Stel je persoonlijke vraag #56

Ja eens dat Utrecht echt te weinig leuke horeca en uitgaansgelegenheden heeft. Lijkt wel steeds meer te komen, maar plz niet nog meer French Café zaken die na Amsterdam nu Utrecht komen overnemen :weary:

In kroegen kom je ook vaak veel van de eerdergenoemde saaie mensen tegen, ga daarom bijna alleen maar naar feestjes

3 likes

Ik was niet naar Amsterdam verhuisd als ik er niet vandaan kwam. Ik vind Rotterdam in theorie heel leuk maar voel me er als vrouw ook vaak heel onveilig. Dat heb ik echt nergens in Nederland zo erg, terwijl ik Rotterdam verder heel leuk vind! Utrecht vind ik echt de 3FM van Nederland sorry dus dan wordt het Den Haag.

15 likes

hahaha :ok_hand:

9 likes

kan jij een nummer van zara larsson opnoemen?
ik zie haar heel vaak online voorbij komen en ze lijkt een grote popster maar echt ???

• wie is dat
  • nee
  • een paar
  • ja
  • ja ik ben fan

0 stemmers

2 likes

haha ik hoor ook altijd mensen uit den haag zeggen van ‘ja ik zou echt niet zonder het strand kunnen’ maar het strand in nederland boeit me ook echt 0?? ik vind het altijd net te koud en te guur en bijv het hele concept van uitwaaien doet me ook niks terwijl ik wel van natuur hou

1 like

Omg nog niet verder bijgelezen maar deze haat op het strand hier kan ik echt niet aan. We hebben zo’n mooi duingebied en zulke leuke strandtentjes en zo’n heerlijk strand als je even voorbij dat graftakkedrukke Scheveningen kijkt. 🥹

Edit: en ja ik ben dus zo’n Hagenees die niet zonder het strand kan en er het hele jaar door graag is. 🩵🌊

Edit2: ik vind het centrum verder totaal niet boeiend en daar kom ik nooit, geef mij dan maar Leiden of Breda, maar ik woon dus in een mega rustige, gezellige buurt en loop zo de straat uit het duingebied in. :smiling_face_with_three_hearts:

20 likes

sorry maar ik ga stuk omdat je dit echt tegelijk post met mijn bericht

6 likes

Stop deze utrecht marketing, elke dagjesmens die weg blijft is er een. Was gister weer een keer op zaterdag in de binnenstad en moet nog steeds bijkomen.

11 likes

Soms ben ik op het strand en dan zie ik oudere vrouwen gewoon lekker een hele tijd op een kleedje een krantje lezen in de zon of met z’n tweetjes met een fles wijn en plastic bekertjes en dat is wel echt de ultieme droom hoor later. Urenlang. Als ik niet meer hoef te voorkomen dat mijn kinderen mossels en zeewier in hun mond stoppen of zichzelf perongeluk verdrinken. :smiling_face_with_three_hearts:

11 likes

ik heb overwogen om te verhuizen met best wat redenen:
-jullie hebben zee én bos en verschillende leuke parken.
-en dan ook nog lekker eten (hallo al die indische/indonesische tokos? die mis ik hier)
-en leuke musea (utrecht schiet daar enorm in tekort voor mij, amsterdam te veel lange rijen drukte)
leuke festivals (of sterven die inmiddels uit)
ook wel genoeg havermelkelite koffie plekken te vinden verspreid over de stad voor als ik daar behoefte aan heb(amsterdam is mij teveel tiktok en/of te duur, in rotterdam vooral maar in één wijk)
-een leuke gevarieerde mix van mensen (amsterdam is mij te veel toeristen en expats, Utrecht te veel studenten en wittecjonge dertigers/yuppen, rotterdam vind ik leuk om dezelfde reden als den haag)
-en volgens mij qua concertjes/feestjes ook wel genoeg te doen?
-overzichtelijk qua afstanden al vind ik het van de 4 grote steden het moeilijkst orienteren zonder kaart. omdat het zo lang gerekt is en het minder duidelijk voor mij noord/oost/zuid/west is zoals in de andere steden

