Stel je persoonlijke vraag #56

was dat een nederlander die dat zei?

3 likes

In het algemeen: als dit echt een grote wens is van je en je partner is zeker van de relatie dan denk ik ook wel van waarom zou diegene dan niet met je trouwen? Als het iets belangrijks voor je is?

@issa ik heb dat zelf van meerdere Amerikanen gehoord. Die ook allemaal of getrouwd en gescheiden waren of ooit verloofd maar weer uit elkaar. Soms zelfs vaker verloofd.

5 likes

Ja alleen dat kan dus zoals je zelf zegt toch ook op allerlei andere manieren dan door te trouwen? Overigens denk ik dat dingen op papier zetten voornamelijk nodig is als je een koophuis of een kind hebt samen. Ik vind dat zelf daarom dan ook geen belangrijke reden om te trouwen, maar ik kan me wel voorstellen dat het daaruit voortkomt.

@issa ik heb eigenlijk geen idee meer waar ik dit gelezen of gehoord heb. Ik kan me in religieuze settingen de uitspraak wel goed voorstellen trouwens. Als trouwen een must is om te gaan samenwonen, seks hebben, kinderen krijgen etc. Dat je dan wel zegt van nou als het na x tijd niet gebeurd is dan stop ik ermee.

@Kauai ik snap wat je zegt, dat als het zo belangrijk is voor een van beiden waarom de ander daar dan niet in mee kan gaan. Het is meer dat ik het mezelf niet voor kan stellen dat het zo belangrijk voor je is dat als je relatie verder helemaal in orde is dat je het om die reden zou opbreken.

1 like

ja ik vond het al niets voor een nederlander om te zeggen (zullen er vast zijn die er zo over denken maar zware minderheid)

maar de amerikaanse cultuur is zooooo anders mbt trouwen dat je dat echt niet kan vergelijken. en ik snap als amerikaan wel dat je je vraagtekens zet als je op een gg moment na zooo veel jaar en evt na kinderen niet ten huwelijk wordt gevraagd of je vent daar moeilijk over doet, het is daar gewoon een heel normale stap om te nemen als je serieus met elkaar bent. bedoel kijk naar jhene aiko a literal goddess die een kind krijgt met een man die haar niet wil trouwen en hun relatie bad mouthed op podcasts, echt wasted her time hoor. denk dat het in amerika veel meer een teken is dat iemand er met een half been in staat en dat hier helemaal niet zo geldt maar we gewoon uberhaupt niet zo trouwerig zijn

edit: oh sorry ik had niet door dat kuaui niet degene was die ik het vroeg :joy:

6 likes

Nou bij ons is het andersom en ik ga toch echt niet trouwen alleen maar omdat mijn vriend dat heel graag zou willen? Op zich wel belangrijk dat je er beiden achterstaat en gelukkig van wordt toch? Het is niet iets kleins of zo. Betekent ook niet dat ik niet zeker ben van onze relatie, ik wil gewoon niet trouwen.

3 likes

Ik noem mijn partner juist mijn vrouw, terwijl we nog niet getrouwd zijn. Voor het geval dat mensen denken dat ik het over mijn bestie heb.

5 likes

Ja natuurlijk. Ik vind ook niet per se dat je dan maar moet trouwen, maar waarom is jouw wens dan belangrijker dan de zijne?

2 likes

Maar tussen trouwen en helemaal niets op papier zetten zit nog een heel end. Zonder trouwen kun je heel makkelijk alles laten vast leggen wat je wil. Sterker nog, ik denk dat wij meer in depth alles hebben vastgelegd bij de notaris in een samenlevingscontract en testamenten mbt bezittingen/uit elkaar gaan/overlijden/ons kind dan er vast zou liggen als we alleen maar getrouwd waren.

4 likes

Omdat je iemand moeilijk tegen z’n zin in kunt laten trouwen? Wat is hier ingewikkeld aan :joy: We hebben gewoon niet dezelfde wens, dus dan houdt het op?

4 likes

Ja natuurlijk, ik reageer dan ook alleen op “trouwen is alleen een feest en een papiertje”.

2 likes

Ja precies dus jouw wens is belangrijker dan de zijne.

3 likes

Misschien een heel domme vraag maar waarom zou je niet willen trouwen als je wel denkt je hele leven samen met iemand te willen zijn? Gaat het dan om het feest niet willen (maar dan kun je ook snelsimpel gratis trouwen op het stadhuis), of de verbintenis niet willen? En als het het laatste is, waarom zou je dat niet willen als je wel met iemand samen wil blijven?

