Stel je persoonlijke vraag #56

Afgelopen zaterdag nog naast een barkruk gaan zitten ipv erop :sweat_smile:
Vooral het gevoel dat je dan in slowmotion naar beneden zakt terwijl iedereen je ziet vallen is pijnlijk.
Plus iedereen die daarna komt vragen of het wel gaat, laat mij en mijn ego met deuk svp met rust.

Ik heb gebrekkige executieve functies (als in heel veel sturing hierin nodig) maar ik heb autisme.

1 like

Same :joy:

Waar merk je dat eigenlijk aan? Ik heb namelijk weinig last van executieve disfunctie. Prikkel/informatieverwerking daarentegen…

1 like

Hoe vaak check jij de houdbaarheidsdatum op je kruidenpotjes?

• Maandelijks
  • Eens in de zoveel tijd
  • Jaarlijks
  • Nooit
  • Moet dat?

0 stemmers

3 likes

Ik check wel eens maar doe vervolgens niks met die info.

11 likes

Ben jij flexibel?

• Van lijf
  • Van mind
  • Van lijf en mind
  • Van geen van beiden

0 stemmers

Volgens de etiquette zou je brood niet eens met bestek mogen eten. :sweat_smile: Maarja, voor wie zijn zulke etiquette nou belangrijk) :see_no_evil:

(Screenshot van hier)

4 likes

Ja maar dit gaat denk ik over een broodje bij een diner ofzo toch

3 likes

Niet per se, denk ik.

Denk ook dat als er op een fancy lunch witte boterhammen met pindakaas worden aangeboden, dat je die dan gewoon met je handen zou moeten eten.

Jawel, gaat over het breken van een stukje brood en besmeren met boter en dan opeten.

1 like

Hier dan iemand met dezelfde vraag over die dubbele boterhammen die je thuis aan tafel eet:

Het is de warme maaltijd die vraagt om het hanteren van mes en vork. Maar brood geldt als zo’n elementair voedingsmiddel dat het met de hand mag worden gegeten. Mensen mogen hun eigen brood aanraken. Voor sneetjes brood bij ontbijt of lunch worden geen vorken ingezet, tenzij er iets warms op ligt dat eraf kan druipen: kroketten, gebakken eieren of iets dergelijks. Een simpele boterham met kaas of jam wordt met een mes in twee of vier stukken gesneden en vervolgens met de hand naar de mond gebracht.

2 likes

Ik weet sinds kort dat ik een stuk leniger ben dan wenselijk is. Door een onhandige actie heb ik laatst mijn schouder uit de kom gekregen (en er gelukkig ook weer in), en sindsdien ben ik onder behandeling bij een fysiotherapeut.
Die vindt het allemaal machtig mooi en interessant hoe ver ik bepaalde lichaamsdelen kan buigen en strekken maar ik heb altijd gedacht dat dat normaal was.

2 likes

Ja ik deed laatst mijn duim tegen mijn pols aan, dus je hand terugvouwend naar achteren en dat schijnt dus ook niet normaal flexibel te zijn?

Heb dat altijd gekund eigenlijk

1 like

Je mag nooit en te nimmer

• Ehh ???
  • Op het groene knopje drukken :point_right:t3:

0 stemmers

2 likes

Ja je duim tegen je arm leggen kan ik ook, en pink vanuit een vlakke hand 90 graden buigen. Dat is dus blijkbaar niet normaal. :sweat_smile:

Toen ik jong was kon ik mijn benen in mijn nek leggen, dat lukt niet meer. Voet in mijn mond lukt nog wel.

(Ik krijg nu wel rare blikken van mijn kind die het ook probeerde maar zij kan het niet.) :rofl:

4 likes

Abeltje? :heart_eyes:

6 likes

Nee, je bent in elk geval hypermobiel in je handen

• Ik weet veel van niks
  • Ik weet niks van veel

0 stemmers

Ofwel ik weet heel veel van een specifiek onderwerp. Of ik weet een beetje over verschillende onderwerpen

Ik weet veel nutteloze dingen

3 likes

Moeten we vooral jou hebben voor pub quizzen

2 likes