Stel je persoonlijke vraag #56

Ik voel me eigenlijk nooit onveilig maar dat komt mogelijk ook doordat ik zeer weinig in de avond buiten ben en vooral in rustigere buurten kom. De laatste keer dat ik me onveilig voelde was toen er in de tram iemand naar de Paulus kerk toeging (iemand die dakloos was) en die in de tram steeds riep dat hij iemand zou gaan vermoorden.

1 like

Volgens mij niet? Ik zal het morgen eens aan mijn zoon vragen, maar we hoefden er in elk geval geeneen te kopen voor in zijn etui dus tenzij school ze uitdeelt denk ik van niet.

1 like

Het nieuws is deels in het lokale dialect en dat kan ik niet altijd even goed volgen. Ik word wel altijd enthousiast als ik het lokale nieuws bij mijn ouders hoor (ander deel van het land) omdat die taal me doet denken aan vroeger. Ben dus meer gefocust op de vorm dan de inhoud.

2 likes

Maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik sowieso als een soort basis angst heb, ik ben echt voor 99/100 dingen in meer of mindere mate bang. Maargoed als je daar aan toegeeft is t leven ook niet leuk dus met enige regelmaat in situaties die ik spannend of eng vind.

1 like

Ik heb een paar jaar geleden een gekocht voor 100 euro, dat was een van de goedkoopste maar ik vond hem duur dus toch op duur gestemd. Ik heb er toen ook echt over nagedacht en geld voor opzij gezet maar goed die pen die schrijft niet echt lekker hij krast. Dus ik was er mee terug gegaan maar dat kon niet en blabla dus nu ligt die ergens te verstoffen en schrijf ik weer met balpen. Wel jammer want ik vind vulpennen nog steeds erg mooi maar ik ga niet weer zo’n duur geval kopen.

Die van mij is iets goedkoper maar ik schrijf veel en schrijf er graag mee. Een pen van duizenden euro’s lijkt me onzin maar een duurdere pen die je veel gebruikt is niet raarder dan een gadget of duurdere tas ofzo. Tenzij je niet kunt schrijven idk

6 likes

Ja vind ik ook hoor! Prima om geld uit te geven aan zoiets. Het is denk ik ook een statussymbool en dan is het maar net wat de gek er voor geeft.

1 like

Heb jij een deur naar een trapkast in je woonkamer?

• Ja
  • Nee
  • Ik heb überhaupt geen trap

0 stemmers

3 likes

Ja ik denk dus dat ik telkens vast zat in die parade haha. Qua horeca ook niks memorabels, maar ken waarschijnlijk de plekken ook niet. Fietsen links rechts door me heen. Mini Amsterdam. En minder gevoel erbij het soort mensen ofzo.

Zal een x op een niet zaterdag gaan.

2 likes

Ja dat geloof ik ook zeker en ik zie het bijv ook vaak als cadeau gegeven worden in de academische wereld. Maar een lekker schrijvende pen die goed bij je past is ook echt wat waard als je veel schrijft.

1 like

Nee helaas, ik heb een open trap en zou wel graag die opbergruimte hebben eigenijk.

2 likes

Regionieuws Fun fact: de Barneveldse Krant is een betaald dag(!!!)blad met duizenden abonnees.

2 likes

Nee dit is wel gewoon echt waar :smiling_face_with_tear:

2 likes

Dat doen de kinderen nu nog steeds :joy: Maar ze schrijven alleen met vulpen tijdens het vak schrijven of iets extra mooi schrijven, niet tijdens de andere vakken. Zal wel per school verschillen.

3 likes

Dezelfde stokoude reporter die na al die jaren nog steeds niet getraind genoeg is om pas te praten zodra je de microfoon voor je mond hebt en dat je die microfoon daar ook moet houden tot je bent uitgepraat.

Ze zijn wel heel actief en ik weet alle essentiële bullshit dankzij hen, maar de vorm is om te janken.

2 likes

Ja dure vulpen gehad van mn vader bij mn afstuderen, maar ik ben linkshandig :clown_face: nog geprobeerd of ik met een andere pengreep oid een vlekkenboel kon voorkomen maar werkt echt voor geen meter. Krijg het niet over mn hart om weg te doen dus hij ligt ergens in een la te vergaan.

2 likes

vroeger niet maar tegenwoordig wel, de laatste twee jaar ofzo lijkt de veiligheid echt afgenomen. ik woon vlakbij rotterdam maar vanwege onregelmatige werktijden ben ik er ook vaak 's avonds. en het valt me op dat je standaard wel wordt gecatcalld of lastiggevallen eigenlijk. overdag al wel en als het donker is nog meer. altijd wel minimaal 3x ofzo.

2 likes

Dit herken ik wel! Ik heb nu dealers in m’n straat en verslaafden die crack staan te roken als ik m’n vuilnis wegbreng, dat was een paar jaar geleden echt niet zo. Ze herkennen me dus zijn wel aardig, dat dan wel haha maar het draagt natuurlijk niet bij aan de veiligheid op sstraat.

1 like

Stap jij nog voor een weekend weg het vliegtuig in?

• Ja
  • Twijfel
  • Nee

0 stemmers

Nee, maar überhaupt nooit gedaan.

Ben jij weleens een weekend weggeweest met het vliegtuig?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes