Den haag, maar dat komt ook weer omdat ik daar simpelweg het minst ben geweest. Mn vriend had nog nooit het strand in nederland gezien en ik besloot dat den haag/scheveningen dan een goed idee was smh. Ik had maar een hotel geboekt en ik kon het niet eens vinden, ik voelde me zo dom en sukkelig. Ik herkende ook niks? In rotterdam ben ik zo vaak geweest vanaf kinds af aan. Utrecht ook maar dan vooral utrecht centraal. Het oude hoog catherijne ga ik nooit meer vergeten. Dat was zo lelijk en een beetje creepy zelfs.
Ik ben echt verbaasd dat Rotterdam zo hoog uitkomt want ik voel me daar zo thuis en vind het zo’n makkelijke en logische stad. Ik vind Den Haag echt het ergste, maar daar ben ik ook weleens gearresteerd dus dat maakt het ook kut. En Utrecht heeft dat tering kut winkelcentrum dat zo allesoverheersend is.
Hahaha ja man hoog catharijne is echt zo overheersend in utrecht. Je wordt bijna dat winkelcentrum ingesleurd als je met de trein komt. Je kan er niet omheen zegmaar. Verder vind ik utrecht een leuke stad.
En zeker het centrum van Rotterdam is makkelijk. Qua bereikbaarheid met ov vind ik Rotterdam ook makkelijker dan de rest.
Ja het centrum is eigenlijk veel en veel makkelijker ingedeeld dan amsterdam nu ik erover nadenk. Ik ken het alleen minder goed. Maar wel logischer.
amsterdammers, welke stad zou je buiten adam het liefst wonen?
- utrecht
- den haag
- rotterdam
- ik ben geen amsterdammer
0 stemmers
utrechters?
- amsterdam
- den haag
- rotterdam
- ben geen utrechter
0 stemmers
rotterdammerts?
- amsterdam
- utrecht
- den haag
- ben geen rotterdammer
0 stemmers
hagenezen?
- amsterdam
- utrecht
- rotterdam
- ben geen hagenees
0 stemmers
rest van t forum
- amsterdam
- utrecht
- den haag
- rotterdam
0 stemmers
Na een jaar nog steeds een beetje spijt van dat ik Amsterdam heb verlaten. Maar toen ik in Amsterdam woonde leek het me ook heel leuk om in Rotterdam te wonen.
maar rotterdam haalt het niet bij amsterdam?
in een ander leven was ik 10 jaar geleden naar rotterdam verhuisd denk ik
voel me daar wel goed altijd, vooral qua muziek en daarmee ook wel cultuur (hardcore breakcore terror & veel hiphop r&b dancehall echt mijn perfecte stad eigenlijk maarja geen strand)
Ik vraag me dus af of hagenezen doorgaans dan vaak naar het strand gaan. Het lijkt me ergens heerlijk als je 3 km bijv. verderop het strand hebt. Maar bij den haag heb ik altijd zoiets van, dit is toch geen strand? Sorry ik wil je stad niet beledigen
maar hmm het is ook zo volgepropt met toeristen vaak. Ik voelde me er ook echt een toerist de laatste keer. Dat heb ik totaal niet bij amsterdam, utrecht of rotterdam. Maar ik weet ook niet de juiste plekken in den haag.
