De laatste keer was najaar 2022 en toen kwam ik een potje tegen met een houdbaarheidsdatum uit 2013
dat was dus ook gewoon twee keer mee verhuisd
Ik overprikkel vrij snel en loop dan een beetje vast. Bijvoorbeeld als ik ga/moet/wil opruimen zie ik soms niet waar ik kan beginnen en gebeurt er vervolgens niks.
En als ik stress heb krijg ik last van mijn tenen die tegen elkaar zitten (??? snap dit zelf ook niet) en dat is heel irritant.
Wanneer kwam jij erachter dat het prinsjesdag was
Kies maar wat er het meest dichtbij zit
- Ehmm hoezo achterkomen dat staat gwn in mn agenda
- Vanochtend rond 9
- Tijdens de lunch rond 12
- Ja toch wel rond 15
- Toen ik na werk op mn telefoon keek/nieuws keek rond 19
- oh⦠Nu pas
0 stemmers
Op mijn werk is het een hele happening inclusief tompouce eten dus niet te missen
Leuk! Hoe meer tompoucen hoe beter
Niet alleen voor jou deze quote eigenlijk, maar vaak is het gewoon zo dat ze niet genoeg menukaarten hebben voor het gehele restaurant.
Tijdens het kijken van het Jeugdjournaal ![]()
Hoe moeilijk is het om wat menukaarten bij te (laten) maken, kan me echt niet voorstellen dat je dat op termijn niet terug gaat verdienen.
Maar echt, ik ging laatst voor het eerst in lange tijd ergens wat eten in Nederland en er kwamen echt drie mensen langs lopen die ons niet een menu konden geven/water konden brengen/de rekening konden brengen. Maar dit is dus blijkbaar normaal nu? Ik ging echt mega chagrijnig weg.
Toen ik een uur geleden (dus om 22:00 vanavond) posts zag in het royals topic over dat ze er zo mooi uitzagen en ik dacht huh waar waren ze te zien dan? En toen ging ik googlen op ākoninklijke familieā en ja toen zag ik het wel.
Haha ja dat weet ik ook niet. In mijn ervaring had ik 90% van de tijd genoeg kaarten, de rest moest je gewoon beetje improviseren.
GeĆÆnspireerd door het het leed dat schoonfamilie heet topic en mn eigen aanstaande situatie:
Stel je (schoon)moeder (waar je een goeie en tegelijkertijd gecompliceerde relatie mee hebt) nodigt jou en je eventuele partner en je broer(s)/zus(sen) + partners + kinderen uit op een vakantie van een week naar het buitenland, de persoon die uitnodigt zegt te betalen. Welk van de volgende wensen mag je dan hardop uitspreken en bij die persoon neerleggen als wens (of eis):
- Een eigen kamer (dus niet gedeeld met iemand anders dan partner.)
- Een eigen badkamer
- Een eigen appartement
- Een eigen huurauto
- Dat iedereen de (ene) huurauto mag besturen
- Comfortklasse vliegtickets
- Businessklasse vliegtickets
- Handbagage koffer
- 20+ kilo ruimbagage
- Dat je echt niets betaalt de hele reis
- Iets anders
0 stemmers
Ik vind een eigen kamer iets waar ik vanuit zou gaan. Als diegene iets anders regelt zou ik denk ik op eigen kosten een eigen kamer regelen voor mij en partner. Verder moet je een gegeven paard niet al te veel in de bek kijken, als er dingen zijn die ik wil dan dok ik dat zelf. Super lief van ze iig! Of ik er zin in zou hebben is een tweede ![]()
alleen een eigen kamer, en dat je een koffertje mee mag nemen met spullen is wel handig
maar wat een vreemde andere eisen? benieuwd waar dit vandaan komt haha
Haha er is een schoonfamilie die voor zichzelf comfortklasse tickets heeft gekocht en voor de kinderen economy. Daar werd over geklaagd en dat vindt men onterecht. De rest is erbij verzonnen denk ik ![]()
@Fukaeri ja de rest is er grotendeels bij verzonnen, maar was ook geinspireerd op mān eigen situatie: mān moeder die mij en mān broer, zān partner en hun kind van nog geen twee meeneemt op vakantie (mijn partner was ook uitgenodigd maar die drukt zān snor haha). Ik heb na veel twijfelen gevraagd of het mogelijk was dat ik een eigen kamer zou hebben ipv met mān moeder op een kamer, en ik heb ook voorgesteld om iedereen als bestuurder van de huurauto op te geven zodat men iets meer vrijheid heeft/niet afhankelijk is van elkaar. Maar ik vond dat beide best wel moeilijk omdat mān moeder daar de kosten voor betaalt (maar anders kreeg ik het eigenlijk gewoon heel benauwd van de trip, ik bedoel het is leuk maar ik vind het ook intens en moeilijk en spanningsvol, het is niet iets dat we vaker hebben gedaan). Mān broer en zān vrouw hebben ook gezegd dat ze ruimbagage nodig hadden
daarvan dacht ik zelf van goh dat zou je ook zelf kunnen betalen; tegelijkertijd, vragen/wensen/aangeven zou gewoon moeten kunnen tot op zekere hoogte denk ik.
Maar voor heel veel dingen geld dat ik vind dat je het prima kan vragen als je het zelf betaalt. En handbagagekoffertje zou ik wel min of meer verwachten op een vliegvakantie, maar als ze dat niet bij boeken dan zou ik vragen of ze het bij kunnen boeken op mijn kosten. Idem voor ruimbagage trouwens als ik dat graag zou willen.
Jij een eigen kamer, zij een grote koffer.
Kan toch allebei gevraagd worden, vind het ene niet meer āverwendā dan het andere. Want zij zitten met 3 op een kamer en voor een jong kind moet je gewoon veel meenemen dus voor hun is die koffer nodig en jij hebt je privĆ© kamer, iedereen blij.
Dingen hoeven toch niet altijd helemaal gelijk te zijn om āeerlijkā te zijn?
Ik zou het al ontzettend lief en gul vinden dat ik op een vliegreis wordt meegenomen door schoonouders, als ik dan nog wensen heb qua comfort (koffers, extra huurautoās) zou ik dat zeker zo aanvliegen dat ik (of mijn partner en ik) dat zelf wil betalen. Maar ik denk dat dit zo afhankelijk is van je band met elkaar. Ik ga volgende week al op de tweede trip met mijn schoonfamilie dit jaar, als ik het zo lees moet een groot deel hier daar niet aan denken ![]()
Heb jij een gecompliceerde relatie met je schoonfamilie?
- Ja
- Nee
0 stemmers