Hier wordt het het hele jaar door verkocht en het is nu al tering druk in het dorp, als je ziet hoeveel mensen kopen denk ik echt joeeee welk verbod ![]()
Dit is echt zoiets wat nog tien jaar gaat duren denk ik, maar wel langzaam uitdooft (no pun intended)
@Spaarlamp verbod is ook nog niet ingegaan toch? Of wel verkoopverbod al?
Ja verkoopverbod (en vervoer ook dacht ik) wel toch t/m zoveel december? In België mag het het hele jaar door.
Ohhhh ja tuurlijk, ben echt zo weinig met vuurwerk bezig dat ik even was vergeten dat je het maar een paar dagen mag kopen uberhaupt.
Waar is hier? In een Nederlandse stad?
In dat geval is dat ook logisch dat wordt niet gehandhaaft omdat dat veel te lastig is omdat er nog geen landelijk verbod geldt en het ook overal nog verkocht wordt. Hopelijk wordt het een tikje beter maar fantastisch zal dat landelijke verbod ook niet meteen werken lijkt me
Maar huh zweet en zachte handen heeft toch niks met elkaar te maken?
Ja hier in de stad zou het vorig jaar al verboden zijn maar dat kregen ze niet rond (ofzo) en nu wordt dat aangekondigd alsof die gekkies die nu al knallen dan ook zeggen Oh nee in dat geval ga ik niks meer afsteken ![]()
- Ja
- Nog niet
- Nee tegen AZC
0 stemmers
(Actie om een feministisch nummer dat domme AI nr uit de top 50 te verstoten)
Luister hem nu wel door je bericht!
Maar dat nummer staat gewoon op 2 nu?? Wat een idiote mensen zijn er toch.
Heb hem ff op repeat gezet zonder geluid
(want kan ff geen liedjes luisteren nu, niet omdat ik hem kut vind want love Sophie Straat)
Dat wordt niet meegeteld helaas
Hé shit daar gaan mijn goede bedoelingen
De berichten app op de iPhone 🫶🏼🫶🏼🫶🏼🫶🏼🫶🏼🫶🏼
Heb daar m’n meeste whatsapp gesprekken mee vervangen want had geen zin in een overstap op een nieuwe app terwijl er standaard een prima messenger app op de iPhone zit. Alleen mensen zonder iPhone (echt de minderheid bij mij) of sommige groepen heb ik nog via whatsapp.
De berichten app:
- Love it
- Heb geen iPhone
- Hate it
- Misschien moet ik het toch eens proberen
0 stemmers
Ja same!! Echt tevreden mee.
Love de speciale effecten wel, maar verder neutraal eigenlijk.
Ja maar wat dit betreft maakt het dus wel uit of er een landelijk verbod is of niet. In amsterdam is ook al jaren een verbod maar dat kan niet worden gehandhaafd. Maar als er een algemeen verkoop en vuurwerkverbod is wordt dat (op den duur) wel makkelijker
Oh man ik hoop het zo. Ik heb een hond die bang is voor vuurwerk en zij durft letterlijk sinds september al niet meer in het donker naar buiten omdat er ELKE dag knallen afgaan. Afgelopen drie weken ook elke avond tussen 20 en 22 zo’n pot met 15 knallen, zij doodsbang trillen. Zo zielig. En dat geldt voor heel veel huisdieren maar ook voor vogels en wild (naast dat in mij kan voorstellen dat het voor mensen uit oorlogsgebieden ook helemaal niet nice is, al weet ik daar eigenlijk niets van)
Ik denk ook niet dat een verbod er plotsklaps voor zorgt dat mensen geen vuurwerk meer afsteken, maar het gros van de mensen gaat echt niet de moeite doen om op illegale wijze vuurwerk te verkrijgen. En dan is het ineens wel een stuk makkelijker om te handhaven op (illegaal) vuurwerkbezit en afsteken. Het zal een paar jaar duren voordat het er helemaal uit is, maar ik denk niet dat je een plaatselijk vuurwerkverbod waarbij je dus een stad verder legaal vuurwerk kan kopen kan vergelijken met een landelijk vuurwerkverbod
Hoop ik tenminste haha
Ik las hier van alles over 20 km lopen. Ik ben verder niet ziek oid. Maar ik kan dat gewoon niet op 1 dag. Vind dat echt veel joh. Toen zat ik te denken, ik ben zelf veel beter in fietsen.
Wat zou jij liever doen?
- 20 km lopen op een dag
- 40 km fietsen op een dag
0 stemmers
Beide lijkt me zo kut trouwens echt janken. De laatste keer dat ik lang moest lopen heeft mn vriend me een halfuur op het laatst op zn rug moeten dragen sjongejonge. En mn vel zat aan de binnenkant van de schoenen vastgeplakt zo goor. En door hypermobiliteit overstrek ik ook steeds mn kuiten en weetikhet.
Pfff ik vind het met de auto al ver. Mij nie belle