Hier hetzelfde, ik zit al jaren onder de 80% en hij doet het verder nog prima. Ik doe liefst zo lang mogelijk met mijn telefoon dus zolang hij nog (veilig) kan functioneren koop ik geen nieuwe
Haha mijn Samsung ook. Ik liep op de eerste verdieping op mijn school en liet mijn telefoon vallen. In slow motion stuiterde hij naar de rand en ik deed niks? Toen viel hij van de rand naar beneden tussen de leerlingen die helemaal verbaasd waren dat er opeens een telefoon naar beneden viel haha. Maar hij doet het nog steeds. Leerlingen vragen me er af en toe nog naar.
Stel, jij bent een vrij obscure Nederlandse popact met zeer matig commercieel succes maar wel een vaste achterban met daarin uiteraard een paar wausen want die trekken obscure acts aan. Deze mensen komen naar ELK optreden, kopen ALLES dat je uitbrengt, etc. Moedig jij deze mensen aan?
- Ja waarom niet?
- Ja levert toch geld op?
- Nee liever niet
- Nee ik zou het actief ontmoedigen
0 stemmers
Alleen als ik ook beveiliging zou hebben want superfans zijn doodeng
Nou je budget is âheeft het kinder Eurovisie gewonnen en treed nu sporadisch op op de tinadagâ dus ik vermoed dat je dat niet kan betalen.
Maar dan heb ik elke euro nodig, laat ze maar komen
Oh je hebt die video van Alice Olsthoorn gekeken? ![]()
Op welke manier zou je het actief ontmoedigen? Ik zou er niet chill door zijn maar ook bij god niet weten hoe ik het zou kunnen ontmoedigen.
Iedereen die onder die tweeling op insta reageert is op het niveau van die stalker. Elke keer dezelfde 10-15 mensen die mentaal duidelijk⊠beperkt zijn.
Door ze aan te spreken op welke dingen ik niet prettig vind dacht ik. Mijn ervaring is dat mensen na zulke gesprekken zich vanzelf wel aanpassen of wegblijven.
Edit: ik zie nu dat de situatie niet zo hypothetisch is als ik dacht. Ik weet niks van de werkelijke situatie af en of actief ontmoedigen daarbij mogelijk is en op welke manier dan.
Sommige van deze mensen gaan zo gestoord ver dat ik zou overwegen aangifte van stalking te doen en aan te sturen op een contactverbod
Ja mensen gaan gestoord ver maar op basis van deze poll zou ik dus net als @Kusjessoldaat niet weten hoe ik zou moeten ontmoedigen. Vind dat misschien nog wel het meest nare en creepy, iemand is ongelofelijk fout bezig maar bevindt zich in een soort van grijs gebied? Of zie ik dat ik verkeerd.
Nee in dit geval vind ik het geen grijs gebied meer hoor. Misschien juridisch gezien wel maar dan zou ik van al die gekkigheid wel melding maken en daarmee meer dan duidelijk aan zoân gekkie dat dat per direct moet stoppen en alle varianten van contact ongewenst zijn.
Boodschappen in een dorp verderop doen terwijl dat een half uur met de bus en is sĂșper toevallig de woonplaats van haar idolen. Aangeven dat je weet waar ze wonen maar er niet (meer) langs gaat omdat dat niet kan. Doorlopend bij Corendon koffie gaan drinken waar toevalligerwijs hun vader werkt etc. Los van dat obsessieve bezoeken van hun optredens, gekke obsessieve videoâs die ze maakt over ze.
We hebben het nu over de poll en niet over de daadwerkelijke gekkie toch? Ik ga nu trouwens wel de video bekijken omdat ik nieuwsgierig ben door alle posts haha.
Edit:
Ik heb de video gekeken en vind haar gedrag wel echt ziek. Zou me daar ook helemaal oncomfortabel door voelen en wel melding van maken.
Oostenrijkers zijn nogal conservatief. Sinds ik een kind heb, noemen mijn collegaâs mijn vriend mân man. Twee collegaâs heb ik wel eens geantwoord dat we niet getrouwd zijn. De jongere antwoordde dat het niets uitmaakte en dat mân vriend gewoon mân man is. De oudere vroeg direct terug wanneer we dan wel van plan waren om te gaan trouwen. En toen ik zei dat we geen trouwplannen hadden, keek ze heel skeptisch terug.
Ik vind het eerlijk gezegd best raar dat andere mensen mân vriend man noemen, terwijl ik dat zelf helemaal niet doe.
Ik smeer het wel nog in mijn kale plekje van mijn wenkbrauw (niet dat dat helptâŠ)
Ik corrigeer mensen ook altijd als ze mijn vriend mijn man noemen. We gaan nooit trouwen dus hij zal ook nooit mijn man worden
Ergens vind ik het ook heel betuttelend als mensen dan zeggen âje kunt toch gewoon je man zeggenâ want dan hangen ze er toch een waardeoordeel aan vast dat iemand je âvriendâ noemen nog voorwaardelijk is, en je zou moeten streven naar iemand je âmanâ te kunnen noemen. Zo ouderwets.
Dat vind idd weer wel gek, als anderen dat doen.
Ik las laatst ook ergens dat iemand iets zei van nou als mijn vent me na x jaar nog niet ten huwelijk heeft gevraagd dan ga ik bij hem weg, want wat ben ik dan mijn tijd aan het verspillen?
Dat impliceert ook een beetje dat relaties zonder dat je getrouwd bent minder serieus zijn. Ik zou wel graag willen trouwen maar er is geen haar op mijn hoofd die erover denkt om bij mijn vriend weg te gaan als hij mij nooit ten huwelijk vraagt. (Ja ik weet dat ik hem ook ten huwelijk zou kunnen vragen als ik dat graag zou willen maar dan zou mijn vriend eeecht niet leuk vinden). Uiteindelijk is het toch alleen maar een papiertje en een feestje.
Ja en dat je je zaken geregeld hebt voor het geval je uit elkaar gaat/ overlijdt/ ziek wordt of iets dergelijks? Dat kun je misschien ook op andere manieren regelen maar dat moet toch een belangrijke reden zijn om te trouwen?
Het zegt niks over hoe serieus je relatie genomen moet worden, maar in een klassieke (met bv kinderen, eigendom , samenwonen etc) langdurige relatie vind ik het wel gek om helemaal niks op papier te zetten.