Stel je persoonlijke vraag #56

Ik kwam net deze quiz tegen en dacht meteen
‘Europeanen in de koloniale tijd be like’

Anyways, hoe veel landen (dus niet de precieze grenzen verder) zou jij juist kunnen plaatsen op een lege kaart van Afrika?

• Geen
  • Een handjevol
  • Een klein aantal
  • Ongeveer een kwart (van 54)
  • Ongeveer de helft
  • Ongeveer driekwart
  • Allemaal

0 stemmers

3 likes

Ik kan mijn eigen woonplaats niet eens op de kaart aanwijzen dus ik maak me geen enkele illusie hierover

10 likes

Ik kon vroeger echt álle landen in Afrika benoemen (inclusief hoofdsteden) en grotendeels ook plaatsen. Is wel meer dan 20 jaar geleden 🫠. Toen had je bijv. nog Zaïre, is nu inmiddels Democratische Republiek Congo.
Damn ik ben oud

4 likes

Serieus niet? Ik snap dit echt niet, haha, ik ben echt altijd geïnteresseerd in kaarten, verveelde me toen ik studeerde ook nooit bij de bushalte, kon ik me heel lang met de stadskaart met alle buslijnen en bushaltes vermaken. Gewoon proberen de stad zo goed mogelijk te begrijpen.

Ik vind uren in de auto zitten als bijrijder ook heerlijk, beetje op de verkeersborden en op Google Maps meekijken waar we zijn, love it.

14 likes

Echt niet, ik zit altijd te ver naar rechts en dan zou je denken nou dat weet je toch wel een keer maar nee
Waar ik ben opgegroeid weet ik dan weer wel, waar dat ligt

1 like

De laatste keer was najaar 2022 en toen kwam ik een potje tegen met een houdbaarheidsdatum uit 2013 :grimacing: dat was dus ook gewoon twee keer mee verhuisd

1 like

Ik overprikkel vrij snel en loop dan een beetje vast. Bijvoorbeeld als ik ga/moet/wil opruimen zie ik soms niet waar ik kan beginnen en gebeurt er vervolgens niks.
En als ik stress heb krijg ik last van mijn tenen die tegen elkaar zitten (??? snap dit zelf ook niet) en dat is heel irritant.

3 likes

Wanneer kwam jij erachter dat het prinsjesdag was
Kies maar wat er het meest dichtbij zit

• Ehmm hoezo achterkomen dat staat gwn in mn agenda
  • Vanochtend rond 9
  • Tijdens de lunch rond 12
  • Ja toch wel rond 15
  • Toen ik na werk op mn telefoon keek/nieuws keek rond 19
  • oh… Nu pas

0 stemmers

3 likes

Op mijn werk is het een hele happening inclusief tompouce eten dus niet te missen

5 likes

Leuk! Hoe meer tompoucen hoe beter

2 likes

Niet alleen voor jou deze quote eigenlijk, maar vaak is het gewoon zo dat ze niet genoeg menukaarten hebben voor het gehele restaurant.

Tijdens het kijken van het Jeugdjournaal :see_no_evil:

2 likes

Hoe moeilijk is het om wat menukaarten bij te (laten) maken, kan me echt niet voorstellen dat je dat op termijn niet terug gaat verdienen.

5 likes

Maar echt, ik ging laatst voor het eerst in lange tijd ergens wat eten in Nederland en er kwamen echt drie mensen langs lopen die ons niet een menu konden geven/water konden brengen/de rekening konden brengen. Maar dit is dus blijkbaar normaal nu? Ik ging echt mega chagrijnig weg.

8 likes

Toen ik een uur geleden (dus om 22:00 vanavond) posts zag in het royals topic over dat ze er zo mooi uitzagen en ik dacht huh waar waren ze te zien dan? En toen ging ik googlen op ‘koninklijke familie’ en ja toen zag ik het wel.

1 like

Haha ja dat weet ik ook niet. In mijn ervaring had ik 90% van de tijd genoeg kaarten, de rest moest je gewoon beetje improviseren.

1 like

Geïnspireerd door het het leed dat schoonfamilie heet topic en mn eigen aanstaande situatie:

Stel je (schoon)moeder (waar je een goeie en tegelijkertijd gecompliceerde relatie mee hebt) nodigt jou en je eventuele partner en je broer(s)/zus(sen) + partners + kinderen uit op een vakantie van een week naar het buitenland, de persoon die uitnodigt zegt te betalen. Welk van de volgende wensen mag je dan hardop uitspreken en bij die persoon neerleggen als wens (of eis):

• Een eigen kamer (dus niet gedeeld met iemand anders dan partner.)
  • Een eigen badkamer
  • Een eigen appartement
  • Een eigen huurauto
  • Dat iedereen de (ene) huurauto mag besturen
  • Comfortklasse vliegtickets
  • Businessklasse vliegtickets
  • Handbagage koffer
  • 20+ kilo ruimbagage
  • Dat je echt niets betaalt de hele reis
  • Iets anders

0 stemmers

1 like

Ik vind een eigen kamer iets waar ik vanuit zou gaan. Als diegene iets anders regelt zou ik denk ik op eigen kosten een eigen kamer regelen voor mij en partner. Verder moet je een gegeven paard niet al te veel in de bek kijken, als er dingen zijn die ik wil dan dok ik dat zelf. Super lief van ze iig! Of ik er zin in zou hebben is een tweede :laughing:

12 likes

alleen een eigen kamer, en dat je een koffertje mee mag nemen met spullen is wel handig
maar wat een vreemde andere eisen? benieuwd waar dit vandaan komt haha

8 likes

Ja ik ook, klinkt alsof iemand uitgenodigd is om met de schoonfam in een hostel bunk-bed-kamertje te verblijven en te vliegen met RyanAir naar een koud land waar je alleen 1 mini rugzakje mee mag nemen :smiling_face_with_tear:

5 likes