Stel je persoonlijke vraag #56

Ik heb jaren 30 km gefietst per dag voor school en later nog verder en dat went hoor, conditie moet je ook opbouwen natuurlijk

7 likes

Ja maar echt ik zat zo :frowning_with_open_mouth: dat sommige 20 km lopen normaal vinden? Ik ben dan al 3 keer overleden. En idd 20 km is veel!!

3 likes

Pff ja ik zou het fysiek wel kunnen maar heb er gewoon geen zin in

Op vliegvelden aas ik ook altijd op een golfkarretje. Man man man wat moet je daar kilometers afleggen

1 like

Ja fietsen vind ik sowieso veel chiller! Krijg ik iig geen last van mn voeten. 30 km is wel veel hoor. Ziu je nou je eigen kind ook zo ver laten fietsen? Maarja als tiener wel gezond natuurlijk. Ik moest volgens mij 10 in totaal. Dus dat is eigenlijk niks :joy: maar wij vonden dat al veel. Gewoon zegmaar naar een ander stadsdeel maar elke kilometer was er al 1 teveel.

Ik heb al zo lang niet gefietst, de zadelpijn na 40km zou me echt nekken hoor

6 likes

Ik fiets liever om dan dat ik loop. Hoe kort het stukje ook is. Komt waarschijnlijk omdat mijn moeder me als 8 jarig kind mee heeft genomen op pelgrimstocht; 500 km in 2 weken, dus zo’n 35 km per dag. Ik dacht dat ik gezellig alleen met haar (zonder de rest van het gezin) op vakantie ging, en had geen idee wat een pelgrimstocht was. :smiling_face_with_tear:

9 likes

Gewoon een lekker zadel doet al wonderen hoor! En ik kan niet tegen de sloomheid van wandelen.

Als je op de fiets naar de middelbare school ging hoeveel km moest je ongeveer fietsen er naartoe?

• 0-5
  • 5 - 10
  • Meer dan 10 km

0 stemmers

Als mn kind meer dan 10 km zou moeten zou ik wel zeggen ga maar lekker met de tram/trein/bus/whatever

Dat je het ver vindt, geen zin hebt of blaren krijgt omdat je niet de juiste schoenen draagt ok maar als je verder gezond ben kƔn je echt wel 20 km lopen?

Dat is maar iets van 3 uur.

14 likes

De school van mijn kind is 13 km enkele reis dus ja die fietst ook wel een best stuk. Alleen heeft die wel mazzel dat ik de fiets nog wel eens in de auto kip in de ochtend dan hoeft ie alleen de terugweg haha (wij hadden vroeger alleen een fiets en ov was er in mijn dorp niet dus tja)

1 like

Mn voeten zouden met stipt op nr 1 het grootste probleem zijn. Daarna mn conditie. Zodra je voeten echt open liggen kan je ook niet eens fatsoenlijk meer stappen zetten. Heb speciale sokken, zooltjes, alles geprobeerd vroeger. Mn voeten zijn zo kut en op bloedblaren ga je niet verder. Dus zet mij maar op een fiets. Mijn voeten kunnen echt geen 20 km lopen. Na 1.5 km kan ik het al doorgaans voelen. Helemaal waardeloos.

3 likes

Ik moest 900 meter en nog werd ik gebracht als het regende :nail_care:

6 likes

Als je de hele dag hebt kan je tussendoor gewoon lekker ergens een uur op een terras gaan zitten ofzo. Wat dat betreft is het prima te doen idd en hoef je ook geen bijzondere conditie ofzo te hebben.

Maar bij mij waren m’n voeten ook het probleem.
Ik ging het Pieterpad lopen en na de eerste etappe (20km) moest ik zelfs al staken en opgehaald worden door mijn vriend :joy: Kon echt bijna niet meer lopen omdat ik ongetraind een heel eind met rugzak op door een zandweg had moeten ploegen. Paar spieren compleet overbelast… Daarna ben ik mijn eigen etappes gaan maken van 12-16 km per dag en dan kon ik wel meerdere dagen achtereen lopen. Dit was met bepakking, dus ik denk dat ik zonder de 20 km wel gered had. Maar als je net wat anders gebouwd bent geloof ik best dat dat al problemen kan geven idd @Jumpsuit

4 likes

Je bent echt gestoord als je 1 vd 2 vrijwillit doet.

2 likes

Bijna Niemand wandelt 6,6 km per uur. Het is eerder 4uur.
Maar dat nog liever dan fietsen.

11 likes

Heb laatst meegedaan aan een halve wandelmarathon (was inclusief lopen van en naar de parkeerplaats zo’n 23,5 km) en moest er twee dagen van bijkomen :rofl::rofl::rofl:

2 likes

Ik zie nu al zo tegen die fucking avond vierdaagse op. Wat een ellende lijkt me dat zeg. Kan ik niet meerijden? Als een soort ploegleider auto hahaha

1 like

Of je blijft gewoon thuis of mensen aanmoedigen vanaf de zijlijn haha.

Ik loop (expres) veel per dag, zo een 11 kilometer denk ik (15k stappen) en vind dat prima te doen, maar een avondvierdaagse zie ik mezelf minder snel doen. Vind dat echt wel knap.

3 likes

Ik bedoel de avond vierdaagse voor kinderen he haha. Voor volwassenen lijkt me helemaal de HEL en begrijp daar de lol ook niet van

1 like

Maar ik denk dat veel mensen hier dan ook gezegend zijn met goede voeten. Mn benen zijn wel oke, maarja als mn voeten niet meewerken heeft het geen kans van slagen. Hey maar ieder zn ding!

Daarover gesproken vorig jaar ben ik een paar dagen naar zurich geweest rond kerst en dat wandelen :stuck_out_tongue_closed_eyes: Echt veel te duur. Het slaat nergens meer op. Ik stelde voor om naar Edinburgh te gaan (voor een paar dagen maar dus) in de kerstvakantie. Mn vriend wil weer zurich en probeert me te overtuigen.

• 4 dagen zurich
  • 4 dagen edinbruh? Gh

0 stemmers

1 like

sorry maar er zijn toch echt 0 redenen om zurich te verkiezen boven edinburgh??? sluit de poll edinburgh wint x

15 likes