf

1 like

Zou even bellen, soms hebben ze nog wel wat over! Ik kreeg ooit de indicatie toen ze de officiele rondes eigenlijk al gedaan hadden, maar ze hadden er nog wat liggen dus ik kon 'm toen toch nog krijgen.

1 like

Dus 65% gaat liever dood dan dat ze rauw vlees eten maar eten vast wel carpaccio en sushi? Interessant.

13 likes

ik eet uberhaupt nooit vlees maar als het leven of dood is kom maar door hoor

8 likes

Same!

1 like

Zitten je kleren bij die 10 items?

1 like

De vraag werd toch gesteld in relatie tot dat programma? Ik geef niet voor niks binnen 24 uur al op. Als ik daadwerkelijk moet overleven dan is dat wel heel wat anders maar zo heb ik de vraag niet geïnterpreteerd

7 likes