Stel je persoonlijke vraag #56

Ze waren laatst nog te gaat in een video van de bankzitters

2 likes

Als hunzelf ja, niet als linda roos en jessica haha. En gelukkig maar.

3 likes

Je kijkt het ook? Hahaha

Ja soms, vooral hun eerdere eetwedstrijden. Maarja ik kijk ook de sidemen soms en betasquad dus ik moet me sowieso schamen want nee ik ben geen 12 jarige tiener.

2 likes

Wat weet jij uit je hoofd te vinden in Amsterdam, als iemand de buurt noemt zonder verdere aanwijzingen en/of wat er ongeveer in die buurten te vinden is?

• Het centrum moet wel lukken
  • Noord
  • De Bijlmer / zuidoost
  • Oost
  • Zuid
  • West
  • Nieuw west
  • Havengebied
  • Niks hiervan

0 stemmers

Weet je waar in Amsterdam de stations liggen en op welke volgorde ze liggen tov elkaar?

• Geen
  • Alleen centraal
  • Amstel
  • Bijlmer arena
  • RAI
  • Zuid
  • Holendrecht
  • Duivendrecht
  • Sloterdijk
  • Lelylaan

0 stemmers

Bedoel je als je daar ergens gedropt wordt of op een kaart?

3 likes

Of je je weg er kunt vinden

Ik vind amsterdam dus wel redelijk makkelijk ingedeeld maar het kan ook komen omdat ik daar het vaakst ben geweest van de 4 grote steden in nederland. Zuid heb ik gewoond, centrum ook, in bijlmer zuid oost en nieuw west moest ik altijd extentions ophalen voor een vriendinnetje die niet in amsterdam woonde. Sloterdijk daar moest mn oppaskindje naar de zwemles etc.

In welke stad kan jij het best de weg vinden van deze 4?

• Amsterdam
  • Rotterdam
  • Den haag
  • Utrecht

0 stemmers

Welke van deze steden is het MINST intimiderend voor een leek/provinciaal (mogelijk jezelf)?

• Utrecht
  • Den Haag
  • Rotterdam
  • Adam

0 stemmers

En welke het ENA MINST?

• Utrecht
  • Den Haag
  • Rotterdam
  • Adam

0 stemmers

En het ENA MEEST intimiderend?

• Utrecht
  • Den Haag
  • Rotterdam
  • Adam

0 stemmers

En welke stad is het MEEST intimiderend?

• Utrecht
  • Den Haag
  • Rotterdam
  • Adam

0 stemmers

Ik vind zelf Rotterdam altijd heel groot en hoog en intimiderend haha, voel me daar het meest een vreemde.

2 likes

Hoeveel is jouw schermtijd gemiddeld per dag?
Cijfers staan gelijk aan uren.

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Ik ben aan het afkicken van 6u maar nu ± 3u per dag en ben echt trots :joy:

5 likes

Den haag, maar dat komt ook weer omdat ik daar simpelweg het minst ben geweest. Mn vriend had nog nooit het strand in nederland gezien en ik besloot dat den haag/scheveningen dan een goed idee was smh. Ik had maar een hotel geboekt en ik kon het niet eens vinden, ik voelde me zo dom en sukkelig. Ik herkende ook niks? In rotterdam ben ik zo vaak geweest vanaf kinds af aan. Utrecht ook maar dan vooral utrecht centraal. Het oude hoog catherijne ga ik nooit meer vergeten. Dat was zo lelijk en een beetje creepy zelfs.

3 likes

Ik ben echt verbaasd dat Rotterdam zo hoog uitkomt want ik voel me daar zo thuis en vind het zo’n makkelijke en logische stad. Ik vind Den Haag echt het ergste, maar daar ben ik ook weleens gearresteerd dus dat maakt het ook kut. En Utrecht heeft dat tering kut winkelcentrum dat zo allesoverheersend is.

7 likes

Hahaha ja man hoog catharijne is echt zo overheersend in utrecht. Je wordt bijna dat winkelcentrum ingesleurd als je met de trein komt. Je kan er niet omheen zegmaar. Verder vind ik utrecht een leuke stad.

2 likes

En zeker het centrum van Rotterdam is makkelijk. Qua bereikbaarheid met ov vind ik Rotterdam ook makkelijker dan de rest.

Ja het centrum is eigenlijk veel en veel makkelijker ingedeeld dan amsterdam nu ik erover nadenk. Ik ken het alleen minder goed. Maar wel logischer.

amsterdammers, welke stad zou je buiten adam het liefst wonen?

• utrecht
  • den haag
  • rotterdam
  • ik ben geen amsterdammer

0 stemmers

utrechters?

• amsterdam
  • den haag
  • rotterdam
  • ben geen utrechter

0 stemmers

rotterdammerts?

• amsterdam
  • utrecht
  • den haag
  • ben geen rotterdammer

0 stemmers

hagenezen?

• amsterdam
  • utrecht
  • rotterdam
  • ben geen hagenees

0 stemmers

rest van t forum

• amsterdam
  • utrecht
  • den haag
  • rotterdam

0 stemmers

2 likes

Na een jaar nog steeds een beetje spijt van dat ik Amsterdam heb verlaten. Maar toen ik in Amsterdam woonde leek het me ook heel leuk om in Rotterdam te wonen.

1 like

maar rotterdam haalt het niet bij amsterdam?

in een ander leven was ik 10 jaar geleden naar rotterdam verhuisd denk ik :revolving_hearts: voel me daar wel goed altijd, vooral qua muziek en daarmee ook wel cultuur (hardcore breakcore terror & veel hiphop r&b dancehall echt mijn perfecte stad eigenlijk maarja geen strand)

7 likes

Ik vraag me dus af of hagenezen doorgaans dan vaak naar het strand gaan. Het lijkt me ergens heerlijk als je 3 km bijv. verderop het strand hebt. Maar bij den haag heb ik altijd zoiets van, dit is toch geen strand? Sorry ik wil je stad niet beledigen :joy: maar hmm het is ook zo volgepropt met toeristen vaak. Ik voelde me er ook echt een toerist de laatste keer. Dat heb ik totaal niet bij amsterdam, utrecht of rotterdam. Maar ik weet ook niet de juiste plekken in den haag.

2 likes

Maar eerlijk, ik heb aan al deze steden warme herinneringen en goede ervaringen. Amsterdam omdat ik er gestudeerd heb, het de stad was waar ik echt een beetje loskwam van mijn plattelandse noord Nederlandse achtergrond. Rotterdam en Den Haag ben ik veel geweest tijdens mn studie, destijds onderzoek gedaan en waren stuk voor stuk heerlijke mensen die helemaal zichzelf open hebben gesteld, vond dat heel bijzonder. Heeft ook de ‘oordelen’ waarmee ik toch wel ben opgegroeid weggenomen, dan heb ik het dus over oordelen over verschillen tussen stad - platteland. En ja die zijn er zeeeeker maar weet niet, allemaal niet zo negatief als dat ik altijd maar hoorde uit mn omgeving. En Utrecht, hou ik gewoon van. Was een van de eerste steden waar ik vroeger alleen heen ging en blijft voor mij een hele bijzondere stad vanwege allerlei persoonlijke redenen. Oh en afgelopen jaar heb ik zo’n heerlijk weekend gehad in Den Haag, en heb toen hier van allerlei forummers leuke tips gehad toen :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes