Ja maar niemand pleit er toch voor om helemaal niets (voor jezelf en elkaar) te regelen? Het kán financiële bescherming bieden, maar dat kan je ook op andere manieren regelen. En trouwen an sich is geen garantie op een eerlijke afwikkeling mocht je uit elkaar gaan. Mijn ouders waren wel getrouwd maar mijn moeder is financieel ook niet goed uit de scheiding gekomen. De situatie die jij beschrijft is ook niet wat ik bedoel met “moderne vrouw”, waarbij je probeert met elkaar open en gelijkwaardig werk-geld-kinderen-huishouden etc te verdelen/afspraken maakt etc en ook nadenkt over en regelt wat er gebeurt mocht je uit elkaar gaan. Het is eigenlijk precies (o.a.) dit idee, dat je als vrouw moet trouwen om jezelf financieel te beschermen (waarbij 70 jaar geleden dan ook nog eens handelingsonbekwaam werd!!!) dat weerstand oproept zo van, als je dat allemaal eerlijk en gelijkwaardig regelt dan hoeft dat trouwen nu toch niet meer?
Klinkt overigens wel echt heel naar voor jouw moeder en daarmee waarschijnlijk dus ook voor jou ![]()