Vind jij de naam Lilly/Lily verwarrend om te schrijven?
- Nee
- Ja altijd de hmm is het één el of twee ellen hoe doe ik dit
0 stemmers
Vind jij de naam Lilly/Lily verwarrend om te schrijven?
0 stemmers
Zijn uiterlijk heeft zo’n overblijfmoeder vibe (van wat ik vroeger als overblijfmoeder ken)
Lijkt toch net of hij een veel te groot gebit in heeft? Ik kan er echt helemaal niets aantrekkelijks in zien.
@Higgs_boson Hahaha ik zie er ook wel een Carla in die dan heel aardig is, maar ook heel groot en een beetje imponerend.
Je wint 10 miljoen euro, wat ga jij doen?
0 stemmers
Zou je van de 10 miljoen geld weggeven?
0 stemmers
Mijn broertje en ik fantaseerden als kinderen over wat we zouden doen als we de loterij zouden winnen en dat begon altijd met ‘jij krijgt een miljoen en papa krijgt een miljoen en mama krijgt een miljoen…’ en dan pas de ‘echte’ wensen hahaha (meestal gebaseerd op de Intertoys catalogus). Maar laatst toevallig hadden we allebei een staatslot gekregen en toen zei mijn broertje ‘ik hoop dat ik win, dan koop ik een huis voor jou en een huis voor mij’ en toen dacht ik ja dat zou ik ook nog altijd eerst doen.
Ik kan best lang met 10 miljoen vooruit, zou gewoon gaan reizen en misschien twee appartementen kopen en die verhuren, levert ook genoeg op per maand om van te leven op die manier.
Ik denk: beleggen in vastgoed waar ik zelf woon en m’n ouders wonen en de rest verhuren, een groot deel in aandelen, fondsen, obligaties, valuta. Stel dat dat 8 miljoen is na een paar huizen dan kan je ongeveer 3 ton per jaar er ‘gratis’ uithalen en daarvan zou ik leven.
Ik vind dit heel onsympathiek, ook al lijkt het op mijn plan. Zo heel erg winst maximaliseren, brrrrr yikes.
Haha wat vind je onsympathiek aan je geld beleggen of vastgoed kopen?
Ik had een heel verhaal getypt maar ben eigenlijk gewoon benieuwd hiernaar.
1 miljoen voor een mooi stekje en van de rest leven, moet toch kunnen?? Gebruik je 90 k per jaar kun je nog 100 jaar leven
Ik kan me jou echt niet inbeelden als een huisjesmelker haha
Je vind het raarder als mensen een boterham niet met mes en vork eten?? Dat hoort niet eens, ook volgens etiquette regels eet je brood gewoon met de hand. Dat is normaal.
Ik ben niet tegen woningen in het luxe segment voor veel te veel gelegd verhuren aan irritante ‘expats’, vooral Amerikanen wil ik best uitmelken.
Sterke VVD vibes
ben niet zemraluani maar: beleggen met huizen en de grootte van de private verhuursector is een van de redenen dat de hele Nederlandse huizenmarkt naar de getver is, en ik krijg er een naar gevoel van geld te verdienen aan de primaire levensbehoeftes van iemand anders.
Haha ik stem pvdd
@chuckie eens dat is ook walgelijk, ik heb ook gehuurd van dit soort assholes. Een huis kopen en verhuren betekent alleen niet automatisch dat je huurders een arm uitdraait. Ik huur nu van een fijn stel en ik ben blij dat die optie er is want ik wil geen huis kopen.
Ja alleen uberhaupt het bezit van meerdere huizen (dus daarmee ook minstens één huis waar je zelf in woont) door een grote groep kleine private beleggers (die over het algemeen maar één of misschien twee huizen verhuurt) heeft al hele verstorende effecten op de woningmarkt gehad en verstoten daarmee starters van de markt (omdat zij vaak al rijk zijn en daarmee dus makkelijk starters eruit kunnen bieden). Verder investeren particulere verhuurders namelijk niet in huisvesting, in tegenstelling tot bijv. coöperaties die ook in de vrije sector verhuren, maar ook investeren in nieuwe bouw voor verhuur. Heeft dus ook nog op andere manieren effect dan alleen rechtstreeks op de huurders in het huis in kwestie.
Ik ben het helemaal met je eens maar ik zou het denk ik toch doen met een extra appartement. Niet in Nederland trouwens. Het geld op een spaarrekening zetten betekent gewoon de bank je geld laten investeren zonder dat je daar controle over hebt dat het in bv groene investeringen kan. Naast dat je elk jaar een paar procent verliest, wat best veel is met 10 miljoen.
Je kan toch ook zelf kiezen voor groene investeringen?