Stel je persoonlijke vraag #57

De discussie wordt voortgezet vanaf Stel je persoonlijke vraag #56 - #5159 door loekieie.

Eerdere discussies:

Geef vandaag een cijfer
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

2 likes

@Scarlett Ja, ik had het ook graag als kind willen leren. Dan zie je nog veel minder angsten.

En met z’n 2en op wintersport waarbij de ene gaat skiën en de andere niet is toch ook niks helaas.

Ik ga deze avond Wicked kijken dus kan alleen maar een 11 zijn.

6 likes

Heb je chatgpt-schaamte? (geinspireerd op @VickyViolence die sorry zei dat ze chatgpt had gebruikt)

• Ja
  • Een beetje
  • Nee

0 stemmers

1 like

Hierop aanhakend: moet jij van je werkgever AI gebruiken?

• Ja
  • Nee
  • Anders

0 stemmers

Ik ben dus door mijn baas verplicht om ChatGPT of AI toe te gaan passen om zo kosten te kunnen gaan besparen in de toekomst. Prima, maar ik zit in een creatief vak 🫠 voelt echt verkeerd.

Lekker an de plagiaat

AI (intern systeem, geen ChatGPT of zoiets) wordt hier vooral gebruikt als ‘controle’ om ons werk te checken. Er is ook nog een menselijke check. Dus AI is hier niet om het werk zelf te vervangen. Ivm aard van het werk zie ik er wel de toegevoegde waarde van in.

1 like

Nog niet. Maar stel dat blijkt dat AI het na een tijdje zo goed doet dat die menselijke check niet meer nodig is, gaat AI ook wel het werk zelf vervangen lijkt mij?

Dat lijkt mij op korte termijn onwaarschijnlijk. De check bestaat uit twee onderdelen en de AI-check kijkt alleen naar één onderdeel. Dat andere onderdeel is erg menselijk. Mijn werkgever heeft ook gezegd niet te streven naar ‘vervangen’. De AI-tool wordt echt gezien als een tool om meer evt. fouten eruit te halen.

Het is een beetje ingewikkeld uit te leggen zonder te zeggen wat voor werk (erg specifiek, niet veel in NL) ik doe. Ivm herkenbaarheid houd ik die info even privé.

1 like

Er is een wild beest bij onze konijnen gekomen en ik trof ze dood aan vanochtend :fearful: ben zo sip

2 likes

oh no wat vreselijk! ahh arme beestjes, arme jij, gecondoleerd :frowning::heart:

3 likes

Ik zou mijn werk niet kunnen doen zonder ai

2 likes

Nee het moet niet maar het wordt wel heel erg gestimuleerd. We hebben er ook een training over gehad :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik ben suuuuper brak dus ik geef vandaag een 1

2 likes

Ja wij ook een training. Ik snap het, zeker voor onze developers… maar voor mij als vormgever denk ik wel ja: daar gaat m’n toekomst. Ben ik nu aan het experimenten hoe ik mezelf kán wegbezuinigen of wat 🫠

Als ik mijn man ook aan het werk ziet, hij is meer bezig met prompts verbeteren dan creatief zijn. Het is ook wel knap wat AI kan maar hij zegt ook dat het geen drol aan is.

Waarom niet?

1 like

Wat afschuwelijk! Veel sterkte.

1 like

Mijn functie is het genereren van eenvoudige nieuwsberichten door ai