Stel je persoonlijke vraag #56

Ik vind het wel leuk en lief maar vergeet het zelf altijd. Ik heb ook wel vrienden die dan vragen of ik er alsnog iets in wil schrijven en dan voel ik me altijd zo’n onattente hork haha.

Maar het is wel privé vind ik! En dat zijn mijn boeken verder niet wat die staan en liggen overal in huis en mensen lenen die ook wel vaak. Ik heb met name één vriendin die altijd HELEMAAL losgaat over wat een sexy bitch ik ben en wat we allemaal samen hebben meegemaakt en de toekomst etc en ergens voelt dat wel persoonlijk om in mijn boekenkast te hebben staan waar mensen hem er gewoon uit kunnen trekken :joy: en zo heb ik soms ook boeken waar exen iets in hebben geschreven enzo en die hoef ik ook niet met elke visite te delen. Dus eigenlijk moet ik die boeken eens apart zetten bedenk ik me nu

5 likes

Ik gruwel niet van volkoren brood met hummus of pindakaas, ik lust alles. Dus ik zou er ook niks van zeggen als ik dat zou krijgen. Ik ben zelf nog maar één keer verhuisd en dat was vanuit mijn ouderlijk huis, dus daar was niet echt een verhuizing, ik nam gewoon telkens een paar dozen mee tussen de sleuteloverdracht en het moment dat ik daar ging wonen. Ik denk dat ik voor bij de koffie iets van saucijzen-, en worstenbroodjes zou doen en voor de lunch broodjes met frituursnacks of belegde broodjes.

2 likes

Ik vind dat het wettelijk verplicht moet zijn als je een boek cadeau doet

4 likes

Bij mij krijg je gewoon alles haha.
Lekkere koeken bij de koffie, broodjes bij de lunch en pizza of friet met bier achteraf als je wil blijven plakken!

De vorige keer dat ik ging verhuizen begonnen we mega vroeg dus heb ik gewoon gevraagd wat iedereen als ontbijt wou.

1 like

haha ja, in de kringloop vind ik het ook heel dubbel om een ingeschreven boek tegen te komen. either die persoon is dood of iemand heeft een gegeven boek weggedaan. maar ook weer leuk om de liefde erin te zien en melancholisch te worden van een ander mensenleven.

@Hiphopopotamus mijn lievelingsboeken hebben juist omgevouwen ezelsoren, vooral dichtbundels! ik gebruik ze als een markering van mijn lievelingsstukken of gedichten. op mijn ereader gebruik ik de markeerfunctie ook heel vaak

@grace wel heel leuk om dat in een boek te hebben staan in plaats van op een kaartje dat kwijtraakt in een doos. maar voor de uitleen worden ze dan wel minder geschikt ja :joy:

3 likes

Is idd echt jammer dat dat volgens mij niet meer bestaat. Als je op google afbeeldingen kijkt zie je allemaal van die typische versjes en iedereen deed dan zn best om het zo mooi mogelijk met verschillende kleuren eruit te laten zien. Maar het was na een bepaalde leeftijd volgens mij ook niet meer “cool”.

1 like

Dat vind ik superlief van hem

2 likes

Flashback naar die keer dat ik een tikkie kreeg voor het eten na helpen verhuizen :upside_down_face:

6 likes

Mijn moeder heeft dit met mijn vorige verhuizing ook gedaan en dat was echt zo fijn. Je bent de hele dag druk met dingen regelen, mensen aansturen, sjouwen, was echt top toen we konden afsluiten met gedekte lunchtafel!

3 likes

Oh dat is schaamteloos zeg! Zulke mensen help je ook precies 1 keer

4 likes

Tikkie terug met je uurtarief van 40 euro haha

11 likes

Echt hoe bedenk je het

2 likes

Wat vind je van restaurants/lunchtentjes/koffietentjes die van die semi grappige op hun teentjes getrapte of sarcastische reacties schrijft op Google reviews?

• Irritant
  • Groot ego
  • Prima
  • Terecht
  • Anders

0 stemmers

1 like

Je bezoekt een spa met een zwembad op het dak (openlucht). Het bliksemt (maar je hoort geen donder). Ga je het water in?

• Ja hoor
  • Ja, maar niet helemaal ontspannen
  • Nee ben je gek

0 stemmers

Kunnen jullie goed audioboeken luisteren? Vriendinnen van mij doen dat tijdens het huishouden of koken of whatever maar ik volg dan 0.0 van wat er wordt gezegd.

• Ja lukt gewoon tijdens het koken bv
  • Ja maar niet tijdens andere taken moet me dan wel focussen erop
  • Nee lukt me niet echt, normaal boeken lezen wel
  • Nee kan ik niet op focussen maar normale boeken ook niet

0 stemmers

1 like

Veel zwembaden hebben een onweerprotocol waarbij je bij het eerste gerommel al het water uit moet, ook als het gewoon binnen is.

3 likes

Meer dan tien jaar geleden heb ik een Engelstalig Boek gevonden in Bolivia en daar stond in ‘do not remove from Paris’ en ik vraag me nog altijd af waarom dat er in stond en hoe het aan de andere kant van de wereld is beland.

22 likes

Ik heb het nooit geprobeerd mede doordat ik mij niet kan voorstellen dat ik mij er op kan concentreren. Lijkt mij echt zonde. Ik luister graag een klets podcast tijdens het huishouden, iets informatiefs gaat al niet omdat m’n gedachten steeds afdwalen en ik dan steeds moet terugspoelen.

Een boek zou ik heel misschien kunnen luisteren tijdens het wandelen in de natuur? Maar ik lees sowieso liever gewoon een papieren boek.

Toevallig zei mijn moeder gister dat ze het aan het proberen was via de Volkskrant app. Ik vroeg waar/wanneer ze het dan luisterde en toen zei ze: gewoon op de bank. Dus zij gaat gewoon op de bank zitten luisteren :joy::joy: vond ik zo’n komisch beeld? Wel een goeie maar ik denk dat ik dan weer snel verveeld zou zijn?

2 likes

Ja maar…
Ik moet mijn koptelefoon op hebben. Als ik andere prikkels kan krijgen werkt het niet.

Wel met oordopjes in