Maar eerlijk, ik heb aan al deze steden warme herinneringen en goede ervaringen. Amsterdam omdat ik er gestudeerd heb, het de stad was waar ik echt een beetje loskwam van mijn plattelandse noord Nederlandse achtergrond. Rotterdam en Den Haag ben ik veel geweest tijdens mn studie, destijds onderzoek gedaan en waren stuk voor stuk heerlijke mensen die helemaal zichzelf open hebben gesteld, vond dat heel bijzonder. Heeft ook de ‘oordelen’ waarmee ik toch wel ben opgegroeid weggenomen, dan heb ik het dus over oordelen over verschillen tussen stad - platteland. En ja die zijn er zeeeeker maar weet niet, allemaal niet zo negatief als dat ik altijd maar hoorde uit mn omgeving. En Utrecht, hou ik gewoon van. Was een van de eerste steden waar ik vroeger alleen heen ging en blijft voor mij een hele bijzondere stad vanwege allerlei persoonlijke redenen. Oh en afgelopen jaar heb ik zo’n heerlijk weekend gehad in Den Haag, en heb toen hier van allerlei forummers leuke tips gehad toen ![]()
geen enkele stad waar zoveel saaie mensen heen verhuizen als naar utrecht ![]()
Klopt blijf weg allemaal aub
haha nou ik ga bijvoorbeeld nooit naar scheveningen want dat vind ik ook vreselijk hoor. maar er zijn rustigere stukken strand met een groot bos/duingebied erachter waar het rustig is. het enige beton dat er ligt is een klein fiets en looppad maar verder kan je erin verdwijnen. en ik vind het sowieso het fijnste doordeweeks en als het niet te warm is, dan zijn er weinig mensen.
er zijn wel genoeg mensen hier die nooit naar het strand gaan maar ook heel veel voor wie het gewoon onderdeel van het leven is. strandtentwerk sowieso natuurlijk, watersporters, bakfietsouders. maar er zijn ook heel veel mensen die ik in de winter nooit zie maar in de zomer op de warme dagen verzamelt iedereen zich dan op het strand, dan hoef je bijna niets af te spreken want er zijn altijd wel mensen. maar dat zullen mensen zonder strand misschien ook wel hebben in parken en aan meren?
en het directe centrum en de winkelstraten in den haag zijn gewoon superkut en ongezellig dus ik snap heel goed dat je je daar niet thuis voelt. het uitgaansleven is hier ook vrij ruk. ik vind dat ook altijd jammer ten opzichte van andere steden, ik vind andere steden daarin veel fijner opgezet. vooral in amsterdam waar je zooo veel gezellige straatjes en café’s in een heel uitgestrekt centrum hebt.
Gewoon naar Kijkduin/zuiderstrand gaan, ik ga zeer regelmatig naar het strand, in de zomer om even te liggen en te zwemmen en de rest van het jaar voor wandelingen met hond
Ja eigenlijk wel hoor, maar toen was ik al gesetteld en wel in Amsterdam. Ook vooral voor de muziek en feestjes leek Rotterdam mij leuk! Rotterdam voelde altijd als een ‘echte’ stad, Amsterdam meer als een speeltuin voor toeristen. Maar love Amsterdam ook nog steeds.
echt ik ken zoveel saaie mensen inderdaad die naar Utrecht verhuizen en dan als reden geven “ja lekker centraal en dichtbij alles” oke dus je verhuist naar een stad om er zo makkelijk mogelijk weer weg te kunnen??? daar wordt het ook niet gezelliger van
heel leuk ook om in allebei gewoond te hebben!
Jullie hebben een fucking GROTE BREDE RIVIER midden door de stad lopen, hoe is één winkelcentrum een obstakel ![]()
![]()
![]()
![]()
@Jumpsuit je kan tegenwoordig makkelijk om HC heen, daar hebben ze het nou juist 15 jaar voor verbouwd. Sterker nog, ‘s nachts MOET je er omheen want het is dan dicht door junkies hahaha sommige dingen veranderen nooit.
Ja dat is 1 halte met de metro, of een mooie wandeling over een brug.
Vind Utrecht en omgeving wel mooi, maar gewoon niet echt karakter hebben dat is meer mijn reden. Veel irritante mensenmassa’s maar dan zonder de pro’s van Amsterdam.
Ja klopt maar dat is voor iemand uit Utrecht dus echt een teringeind haha. Ons hele centrum loop je letterlijk in 20 minuten doorheen of omheen (de singel volgen)
Utrecht karakterloos is wel wild
het is hier juist nog net niet zo enorm druk en buiten dat mini centrum nog rustig, tenzij je op zaterdag in de provinciale parade op de oude gracht gaat lopen is het sowieso nergens echt druk? Uitgaan hier is wel echt kut trouwens, net als in DH. Daarin zijn Rdam en Adam wel echt een klasse apart. En Utrecht heeft ook de mindere restaurants van de grote steden.