Oh wat tof!
Naar België verhuizen en zeggen dat het van een flexijob is.
Ben jij ook inlogmoe?
- Ja, de volgende keer dat een app/website/apparaat om mijn inloggegevens vraagt kan het zomaar de druppel zijn
- Beetje irritant, maar zo is het leven
- Geen last van
0 stemmers
Nee. AI leert patronen, een algoritme volgt regels. Wat je doet met AI (machine learning) is een hele boel informatie voeden. Bijvoorbeeld: je voedt heel veel Spaanse teksten, vervolgens haalt AI daar de patronen uit en kan die zelf gebruiken om te genereren. Net zoals mensen een taal leren. Je hebt ook wel wat we vroeger AI noemden en dat is eigenlijk een hele grote set aan logica. Misschien komt daar je idee vandaan.
Verhaal over faceid
Faceid is daar een heel simpel voorbeeld voor eigenlijk: je voedt heel veel gezichten en AI is in staat om ook jouw gezicht als gezicht te herkennen, op te slaan en te vergelijken met alle andere gezichten die worden gevoed. (Eigenlijk iets complexer omdat je gezicht wordt omgezet in een wiskundige vector.) Als je een algoritme zou gebruiken zou je nooit jouw gezicht kunnen instellen, want het algoritme had dan gevoed moeten worden met jouw gezicht als: âalleen als je deze ziet mag je ontgrendelenâ. En dan zou je tegen issues aanlopen als dat je bv altijd precies hetzelfde voor de camera moet zitten, met hetzelfde licht, geen bril, pet, haar anders etc.
Dit is precies wat ik zo onbegrijpelijk vind aan millionaires haha. Dat ze dan niet âgewoonâ een huis van 8 ton kopen en dan het chillste leven OOIT hebben omdat je gewoon bijna geen woonlasten hebt dus lekker een chill baantje kan hebben voor de fun voor 2 dagen per week en dan alsnog rond kan komen. Maar dan hebberig worden en huizen van 2 miljoen gaan kopen en opeens elk jaar vreselijke safariâs in NamibiĂ« willen gaan doen waardoor je nog steeds vet veel moet werken om rond te komen. Onbegrijpelijk haha
Lijkt me wel wat dit stukje
Wat heeft je leeftijd met rentenieren te maken? Of bedoel je dat je het dan op kan maken ofzo? Je kan elk jaar ongeveer 40k uit een miljoen halen zonder dat je miljoen ooit minder wordt. Als je van 40k kan leven, kan je rentenieren.
Oke check. Ik bedoelde dat niet met mijn vraag maar dat was misschien al duidelijk. Vind het dan wel ingewikkeld wat de precieze definitie van AI dan âtegenwoordigâ is.
Maar dat interesseert me eigenlijk ook niet zo, ik bedoelde er dus zelf meer de GPT-fisering van het internet mee
40k is niet zo veel om van te leven, daar zou ik het niet mee redden. Huur/hypotheek is al vaak 1500-2000 per maand voor sommigen, dan ben je al de helft kwijt.
Als je het met 40k netto niet redt, leef je vrij royaal toch?
Voor 1 persoon iig
Nee, met twee zijn onze vaste lasten zijn exact 39,5k. Dat is alleen eten, gwl, internet, benzine, verzekeringen en hypotheek, en ja een Netflix en Spotify abbo. Maar niet uit eten, niet sparen en ook geen onderhoud voor de auto of kinderopvang of onderhoud voor het huis.
Nou dan kun je je salaris volledig opmaken aan leven ipv deels vaste lasten, lijkt me onwijs chill.
Als ik 1 miljoen heb stop ik direct met werken ![]()
Oja ik ook hoor, doeggggggg
Ik snap het niet want ik zie er 4 en waarom is dat fout??
(F)inished
(F)iles
O(f) 3x
Scienti(f)ic
Dus of een paar ofâs overgeslagen en/of Scientific overgeslagen
Lol met die eerste âofâ dacht ik âha die heb ik niet gemist hoorâ om dan vervolgens de andere 2 wel te missen.
Same girl ![]()
, ook meerdere keren teruggelezen