Stel je persoonlijke vraag #56

Hoe lang heb jij je huidige smartphone al in gebruik?

• < 1 jaar
  • 1 jaar
  • 2 jaar
  • 3 jaar
  • 4 jaar
  • 5 jaar
  • 6 jaar of langer

0 stemmers

1 like

Ga jij nog wimperserums gebruiken na dit nieuws? Gebruik van populaire wimperserums niet zonder risico: "Kan blijvende oogschade veroorzaken" - Kassa - BNNVARA

Na gellak, nu dit ook schadelijk

• Ja, bangmakerij
  • Nee, na dit nieuws niet meer
  • Nee, gebruik het sowieso niet
  • Twijfel

0 stemmers

3 likes

Dit was al bekend toch? Althans, dat je oog schade en een veranderde oogkleur ervan kon krijgen wist ik al en is een reden geweest voor mij om het nooit te proberen.

19 likes

Oh geen idee, gebruik het zelf ook niet. Zag dit bericht voorbij komen

1 like

Ik ben een trage lezer, maar moet sowieso meet gaan lezen in mijn vrije tijd.

4,5 jaar en hij is echt nog steeds zo goed. Echt bizar. Het is de Samsung galaxy s21+. De camera is alleen op veel plekken niet zo mooi als ik zou willen, maar daar ga ik geen nieuwe voor kopen. Het batterijniveau is nog 85% en een accu gaat met alles aan en veel gebruik nog steeds prima een dag mee.

2 likes

ik heb een 12 pro die ik ā€˜al’ 4 jaar heb, misschien wel 5. hij valt ondertussen uit elkaar en ik zou hem eigenlijk graag laten maken, maar alles bij elkaar kost het echt zo veel geld en dat geld heb ik niet. vind het ihkv duurzaamheid en nu ik beter op de hoogte ben van Congo speelt dat voor mij ook heel erg mee, echt heel jammer dat je niet je telefoon kan laten refurbishen op afbetaling.
ik moet een nieuw scherm, nieuwe frontcamera, nieuwe achterkant, nieuwe batterij, er is iets mis met de oplaadingang dus daar moet iets mee, het liefst ook nieuwe lenzen voor de achtercamera maar alles bij elkaar kost dat zo tegen de 1000 euro aan gok ik… minstens een paar honderd.

Je kunt wel een refurbished telefoon nemen bij een nieuw abonnement volgens mij, dat is misschien een optie?

ja heb ik ook naar gekeken! maar de refurbished telefoons die ik kon vinden op afbetaling/met abbonement wilde ik niet. als ik dan iets ā€˜nieuws’ koop wil ik denk ik een betere camera dus een 14 of 15 pro. dus tot ik zo’n deal ergens vind blijf ik wel kutten met deze. en dan kan ik deze ook wel weer inleveren maar vind het gewoon irritant dat laten maken zo duur en als er veel stuk is financieel ontoegankelijk is

3 likes

Mijn vorige post is weg schijnbaar maar ik vind het zo absurd dat je telefoon fatsoenlijk laten maken zo mogelijk nog meer geld kost dan een nieuwe kopen. En een nieuwe batterij is ook niet de oplossing qua duurzaamheid. Maar na bijna 5 jaar is het ook bijna geen doen meer met m’n huidige telefoon

En die zogenaamde black friday deals helpen ook niet. De telefoon die ik al even in de gaten hield kostte een paar weken geleden 559 en nu is ie ineens ā€œafgeprijstā€ van 719 naar 619???

3 likes

ja logisch toch, en als consument kan je ook maar doen wat binnen je mogelijkheden ligt. en inderdaad wat je zegt over die batterij… maar op een gegeven moment gaat dat ook niet langer.
maar 5 jaar tot iets op is versus de 2 jaar waarna de meeste mensen hun nog goede telefoon inwisselen voor het nieuwste scheelt in ieder geval al iets.

1 like

Haha nee Zambrotta was een verdediger/middenvelder, dit is de keeper, Toldo, nog steeds een best knappe kerel wel.

3 likes

Ik was verzekerd voor glas schade. Telefoon was gevallen, 1,5jr oud en glas voor en achter moest vervangen.
Verzekering gaf een nieuwe want dat was goedkoper

1 like

Hahaha ik dacht altijd dat ik best snel las maar dat is blijkbaar heel traag :joy:(250). Maar volgens mij zegt het meer over de mensen op dit forum want ik ben altijd als eerste klaar.

2 likes

Idd dit was echt al 5 + jaar geleden bekend. Gewoon niet gebruiken klaar.

2 likes

Alsof iemand echt 22 woorden per seconde leest haha

6 likes

Mijn huidige smartphone heb ik al 8 jaar zelfs :joy: heb een nieuwe besteld maar die is vertraagd dus wie weet tikt hij de 9 nog aan

1 like

Met wat?

Citotoetsen

20 likes

Ik mis de optie ā€œJa, ik neem de risico’s er wel bijā€ want ik vind het artikel helemaal geen bangmakerij.

5 likes