Stel je persoonlijke vraag #56

Flashback naar die keer dat ik een tikkie kreeg voor het eten na helpen verhuizen :upside_down_face:

6 likes

Mijn moeder heeft dit met mijn vorige verhuizing ook gedaan en dat was echt zo fijn. Je bent de hele dag druk met dingen regelen, mensen aansturen, sjouwen, was echt top toen we konden afsluiten met gedekte lunchtafel!

2 likes

Oh dat is schaamteloos zeg! Zulke mensen help je ook precies 1 keer

4 likes

Tikkie terug met je uurtarief van 40 euro haha

11 likes

Echt hoe bedenk je het

2 likes

Wat vind je van restaurants/lunchtentjes/koffietentjes die van die semi grappige op hun teentjes getrapte of sarcastische reacties schrijft op Google reviews?

• Irritant
  • Groot ego
  • Prima
  • Terecht
  • Anders

0 stemmers

1 like

Je bezoekt een spa met een zwembad op het dak (openlucht). Het bliksemt (maar je hoort geen donder). Ga je het water in?

• Ja hoor
  • Ja, maar niet helemaal ontspannen
  • Nee ben je gek

0 stemmers

Kunnen jullie goed audioboeken luisteren? Vriendinnen van mij doen dat tijdens het huishouden of koken of whatever maar ik volg dan 0.0 van wat er wordt gezegd.

• Ja lukt gewoon tijdens het koken bv
  • Ja maar niet tijdens andere taken moet me dan wel focussen erop
  • Nee lukt me niet echt, normaal boeken lezen wel
  • Nee kan ik niet op focussen maar normale boeken ook niet

0 stemmers

1 like

Veel zwembaden hebben een onweerprotocol waarbij je bij het eerste gerommel al het water uit moet, ook als het gewoon binnen is.

3 likes

Meer dan tien jaar geleden heb ik een Engelstalig Boek gevonden in Bolivia en daar stond in ‘do not remove from Paris’ en ik vraag me nog altijd af waarom dat er in stond en hoe het aan de andere kant van de wereld is beland.

22 likes

Ik heb het nooit geprobeerd mede doordat ik mij niet kan voorstellen dat ik mij er op kan concentreren. Lijkt mij echt zonde. Ik luister graag een klets podcast tijdens het huishouden, iets informatiefs gaat al niet omdat m’n gedachten steeds afdwalen en ik dan steeds moet terugspoelen.

Een boek zou ik heel misschien kunnen luisteren tijdens het wandelen in de natuur? Maar ik lees sowieso liever gewoon een papieren boek.

Toevallig zei mijn moeder gister dat ze het aan het proberen was via de Volkskrant app. Ik vroeg waar/wanneer ze het dan luisterde en toen zei ze: gewoon op de bank. Dus zij gaat gewoon op de bank zitten luisteren :joy::joy: vond ik zo’n komisch beeld? Wel een goeie maar ik denk dat ik dan weer snel verveeld zou zijn?

2 likes

Ja maar

Ik moet mijn koptelefoon op hebben. Als ik andere prikkels kan krijgen werkt het niet.

Wel met oordopjes in

Oh haha deze niet (ben niet in NL). Heb heerlijk in m’n 41 graden bad op de 13e verdieping naar het geflits gekeken en gedacht: ah dat is niet hier en anders vangen de bergen om me heen het wel op. Later dacht ik wel: hm, sommigen douchen niet als het onweert dus misschien niet super slim. Ach ja ben niet levend gefrituurd gelukkig.

Als ik echt wil luisteren (podcast of luisterboek) doe ik iets van handwerk, breien of haken, en dan kan ik me wel concentreren. Maar als ik ga lopen raak ik alweer afgeleid door m’n eigen gedachten omdat ik andere dingen zie.

Maar ik luister alleen non-fictie luisterboeken en podcasts eigenlijk, ik denk niet dat ik een normaal boek goed kan volgen anders. In een echt boek blader ik ook regelmatig terug of zoek ik iets op met mijn ereader.

3 likes

Nou er zijn echt vaak mensen die toch steeds vergeten dat ik geen vlees eet en dan alleen vleesknackworsten zouden kopen.

1 like

Ik had eens 6 vrienden die me kwamen helpen verhuizen, van alles ingeslagen en gekocht, verschillende sappen, broodjes met allerlei (ook luxer) beleg, verschillende koeken en snacks voor tussendoor en ook bier en wijn zodat we lekker konden borrelen (en wilde pizza’s bestellen) als het allemaal klaar was. Ik was echt bang dat iemand iets tekort zou komen en ook zo dankbaar dat mensen kwamen helpen.
Eindstand zijn er een paar broodjes met wat beleg en 1 flesje sap opgegaan, en ging iedereen om 16u toen alles over verhuisd was direct naar huis, en zat ik in mijn eentje tussen alle dozen met keiveel eten en drinken. Ik was iedereen echt dankbaar voor alle hulp want ik had het hard nodig, maar dit was ook een klein beetje ongezellig đŸ«Ł

3 likes

Haha ja maar dit is ook wel een beetje mijn ervaring met verhuizingen hoor! Ik heb allemaal vrienden en familie met het motto ‘niet lullen maar poetsen’ dus die willen geen pauze tot het werk af is, en hooguit af en toe even een broodje of koek tussendoor ofzo :joy: Voor lunch (als ik ze zover krijg om te stoppen) vraag ik m’n moeder vaak om een pan tomatensoep ofzo te maken en mee te nemen, altijd een succes.

Vaak blijft er dan nog 1 of 2 mensen over waarmee ik dan pizza bestel, maar niet iedereen nee!

2 likes

Ja maar wel alleen als ik de snelheid aanpas. Als ze zo langzaam praten met veel pauzes dan dwalen mijn gedachten heel snel af dus het moet op minimaal 1.5x snelheid!

Ik luister vooral in de auto en ook wel eens tijdens schoonmaken of wandelen.

1 like

Ik vind dit superleuk en lief om te ontvangen maar zelf schrijf ik het op een losse boekenlegger want heb zelf al wel eens meegemaakt dat ik het boek al had en dan kun je m niet echt meer ruilen of aan iemand anders doorgeven.

2 likes