Gegeven de hele geschiedenis van het huwelijk en alles wat daarbij kwam kijken begrijp ik eigenlijk niet waarom je daar als moderne vrouw voor kiest 
Mijn ouders (back in the 90’s, toen trouwen niet hip was) waren niet getrouwd en hadden niks vastgelegd. Toen mijn moeder op straat kwam te staan omdat mijn vader het uitmaakte had ze echt he-le-maal niks. Koophuis stond op zijn naam, alle spullen had hij gekocht. Zij had een paar jaar thuis gezeten met kleine kinderen en had letterlijk geen rode cent. Ze moest geld lenen voor een advocaat om hem in elk geval alimentatie te laten betalen, want dat weigerde hij ook.
Het kan juist vrouwen financiële bescherming bieden om te trouwen of een geregistreerd partnerschap te nemen, want dan heb je in elk geval recht op de helft van wat je in die jaren samen hebt opgebouwd, zeker als je als vrouw minder gewerkt hebt ivm kinderen (wat nog steeds redelijk standaard is helaas).
Edit: ze hadden wel een samenlevingscontract bedenk ik me nu, maar dat gaf haar geen recht op de opbrengst van het huis etc. Je denkt als je verliefd bent en net 2 kindjes hebt gemaakt ook niet dat iemand je zomaar op straat gaat zetten, dus ze heeft er niet goed genoeg naar gekeken.