ik sluit den haag niet uit in de toekomst

11 likes

Maar je hoeft voor het centrum van Rotterdam toch helemaal niks op de Erasmusbrug te doen? Ik vind Zuid leuk hoor, maar ik zou niet naar dat stuk gaan voor een dagje Rotterdam. Maar sowieso heeft Rotterdam het beste metro netwerk van heel Nederland dus dat maakt het al de nummer 1 stad :heart:.
@grace ik herken het onveilig voelen gelukkig niet (hoor het wel vaak), heb er best lang gewerkt. Ik heb alleen 1 x gehad dat een auto z’n deur tegen mij aan opengooide in een superdrukke winkelstraat en toen viel ik op de grond en ging die bestuurder me helemaal uitschelden dat z’n auto mogelijk schade had en niemand deed iets. Terwijl het de dag voor kerst was en dus echt superdruk. Ik was toen 20 ofzo en stond echt te trillen van angst. Gelukkig reageerde iedereen toen ik terug op werk was wel superlief. Rotterdam voelt voor mij echt als the one that got away. Ik had er zo graag willen wonen.

4 likes

Voel je je wel eens onveilig in Nederland (of in het land waar je woont)? Hoe vaak of wat dit is mag je zelf bepalen. Het gaat echt om je gevoel, hoeft niet feitelijk te zijn.

• Ja heel erg onveilig, paniek, dat ik echt denk er wordt me nu iets aangedaan
  • Behoorlijk onveilig, angstig, ik wil meteen weg uit deze situatie
  • Een beetje onveilig, wantrouwend, gespannen en alert
  • Niet echt onveilig, meer wat oplettend zonder echt bang of alert te zijn
  • Helemaal niet onveilig, compleet relaxed en vertrouwend

0 stemmers

1 like
  • In mn eigen omgeving eigenlijk nooit en verder ook nooit maar in Rotterdam heb ik elke keer als ik er ben wel één of meer nare ervaringen

0 stemmers

Wow ik zag net op Substack een post over iemand die na veel overwegen en maanden research een vulpen had gekocht en dacht: efkes opzoeken. Kost dat ding honderden euro’s!? Insert rabbithole en er zijn dus echt pennen van honderden of zelfs duizenden euro’s.

Vond zelf deze echt práchtig maar hallo 210 euro??

En toen zag ik deze :joy: what the actual fuck.

Heb jij een vulpen?
  • Ja, een goedkope
  • Ja, een dure
  • Nee

0 stemmers

En zo ja, vooral bij een dure, schrijft het écht lekkerder? Is het het geld waard?

Ik heb er nu geen, maar op de basisschool had ik deze badboy. Echt een struggle om mijn naam met 7 letters op dat stukje te krijgen

24 likes

Voel je je onveiliger in Rotterdam dan in de andere grote steden? Als je er nooit komt stem je niet.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Love Rotterdam maar er zijn wel echt bizarre figuren hier hoor

3 likes

Omg ik herinner me ineens dat er vroeger op school mensen die bolletjes spaarden die in de opening van een nieuwe vulling voor vulpennen zaten???

39 likes

Ik heb nog nooit met een vulpen geschreven

Is jouw regio tv goed? Als je niet via tv kijkt gewoon via social media

• Geen idee?
  • Nee helemaal niet
  • Nee best matig
  • Ja wel aardig
  • Ja top
  • Ja fantastisch, mijne is Rijnmond

0 stemmers

Ben altijd wel een beetje jaloers op hoe goed het Rotterdamse regio nieuws is.

Ja bij ons ook! En een bal gemaakt van lijm, die we steeds iets groter maakten. Leren kinderen op de basisschool eigenlijk nog met vulpen schrijven?

3 likes