Stel je persoonlijke vraag #56

Ik vind dit zo’n lastige kwestie (uiteraard aangewakkerd door de aanhouding van Tyler Robinson n.a.v. een tip van een familielid (vader?)).

Ik vind het ook een moreel dilemma waar je een keuze hebt tussen je normen en waarden en je liefde en begrip voor andermans situatie. Zowel je vriendin als het slachtoffer die waarschijnlijk ook weer slachtoffers maakt.

:exploding_head:

1 like

Bleek helemaal geen familielid te zijn maar iemand met dezelfde achternaam. Ik denk dat ik het zou doen, want ik keur moord nooit goed, zelfs niet om begrijpelijke redenen. Als er begrijpelijke redenen zijn zou ik bijvoorbeeld wel sneller in contact blijven met iemand die vast zit.

In dit specifieke geval zou ook nog wel meespelen dat hij waarschijnlijk toch wel gevonden zou worden omdat het zo’n publiek iets is. Dan denk ik beter aangeven dan dat hij zichzelf van kant maakt na een klopjacht ofzo

6 likes

Wat de keuze nog ingewikkelder maakt (of misschien ook juist niet) is dat er een aanzienlijke kans is dat deze jongen de doodstraf gaat krijgen. Als het mijn kind betreft verwacht ik niet dat ik die dan aangeef om door de overheid gedood te laten worden :neutral_face: een manhunt naar je kind wil je ook niet, maarja.
Een goede vriend of familielid idk, ligt waarschijnlijk echt aan de specifieke situatie.

3 likes

Nee ik denk dat dit ook mee zou spelen, ik denk dat je dan toch altijd het gevoel zal hebben dat je de moord van je kind op je geweten hebt.

4 likes

Ik zei twee dagen geleden nog dat ik hem bij mij zou laten onderduiken, dus nee ik zou iemand niet aangeven dan.

1 like

Ik heb vergeven gelezen in plaats van aangeven, begreep al die reacties over aangeven al niet. En dacht ook ja als ik het begrijpelijk vind natuurlijk kan ik het dan vergeven en als ik het niet begrijpelijk vind waarschijnlijk niet.

Maar aangeven vind ik wel heel wat anders. Ligt echt aan de situatie.

komt de VVD in het volgende kabinet?

• ja helaas WEER
  • nee eindelijk NIET

0 stemmers

Ik denk dat ze bij de VVD ondertussen niet eens meer weten wat in de oppositie zitten inhoud. Die mensen staan sowieso allemaal op de lijst met het idee dat ze de bestuurderspartij van Nederland zijn.

2 likes

Ja sorry maar er is niks zo Nederlands als de VVD, is echt de mentaliteit hier.

4 likes

Nee joh, voor Rutte was het helemaal niet zo groot.

We kunnen altijd weer naar Balkenende.

3 likes

Ik denk nog regelmatig aan die keer dat hij van een skateboard afpleurde

12 likes

???

Jij hebt heel Paars gemist denk ik?

9 likes

Bordje op het stadhuisplein in Eindhoven

105 likes

Dit moment leeft rent-free in mijn hoofd sinds het gebeurde

2 likes

Ik vind dat interview van die gast van plakshot (matig grappig programma) met Balk ook leuk, dan doet ie of ie m niet herkent, was toen CDA op 3 zetels in de peilingen stond.

6 likes

Charlie kirk werd naast zillion anderen “belachelijk gemaakt” in een southpark episode. Nu vinden sommige dat die verwijderd moet worden. Wel voor zn dood hoor. Mag southpark dit gewoon nog uitzenden vind je?

• Ja deh
  • Nee ik vind dat niet kunnen
  • Ik weet het niet

0 stemmers

1 like
  • Balkenende
  • Rutte
  • Fortuyn

0 stemmers

Wat vinden we ervan dat er een beeld van Pim Fortuyn in Rotterdam staat?

• Heel goed
  • Neutraal
  • Belachelijk
  • Wie?

0 stemmers

3 likes

@Zemraluani trollin’?:eyes:

2 likes

Hahahahha in mijn herinnering was dat dus pvda met d66 en cda :joy::joy::joy: i stand corrected