Meer dan tien jaar geleden heb ik een Engelstalig Boek gevonden in Bolivia en daar stond in ‘do not remove from Paris’ en ik vraag me nog altijd af waarom dat er in stond en hoe het aan de andere kant van de wereld is beland.
Ik heb het nooit geprobeerd mede doordat ik mij niet kan voorstellen dat ik mij er op kan concentreren. Lijkt mij echt zonde. Ik luister graag een klets podcast tijdens het huishouden, iets informatiefs gaat al niet omdat m’n gedachten steeds afdwalen en ik dan steeds moet terugspoelen.
Een boek zou ik heel misschien kunnen luisteren tijdens het wandelen in de natuur? Maar ik lees sowieso liever gewoon een papieren boek.
Toevallig zei mijn moeder gister dat ze het aan het proberen was via de Volkskrant app. Ik vroeg waar/wanneer ze het dan luisterde en toen zei ze: gewoon op de bank. Dus zij gaat gewoon op de bank zitten luisteren ![]()
vond ik zo’n komisch beeld? Wel een goeie maar ik denk dat ik dan weer snel verveeld zou zijn?
Ja maar…
Ik moet mijn koptelefoon op hebben. Als ik andere prikkels kan krijgen werkt het niet.
Wel met oordopjes in
Oh haha deze niet (ben niet in NL). Heb heerlijk in m’n 41 graden bad op de 13e verdieping naar het geflits gekeken en gedacht: ah dat is niet hier en anders vangen de bergen om me heen het wel op. Later dacht ik wel: hm, sommigen douchen niet als het onweert dus misschien niet super slim. Ach ja ben niet levend gefrituurd gelukkig.
Als ik echt wil luisteren (podcast of luisterboek) doe ik iets van handwerk, breien of haken, en dan kan ik me wel concentreren. Maar als ik ga lopen raak ik alweer afgeleid door m’n eigen gedachten omdat ik andere dingen zie.
Maar ik luister alleen non-fictie luisterboeken en podcasts eigenlijk, ik denk niet dat ik een normaal boek goed kan volgen anders. In een echt boek blader ik ook regelmatig terug of zoek ik iets op met mijn ereader.
Nou er zijn echt vaak mensen die toch steeds vergeten dat ik geen vlees eet en dan alleen vleesknackworsten zouden kopen.
Ik had eens 6 vrienden die me kwamen helpen verhuizen, van alles ingeslagen en gekocht, verschillende sappen, broodjes met allerlei (ook luxer) beleg, verschillende koeken en snacks voor tussendoor en ook bier en wijn zodat we lekker konden borrelen (en wilde pizza’s bestellen) als het allemaal klaar was. Ik was echt bang dat iemand iets tekort zou komen en ook zo dankbaar dat mensen kwamen helpen.
Eindstand zijn er een paar broodjes met wat beleg en 1 flesje sap opgegaan, en ging iedereen om 16u toen alles over verhuisd was direct naar huis, en zat ik in mijn eentje tussen alle dozen met keiveel eten en drinken. Ik was iedereen echt dankbaar voor alle hulp want ik had het hard nodig, maar dit was ook een klein beetje ongezellig 🫣
Ja maar wel alleen als ik de snelheid aanpas. Als ze zo langzaam praten met veel pauzes dan dwalen mijn gedachten heel snel af dus het moet op minimaal 1.5x snelheid!
Ik luister vooral in de auto en ook wel eens tijdens schoonmaken of wandelen.
Ik vind dit superleuk en lief om te ontvangen maar zelf schrijf ik het op een losse boekenlegger want heb zelf al wel eens meegemaakt dat ik het boek al had en dan kun je m niet echt meer ruilen of aan iemand anders doorgeven.
De schil van een banaan wassen voor je die opeet
- Ja
- Nee
0 stemmers
Losse druiven (dus van de tros af) nog opeten uit de bak
- Ja
- Nee
0 stemmers
De waterkoker ontkalken in je vakantiehuis
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik heb iemand per ongeluk gebeten, als dat helpt?
Was er zelf ook niet blij mee. Heel gek, ik was in slaap aan het vallen en ik kreeg een rare droom of zoiets. Dat die het nog een keer heeft aangedurfd getuigt wel van lef want ik beet echt goed hard…
Mijn moeder had veel boeken en ze reisde vaak met de trein. Als ze een boek weg wilde doen, schreef ze er iets in van ’ ik ben een reisend boek, lees mij en leg me weer in de trein als je klaar bent met lezen. Zo kunnen meer mensen mij lezen’.
Nu ze overleden is, vraag ik me vaker af of iemand een van die boeken ooit heeft gelezen (en gehouden).
Toevallig mijn laatste vakantie wel ontkalkt. Was echt smerig wit. Nog nooit eerder gedaan op vakantie
Ik neem inmiddels standaard azijn mee, echt nog nooit (tenzij een nieuwe) schone waterkoker gezien in zo’n huisje
Deze mensen evalueren later in de bejaarden van ‘we zijn er bijna’ die op hun vrije dag dan hun camper 2 uur lang gaan wassen ipv de omgeving te verkennen.
Je hebt vakantie doe normaal
Haha nou ja ik heb graag mijn koffie/thee zonder stukken kalk
haha ff context, de vriendin in kwestie verhuist van de ene kant van het land naar het andere. ze zat zelf in de bus van het oude naar het nieuwe huis, waar ze dus tot vandaag woonde. ik woon in haar nieuwe woonplaats en zou daar al gaan schoonmaken en had aangeboden dan ook de lunch te regelen zodat zij daar niet ook nog aan moest denken. om gedoe te voorkomen heb ik gevraagd om een boodschappenlijstje en dus vanmiddag de boodschappen gedaan! zal de volgende keer gelijk de context erbij posten ![]()
Zij stuurt toch de lijst? Dan zou ik dat gewoon halen.
Hahaha nee joh kan jou het schelen, niet alles uitleggen hoor