Zomaar een vraag gericht aan niemand specifiek.

6 likes

ik heb een soort obsessie met van die redditverhalen die dan worden voorgelezen met zo’n minecraft-achtergrond op tiktok haha en daar hoor ik dat ook heel vaak inderdaad! dat ze gewoon een goede relatie hebben maar dat een vrouw dan alsnog gewoon bij haar partner weggaat als hij niet voor x datum haar ten huwelijk vraagt. het verbaast me altijd weer haha

7 likes

Ik zie er echt de meerwaarde of het nut niet van in. Feest vind ik idd niet nodig, ik houd niet van in de belangstelling staan.
Waarom zou je wél even snel gratis op het stadhuis trouwen? Wat voegt het toe?
Die verbintenis is er ook zonder handtekening.

14 likes

Nouuu toen ik door een flinke relatiecrisis ging dacht ik wel was ik maar nooit getrouwd, kost allemaal weer een boel gezeik en geld om je eigen weg te kunnen gaan.

@Vuile_bitch Dit zijn volgens mij ook de mensen die al jaren :sparkles: subtiele :sparkles: hints geven welke vorm de asociaal grote diamant op hun ring moet hebben haha

4 likes

Ik vind trouwen eigenlijk zoiets burgerlijks en begrijp niet waarom dat “ineens” weer zo de standaard lijkt te zijn geworden (heel grote kans dat het nooit veranderd is hoor, maar ik had heel lang het idee dat het niet meer zo standaard was maar ineens gaat iedereen om mij heen trouwen en is het de logische stap ofzo, ook op mn nieuwe werk zijn al die mensen ONDER DE DERTIG getrouwd of verloofd).

Gegeven de hele geschiedenis van het huwelijk en alles wat daarbij kwam kijken begrijp ik eigenlijk niet waarom je daar als moderne vrouw voor kiest :joy: en waarom je wil dat de staat zich met je relatie bemoeit op zo’n manier dat er een RECHTER aan te pas moet komen als je uit elkaar wil (ik weet ook wel dat dat het niet zo’n punt is, maar het principe)

Disclaimer: ik snap heus wel dat de meeste mensen het gewoon een romantisch of leuk idee vinden en/of een feest willen geven i dunno en dat de meeste mensen er niet zo zwartgallig over nadenken en iedereen moet ook lekker doen wat ie wil

13 likes

Ja kan het ook omkeren, waarom zou je wel trouwen? Het is eigenlijk gewoon een juridisch contract natuurlijk. En de dingen die wij geregeld wilden hebben rondom huis en kind kunnen ook gemakkelijk anders (samenlevingscontract en testamenten hebben we wel).

En ik snap dat er voor sommige mensen ook een hele traditionele of romantische lading aan zit, maar die voel ik niet. Dus zo’n hele dag vind ik geldverspilling en gratis trouwen heeft ook geen meerwaarde voor mij.

Ik houd wel van een feestje trouwens. Maar dat organiseren we af en toe gewoon met een andere reden.

6 likes

Dit is alleen als je minderjarige kinderen hebt (en dan is het wat mij betreft heel logisch dat dit moet, of althans, dat er een soort toets is, hoeft wat mij betreft niet per se de rechter te zijn maar goed). En dit geldt overigens ook voor een geregistreerd partnerschap, dus heb je daar dan dezelfde moeite mee?

2 likes

Ik weet dat de anti-trouwen mensen het misschien niet zullen geloven haha, maar trouwen heeft voor mij toch wel echt nog een extra verdieping gegeven in onze relatie (terwijl we al 10+ jaar samen waren). Het samen plannen van zo’n bruiloft, stilstaan bij wat je elkaar wil beloven (wij hebben dat ook echt helemaal persoonlijk gemaakt dus niet het standaard riedeltje)… ik vond ‘ja’ daar tegen zeggen echt bijzonderder dan ik had verwacht! Het was voor onszelf heel emotioneel maar onze gasten zaten ook bijna allemaal te janken haha

Verder is er niet zoveel veranderd: eigen namen gehouden, woonden al samen, etc. Maar gewoon het feit dat je echt uitspreekt ‘dit is voor altijd’, maakte het voor mij het toch wel echt waard

(En ja ik weet dat 50% van de huwelijken ofzo uit elkaar gaan haha maar statistisch ga ik er gewoon vanuit dat wij in het goede kamp zitten!!)

35 likes

Iedereen die ik ken die niet wil trouwen willen dat niet vanwege gescheiden ouders en ze vinden het dan ook geen meerwaarde hebben

2 likes