Stel je persoonlijke vraag #56

Heb jij een mening over dikke mensen?

• Nee echt helemaal niet
  • Voornamelijk nee maar ik merk toch dat vooroordelen uit de media/omgeving mijn beeld hebben gekleurd en daar probeer ik aan te denken
  • Een beetje wel maar dat probeer ik vrijwel niet te laten weten
  • Best wel en dat vertel ik ook wel aan mensen
  • Ja heel erg: DAT IS ONGEZOND MENSEN en iedereen mag het weten of het nou het moment is of niet DIK ZIJN IS ONGEZOND

0 stemmers

3 likes

Hè verdorie ik moet bij de term dikke mensen alleen maar denken aan die mensen bij dr Now en daar heb ik wel een mening over

1 like

Niet per se een mening over dik zijn maar ik vind body positivity in essentie goed en logisch maar in de praktijk vaak irritant.

1 like

Ik ben in principe ook meer voor body neutrality want waarom boeit het lichaam van een vreemde je, maar ik snap ergens body positivity ook wel want dikke mensen worden gewoon vaak amper als mens behandeld en ik snap dat je dan een tegenbeweging wil.

Valt me hier heel erg op dat elke keer dat het over VeraCamilla en haar vriend gaat (beiden dik) en hun kinderwens mensen het toch nooooooit kunnen laten iets in de trant van ‘afvallen zou toch wel echt beter zijn als ze kinderen willen’ te posten.

• Ik heb dat ook over Vera gepost
  • Ik heb dat ook over Vera geliked
  • Ik niet, ik bemoei me niet met haar medische keuzes

0 stemmers

Je kan liegen maar we zien het wel in het influencer topic :innocent:

Ik weet niet eens wie dat is :grimacing:

Dus ik heb even gegoogled en is dat al dik? Nou ja wat ik net al zei. Ik heb een ander beeld bij dik, deze mevrouw noem ik vol of stevig (ja ik zie ook wel dat ze te zwaar is maar jemig wat bezielt mensen toch altijd dat gezeik op een ander)

1 like

Ik vind dik een neurale term voor ‘heeft overgewicht’, vol of stevig is meer een oordeel vind ik

18 likes

Hm ok daar ga ik even over nadenken
Ik wil namelijk helemaal nergens over oordelen want iedereen moet het helemaal zelf weten

1 like

Dit. Een mens is dik, dun, lang of kort. Eufemismen maken het juist alsof dik zijn zĂł erg is dat we het niet eens kunnen uitspreken. @PiuPiu

Iemand omschreef mij ooit als “gevuld” en dat vond ik pas echt walgelijk :nauseated_face: Hoe is dat beter dan dik? :sob:

3 likes

ik kan bij ‘gevuld’ alleen maar denken aan paaseitjes :smiling_face_with_tear:

20 likes

Laatst vond iemand het ook erg dat ik het had over MIJN vetrollen. Ja het zijn toch vetrollen? Wat wil je dat ik ervan maak? En ik hou van mijn rollen dus waar maak jij je in godsnaam druk om.

Ken Vera niet, maar het is belachelijk dat men zich zo met andermans uiterlijk of gezondheid bezig houdt.

2 likes

Ik heb ook sterke associaties met een zaadlozing somehow en dat vind ik niet al te smakelijk.

4 likes

Ik heb dit zelf heel erg gemerkt. Ik ben een paar jaar geleden heel veel afgevallen en mensen waren zoveel aardiger toen. Echt shocking om te merken.

3 likes

Moet de woningbouw je zonder pardon uit huis moeten kunnen zetten/zich toegang tot je woning moeten verschaffen als jouw appartement zo vervuild is dat al je buren met kakkerlakken moeten dealen?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

En die bewoner:

• Kan de beste overkomen
  • Onder de guillotine

0 stemmers

Dit zijn toch 2 heel andere dingen?

7 likes

ligt er een beetje aan of de bewoner bereid is mensen binnen te laten en hulp van de gemeente ofzo te aanvaarden. soms zitten mensen zo diep dat ze er zelf niet meer uit kunnen komen maar ook niet de weg naar hulp kunnen vinden. de meeste mensen die in een zwaar vervuilde woning wonen doen dat niet voor hun eigen plezier of omdat het ze niets kan schelen.
denk niet dat iemand zonder een kans op hulp te bieden op straat zetten de oplossing is… als iets blijft doorgaan of iemand hulp weigert is de maat natuurlijk op een gegeven moment vol maar ik vind het geen humane eerste stap.

30 likes

De man weigert alle hulp

1 like

Ja opbokken dan hoor, dit is voor mij echt typisch iets waar iedereen nu een politiek correct praatje over gaat houden, maar als hun huis eraan grenst toch snel anders over gaan denken.

12 likes

dan is het een ander verhaal! en dat vind ik ook niet zonder pardon

7 likes

Typisch weer een man die een hele flat terroriseert :rage:

7 likes

Wat eet je eerst uit een minimix?

• Snickers
  • Twix
  • Mars
  • Milkyway
  • Bounty
  • Kitkat, als deze er inzat