Stel je persoonlijke vraag #56

Denk jij wel eens bij het plannen van (ver) in de toekomst. Misschien leef ik dan wel helemaal niet meer?

• Nee, nooit
  • Ja, altijd
  • Soms komt het wel eens in mijn hoofd
  • Nee, als je dit denkt is dat zeer raar….

0 stemmers

4 likes

Als ik in oktober 2025 door moet geven welke dagen ik met de kerst 2026 wil werken is dat mijn antwoord ā€˜misschien ben ik wel dood!!!’

36 likes

Altijd is een groot woord maar ik denk dat wel regelmatig ja

2 likes

Helemaal bij dingen als pensioen en wanneer voor ons de aow ingaat. Ruim 30 jaar vooruit kijken, what??

Ik weet niet eens wat ik volgend weekend ga doe, laat staan dat ik bezig ben met volgend jaar en 30+ jaar verder is helemaal bizar??? Leeft er überhaupt nog iemand dan?

Ik wilde zeggen dat dit kwam door dood en verderf in mijn omgeving. maar ook al toen ik dat nog niet zo had meegemaakt als tiener kon ik me niet voorstellen dat ik ooit in de 20 zou zijn. Nou dat hebben we iig gehaald, de 30 ook.

edit; ik vind concertkaartjes kopen voor over een jaar ook echt bizar. Een half jaar vind ik ook raar, maar dat perspectief probeer ik nu te veranderen en erin mee te gaan, als ik iets heel leuk vind. Maar dat is alleen maar omdat alles zo snel uitverkoopt tegenwoordig en andere mensen blijkbaar wƩl bezig zijn met maart of mei 2026.

4 likes

In m’n hoofd is dat @Twijfelaar maar dat is volgens mij puur gebaseerd op de avatar

3 likes

Interessante vraag. Ik denk nooit ā€˜misschien ben ik dan dood’ omdat ik er van uit ga dat ik heel oud word (ook nergens op gebaseerd natuurlijk). Ik denk wel regelmatig bij plannen ver in de toekomst misschien is er dan wel weer een pandemie of een oorlog

2 likes

Ha wow ik herken de naam Penny wel maar zou niet weten hoe haar avatar eruitzag, it not me in ieder geval

1 like

Zij plaatste altijd hele epistels als posts haha

1 like

Ja ze was heel ziek en kon haar bed amper uit

Gaan we nu allemaal lullig doen?

35 likes

Dat viel me destijds gewoon op en was niet bedoeld om lullig te doen :slightly_smiling_face:

En vaak had ze ook gewoon een punt. Ik heb van een aantal van haar posts wel wat geleerd.

12 likes

Ben jij een nette cadeau uitpakker of scheur je het papier eraf?

• Ik ben een scheurder
  • Ik ben netjes

0 stemmers

Kun jij Spaans?

• Ja heel goed spreken en verstaan
  • Redelijk
  • Nah hier en daar een woord en een zin
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Jawel maar vroeger hoorde ik wel regelmatig zo God het wil/deo velente. We gebruikten dat thuis niet maar in de omgeving werd (en word) het wel gedaan.

1 like

Bij ons ook! Zelfs op uitnodigingen voor kinderfeestjes

2 likes

Ik zie het nog wel eens in mails op m’n werk. Als iemand een afspraak bevestigd… ā€œD.V.ā€ Erachter

3 likes

Jullie wonen vast in de bible belt, gok ik zo. Daarbuiten kom je het amper tegen. Alleen behoorlijk gereformeerden gebruiken dat.

2 likes

Je kunt nog steeds oa zeepjes maken, maar dan bij de speelfabriek in Rotterdam :smile: https://www.speelfabriek.net/
Tijdje terug geweest en het was zoooo nostalgisch 🄹

3 likes

Haha ik zeg dit weleens voor de grap, zo van: ā€˜in mei? Dan kunnen we misschien wel barbecuen, deo volente’

4 likes

Nee hoor ik kom uit noorden maar wel uit de gkv, dus wat strenger maar zeker niet zwarte kousen kerk. En het werd toen door mensen in mijn omgeving gebruikt die uit verschillende kerkstromingen kwamen. Hoe het nu is in de gkv/ngk durf ik niet te zeggen.

2 likes

Ik moest dv/deo velente googelen, nog nooit van gehoord

13 likes