Ja een wake-up light is echt zo fijn. Wil nooit meer anders
Het is echt geweldig. Er zit ook een stand op dat het licht juist van fel naar uit gaat in een zelf in te stellen tijd, dat gebruik ik savonds vaak. Ik vind het ook heerlijk dat ik mijn telefoon niet in mijn slaapkamer heb en toch meteen kan controleren of m’n wekker staat.
Ja heb ‘m echt al jaren! Eerst een goedkopere versie om te testen en die vond ik al top maar nu al een tijd een kneiterdure van Philips en echt elke cent waard. Zou ‘m direct weer kopen als ‘ie kapot gaat. Gebruik ‘m inderdaad ook om in te slapen met white noise en zonsondergang, als nachtlampje, als radio en allemaal zo fijn. Echt de hel als ik nu nog wel eens ergens anders slaap en m’n telefoon als wekker moet gebruiken
Een wake-up light lijkt me heel fijn, maar wel onhandig omdat mijn vriend andere wekkertijden heeft. Hoe ervaren degenen met partner dat?
Geen partner maar wel al heel lang een wake-up light. Ik word al wakker bij de eerste geluidjes en lichtjes maar bij iemand anders kan dat veel langer duren, dus dat kan je echt het beste zelf uitproberen
Ik heb hem jarenlang amper gebruikt, omdat mijn ex er veel sneller wakker van werd dan ik. Hij is een lichte slaper. Ik ben juist niet makkelijk wakker te krijgen als ik diep slaap. Een oogmasker kan eventueel helpen.
Nu gebruik ik hem dagelijks in het groot: heb een hue lamp opgehangen op mijn slaapkamer die in de ochtend langzaam feller wordt. Ideaal.
Ja wij hebben ook hue die sochtens langzaam aangaat. Soms word ik er wakker van zodra die aangaan op het zachtst maar dan heb ik ook vaak al wel genoeg geslapen. Veel fijner dan gewekt worden door een alarm.
Het enige nadeel is dat ik geen hue app heb op m’n telefoon en ook niet wil. Als je dat dus ook niet wil dan kan je het niet nemen want je moet dat wel instellen.
Een wake up light kan je zonder app gebruiken volgens mij
Als zijn wekker eerder gaat: niet kopen, heel irritant als jij ook wakker wordt.
Als jouw wekker eerder gaat: niet jouw probleem, dus vooral kopen voor jezelf
Zolang iemand maar niet gaat snoozen vind ik 1 keer de wekker horen als diegene er eerder uit moet niet een probleem.
Snooze jij?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ja maar niet als m’n partner kan doorslapen, dan dwing ik mezelf meteen uit bed te gaan.
Je thee drinken met het zakje nog in de beker
- Ja
- Nee
0 stemmers
Je telefoon gebruiken terwijl hij oplaadt
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik haat het als ik het zakje erin krijg ergens op visite en dan geen bakje om hem in te doen
Ja ik vind sowieso dat thee op een gegeven moment wel sterk genoeg is ook, het zakje niet kwijt kunnen is helemaal suf dan word je een soort van gedwongen het op deze manier te drinken
Ja dat ook ja, maar ik ken iemand die standaard met zakje drinkt en zo krijg ik het ook altijd haha zonder bakje soms loop ik gewoon even naar de prullenbak om hem te dumpen
Mijn tante gaf mij dus een keer een kopje thee waar het zakje nog in zat en ik wilde hem eruit halen, maar dat lukte niet….
Bleek er een theezakje aan de binnenkant van het kopje geschilderd te zijn, die er heel realistisch uitzag. Vond het ook raar dat er geen draadje aanhing. Voelde me echt genaaid.
Ik ben zo’n vaste slaper dat ik zowel mijn telefoon als zo’n ouderwetse wekkerradio gebruik. Ik kan altijd alles in halfslaap uitzetten en slaap dan dus gerust nog 2 uur door terwijl elke 9 minuten een wekker gaat. (Ik had dit al voordat ik nah opliep.)
Mijn wekkerradio met zijn keiharde piep staat dus op de gang. Zodat ik wel bij bewustzijn móet komen om dat ding uit te gaan zetten. Dit is de enige remedie die werkt voor mij.
Ik hou wel echt van slappe thee. Zakje erin houden wordt snel veeeeels te sterk
Je hebt toch ook van die wekkers waar je achteraan moet? Ik zag laatst ook eentje die je twintig keer ofzo als een halter moest gebruiken voor ie uitging
@Taken Als ik moet kiezen heb ik het ook liever te slap hoor! Dan weet je de smaak ook vaak beter dan die zwarte meuk
Ja klopt, of van die apps waarbij je eerst een rekensom moet oplossen voordat je de wekker uit kan zetten. Dat is echt heel vervelend haha.
Ik heb ooit bedacht dat ik dit handig vond, alleen heb ik al moeite met 2+2, dus na 2 dagen die app we34 verwijderd.