Stel je persoonlijke vraag #56

Ja ik ben nog nooit in edin nogwat geweest! Mn vriend is zo kortzichtig dat hij denkt dat het een of andere rare stad is. Hij heeft zo’n bepaald idee erover. Maar ik ook, en het lijkt me juist heel leuk. Vraag me wel af of daar voor 4 dagen vermaak is zegmaar.

Ik heb de poll gesloten. Het wordt nu edinburgh of dublin. Dat laatate ben ik al geweest en nouja heb ik weinig mee maargoed. Een luxeprobleem.

100% voor Edinburgh gaan! Dublin is ook leuk, maar wint het voor mij echt niet van Edinburgh.

6 likes

Ik ben net terug van een (week) stedentrip en daar liepen we - zag ik achteraf - rond de 20.000 stappen per dag (iets van 15km), ondanks ook veel het ov en dat ging ongemerkt echt prima. Wel moe in de benen/voeten na paar dagen.

Toevoeging; ben zwanger.

4 likes

non-issue dit, Edinburgh❤️

3 likes

Ik weet eigenlijk niet wat ik erger vind haha. Sterkte.

3 likes

Het werkte voor mij heel goed, was niet 100% over maar vergeleken met hoe het ervoor was echt veel beter. Ik doe het meestal aan het begin van de zomer en tegen de tijd dat het uitgewerkt is, is het herfst.

Heb jij wel eens vliegtickets/een vakantie geboekt terwijl je verlof nog niet was goedgekeurd?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik twijfel zo hard, wil het liefst gewoon direct boeken omdat tickets waarschijnlijk nu nog goedkoop zijn maar wil natuurlijk ook niet het risico lopen dat het afgekeurd wordt. :joy:

Speelt wel mee dat mijn verlof eigenlijk niet mag worden afgekeurd. Kan alleen als daar serieuze redenen voor zijn en die zijn er nooit.

10 likes

ja altijd, hoef geen verlof te vragen voor alles onder 4 weken. heerlijk.

3 likes

Ja same, ik was meestal nog wel redelijk op tijd maar echt het aantal keer dat mijn collega’s/bazen echt zo waren van “oh ja trouwens ik ben er vanaf morgen 3 weken niet” is echt niet bij te houden haha

2 likes

Zolang ik het overlegd heb met mijn directe collega is het gewoon goed.

4 likes

Misschien dat ik naar flexibele ticket voorwaarden ga kijken en dan toch maar gewoon boek :grimacing: heb mijn teamleider al geappt maar nog geen reactie.

Wil het liefst zo snel mogelijk boeken, als ik tot januari wacht dan is het al weer een stuk duurder!

3 likes

ja maar mijn verlof wordt nooit afgekeurd, is een formaliteit tav uren in het systeem maar hoef nooit goedkeuring te vragen

2 likes

Late to the party, maar je hoeft niet eens een stad verderop vuurwerk te kopen. Ik woon in een stad waar het verboden is maar je kan wel gewoon vuurwerk kopen. Hier om de hoek is zelfs een van de grootste verkooppunten van de hele regio. Anders is het zielig voor de vuurwerkondernemers en zijn ze bang dat ze die moeten compenseren. Echt zo typisch Nederlands weer.

2 likes

vuurwerkverbod

• fanatiek voor
  • voor maar houd me er verder niet mee bezig
  • neutraal, snap dat het er komt maar vind het wel jammer en boeit me niet als mensen zich er niet aan houden
  • vuurwerkvrije zones prima maar volledig verbod sta ik niet achter
  • tegen

0 stemmers

• de discussie en het gezeur erover boeit me van beide kanten niet pls stop

0 stemmers

Ik ben voor maar ik vind het wel jammer.

6 likes

Ik heb er wel goede herinneringen aan dat ik vroeger op oudjaarsdag met m’n zusje door de wijk liep en rotjes, gillende keukenmeiden en grondbloemen afstak met andere buurtkinderen. Met als hoogtepunt de romeinse kaarsen die pas mochten als het donker was. Maar de milieuschade, geluidsoverlast, bange huisdieren en bijna oorlog-ervaringen van hulpverleners staan in geen enkele verhouding daar tegenover.

16 likes

Ik hoop heeel erg dat mijn kinderen dus opgroeien zonder als pubers. Echt vreselijk, dat gekloot met vuurwerk en al die kinderen en volwassenen die daar gewond van raken. Vind het gewoon heel eng spul tbh😅…

En tegelijkertijd vind ik het jammer want het geknal om 0:00 is wel voor mij zo’n typische herinnering. Toen wij in het buitenland waren met oud & nieuw en daar dus niks gebeurde was het ook echt ineens geen nieuwjaarsgevoel meer haha.

5 likes

Ik ben nog steeds de angst niet vergeten die ik een paar jaar geleden voelde toen mijn broertje op de SEH belandde nadat er een stuk vuurwerk was ontploft in zijn hand. Het komt er hier in huis echt niet. Van mij mogen ze het helemaal afschaffen.

3 likes

Ik hoop echt dat als mijn zoon 15/16 is - we hebben nog zo’n 14 jaar haha - ze niet meer buiten op straat hangen en vuurwerk afsteken. Echt dood en doodeng.

2 likes