Stel je persoonlijke vraag #56

Huh zijn er plekken met betaald parkeren waar je als bewoner geen bezoekersvergunning kan aanvragen? Als ik op bezoek ga bij iemand ga ik standaard op hun bezoekersvergunning en zij andersom bij mij ook. Ben echt even verbaasd van alle reacties hier.

1 like

Bezoeker is hier alleen met korting, niet gratis.

7 likes

Ik verwacht niet dat iemand voor mij betaalt als ik op bezoek kom, maar ik doe het zelf wel want het is veel goedkoper om een bezoeker aan te melden vergeleken met de kosten die bezoekers zelf moeten betalen

2 likes

Ja ik doe dit vaak ook wel idd maar eerlijk gezegd denk ik er soms ook niet aan. En soms denk ik ook gewoon dat iemand op de fiets of met ov komt en blijkt dan opeens met de auto te zijn haha

2 likes

Als iemand met het ov naar mij komt betaal ik hun treinkaartje ook niet, zie niet zo goed waarom dit anders is eigenlijk. Vervoerskosten heeft iedereen toch in het leven, en de ene keer kom ik hun kant op en zijn die voor mij en de andere keer andersom. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk waarbij het niet zo gebalanceerd is of andere uitzonderlijke omstandigheden

19 likes

zou trouwens ook wel snitchen als iemand een oud omaa’tje zou beroven ofzo maar verder loop aub lekker met hele karren vol onbetaalde boodschappen de albert heijn uit

9 likes

Mijn moeder heeft al 2x iemand herkent (en dus aangegeven) bij de regionale opsporing verzocht. Stiekem ook best jaloers op, haha.

10 likes

Ik betaal het altijd voor mijn bezoek, maar het kan soms nog best aantikken want het is 2 euro per uur. Laatst waren hier 3 vriendinnen met eigen auto en toen was ik 30 euro kwijt.

Ik heb alleen een keer een vriendin een tikkie gestuurd die regelmatig bij mij kwam eten en op 10 min fietsen woonde maar gewoon te lui was om te fietsen dus steeds de auto pakte. Na een keer of 5-6 was ik er een beetje klaar mee om steeds 8 euro te betalen omdat zij geen zin had om te fietsen dus heb ik een tikkie gestuurd. Maar eigenlijk voelde ik mezelf daarna toch een beetje gierig want ja het is niet alsof ik die paar euro niet kan missen maar vond t gewoon een stom principe dat ik moet betalen omdat zij lui is. Voor m’n vrienden die gewoon ver weg wonen betaal ik het met liefde.

4 likes

Die vriendin moet zich schamen dat ze het niet uit zichzelf aanbiedt!

Toppunt van deze situatie is trouwens mensen die jou vragen om de app aan te zetten en als je daarheen gaat moet je zelf betalen :no_mouth:

4 likes

Ja ik bedoelde ook niet voor de boodschappen, maar voor beroving van iemand ofzo.

4 likes

Ik heb wel een bezoekersvergunning maar ik ken ook iemand die midden in de binnenstad woont en hij mag geen bezoekersvergunning omdat een parkeergarage vlakbij is. En het ligt aan de zone blabla

2 likes

Mn wekker/alarm zet ik aan via:

• Mn telefoon
  • Een wekker
  • Anders namelijk:

0 stemmers

Ik wilde laatst een wekker zetten. Echt zo’n ouderwetse. Werd helemaal gek van dat getik en direct uitgezet.

2 likes

Een wekker maar dan wel een wakeuplight waar lekker langzaam het licht steeds feller aan gaat en ik word gewekt met ‘Nepal Bowls’ geluiden :woman_in_lotus_position:t3::woman_in_lotus_position:t3::woman_in_lotus_position:t3::woman_in_lotus_position:t3: Wil nooit meer anders :heart:

21 likes

Horloge

7 likes

Horloge vind ik chiller

Dit was echt een ding jaren geleden toch? Ik hoor er nu nooit meer wat over maar misschien wel handig om er 1 te kopen. Ik ben een lichte slaper en ik schrik me altijd kapot van het alarm.

Ja een wake-up light is echt zo fijn. Wil nooit meer anders :raised_hands:t4:

2 likes

Het is echt geweldig. Er zit ook een stand op dat het licht juist van fel naar uit gaat in een zelf in te stellen tijd, dat gebruik ik savonds vaak. Ik vind het ook heerlijk dat ik mijn telefoon niet in mijn slaapkamer heb en toch meteen kan controleren of m’n wekker staat.

7 likes

Ja heb ‘m echt al jaren! Eerst een goedkopere versie om te testen en die vond ik al top maar nu al een tijd een kneiterdure van Philips en echt elke cent waard. Zou ‘m direct weer kopen als ‘ie kapot gaat. Gebruik ‘m inderdaad ook om in te slapen met white noise en zonsondergang, als nachtlampje, als radio en allemaal zo fijn. Echt de hel als ik nu nog wel eens ergens anders slaap en m’n telefoon als wekker moet gebruiken :face_exhaling:

4 likes

Een wake-up light lijkt me heel fijn, maar wel onhandig omdat mijn vriend andere wekkertijden heeft. Hoe ervaren degenen met partner dat?

3 likes