Stel je persoonlijke vraag #56

Kapot scherm waarbij het niet meer in verhouding is om te repareren. Sluit tegenwoordig wel iedere keer Applecare+ af dus dat scheelt wel.

Mijn batterij zit nu na 23 maanden op 80% :smiling_face_with_tear: dus verwacht wel dat ik over een halfjaar of jaar misschien een nieuwere moet.

1 like

mijn oude telefoon was gewoon aan het einde van z’n latijn dus ik had een refurbished telefoon gekocht vanwege de situatie in drc. maar die deed het helemaal niet goed, hij viel heel vaak random uit en dan kreeg ik hem gewoon urenlang niet meer aan. toen wilde ik hem ruilen maar dat bedrijf deed heel moeilijk en toen ik hem eindelijk terug kon sturen was hij gestolen of kwijt door dpd.

uiteindelijk heb ik toen alsnog maar een nieuwe telefoon gekocht omdat ik twee weken later ofzo naar japan ging, beetje onhandig om dan zonder (goed werkende) telefoon te zitten. maar ik vond het zo kut omdat ik juist geen nieuwe telefoon wilde kopen.

Jaaa hierom heb ik begin dit jaar m’n iPhone 8 vervangen, ik kon allerlei apps niet meer updaten en op gegeven moment ook niet meer gebruiken. echt zo stom.

De fairphone die ik hiervoor had (was de 2 geloof ik?) had ik zodanig gesloopt dat ā€˜ie eigenlijk niet meer te repareren was echt stom ook dat ik dat dan weer voor elkaar krijg bij een ā€œrepareerbareā€ telefoon

Sowieso heb ik soms het idee dat mijn onhandigheid mijn voetafdruk echt verdubbeld :ā€)

Mijn huidige telefoon heeft een val van het balkon (8 hoog) en recenter nog de vloer van een concert (waar lekker gesprongen werd, ik vond m terug bij de bar) overleefd, echt bizar

4 likes

Heb dit probleem met mijn tablet. Is 9 jaar oud maar doet het nog prima. Maar ik kan er niks mee want ik kan niks meer updaten.

3 likes

Mijn vorige telefoon was de oplaad port stuk gegaan en het repareren zou meer kosten dan hij waard is. Daarnaast was de batterij best klaar na 4 jaar. Heb toen toch besloten een nieuwe te halen. Ondanks dat het eeen erg onhandige periode was voor zo’n uitga

1 like

Ik gebruik die van The Ordinary, ik merk wel verschil ja maar het is wel minder dan die van bijvoorbeeld Grande Lash (die wel prostaglandin heeft). Maar liever wat minder heftige resultaten dan vetverlies rond je ogen :worried:

1 like

Meer de combinatie. Slechte batterij, kapotte functies, traagheid en reparatie kost een godsvermogen.

5 likes

Ja gaat soms snel, ik accepteer dan maar gewoon een leven met een kleine powerbank in mijn tas omdat ik vertik daar een nieuwe om te kopen

6 likes

Moet eerlijk zeggen dat dit wel de reden is dat ik weer voor een (refurbished) iPhone gegaan ben, zijn toch vrij hufterproof. Ik had m’n fairphone ooit in m’n hand met hardlopen en toen struikelde ik en ving ik m’n val op op mn telefoon, dus daar was echt alles aan stuk (en ik geloof dat niet alle onderdelen voor reparatie toen beschikbaar waren).

Oh die wil ik ook eens proberen! Ik heb nu die van Nanolash liggen en daar kreeg ik donkere oogleden van, dus daar ben ik mee gestopt (en m’n oogleden zijn nu weer normaal gelukkig). Maar die werkte wel echt goed, dus dat vind ik wel jammer haha. Maar ik ga die van The Ordinary opslaan!

Hier hetzelfde, ik zit al jaren onder de 80% en hij doet het verder nog prima. Ik doe liefst zo lang mogelijk met mijn telefoon dus zolang hij nog (veilig) kan functioneren koop ik geen nieuwe

1 like

Haha mijn Samsung ook. Ik liep op de eerste verdieping op mijn school en liet mijn telefoon vallen. In slow motion stuiterde hij naar de rand en ik deed niks? Toen viel hij van de rand naar beneden tussen de leerlingen die helemaal verbaasd waren dat er opeens een telefoon naar beneden viel haha. Maar hij doet het nog steeds. Leerlingen vragen me er af en toe nog naar.

1 like

Stel, jij bent een vrij obscure Nederlandse popact met zeer matig commercieel succes maar wel een vaste achterban met daarin uiteraard een paar wausen want die trekken obscure acts aan. Deze mensen komen naar ELK optreden, kopen ALLES dat je uitbrengt, etc. Moedig jij deze mensen aan?

• Ja waarom niet?
  • Ja levert toch geld op?
  • Nee liever niet
  • Nee ik zou het actief ontmoedigen

0 stemmers

Alleen als ik ook beveiliging zou hebben want superfans zijn doodeng

15 likes

Nou je budget is ā€˜heeft het kinder Eurovisie gewonnen en treed nu sporadisch op op de tinadag’ dus ik vermoed dat je dat niet kan betalen.

6 likes

Maar dan heb ik elke euro nodig, laat ze maar komen

5 likes

Oh je hebt die video van Alice Olsthoorn gekeken? :joy:

1 like

@Kusjessoldaat

Op welke manier zou je het actief ontmoedigen? Ik zou er niet chill door zijn maar ook bij god niet weten hoe ik het zou kunnen ontmoedigen.

1 like

Iedereen die onder die tweeling op insta reageert is op het niveau van die stalker. Elke keer dezelfde 10-15 mensen die mentaal duidelijk… beperkt zijn.

3 likes