Stel je persoonlijke vraag #56

Haha er is een schoonfamilie die voor zichzelf comfortklasse tickets heeft gekocht en voor de kinderen economy. Daar werd over geklaagd en dat vindt men onterecht. De rest is erbij verzonnen denk ik :joy:

3 likes

@Fukaeri ja de rest is er grotendeels bij verzonnen, maar was ook geinspireerd op m’n eigen situatie: m’n moeder die mij en m’n broer, z’n partner en hun kind van nog geen twee meeneemt op vakantie (mijn partner was ook uitgenodigd maar die drukt z’n snor haha). Ik heb na veel twijfelen gevraagd of het mogelijk was dat ik een eigen kamer zou hebben ipv met m’n moeder op een kamer, en ik heb ook voorgesteld om iedereen als bestuurder van de huurauto op te geven zodat men iets meer vrijheid heeft/niet afhankelijk is van elkaar. Maar ik vond dat beide best wel moeilijk omdat m’n moeder daar de kosten voor betaalt (maar anders kreeg ik het eigenlijk gewoon heel benauwd van de trip, ik bedoel het is leuk maar ik vind het ook intens en moeilijk en spanningsvol, het is niet iets dat we vaker hebben gedaan). M’n broer en z’n vrouw hebben ook gezegd dat ze ruimbagage nodig hadden :woman_shrugging: daarvan dacht ik zelf van goh dat zou je ook zelf kunnen betalen; tegelijkertijd, vragen/wensen/aangeven zou gewoon moeten kunnen tot op zekere hoogte denk ik.

2 likes

Maar voor heel veel dingen geld dat ik vind dat je het prima kan vragen als je het zelf betaalt. En handbagagekoffertje zou ik wel min of meer verwachten op een vliegvakantie, maar als ze dat niet bij boeken dan zou ik vragen of ze het bij kunnen boeken op mijn kosten. Idem voor ruimbagage trouwens als ik dat graag zou willen.

10 likes

Jij een eigen kamer, zij een grote koffer.

Kan toch allebei gevraagd worden, vind het ene niet meer ‘verwend’ dan het andere. Want zij zitten met 3 op een kamer en voor een jong kind moet je gewoon veel meenemen dus voor hun is die koffer nodig en jij hebt je privĂ© kamer, iedereen blij.

Dingen hoeven toch niet altijd helemaal gelijk te zijn om ‘eerlijk’ te zijn?

11 likes

Ik zou het al ontzettend lief en gul vinden dat ik op een vliegreis wordt meegenomen door schoonouders, als ik dan nog wensen heb qua comfort (koffers, extra huurauto’s) zou ik dat zeker zo aanvliegen dat ik (of mijn partner en ik) dat zelf wil betalen. Maar ik denk dat dit zo afhankelijk is van je band met elkaar. Ik ga volgende week al op de tweede trip met mijn schoonfamilie dit jaar, als ik het zo lees moet een groot deel hier daar niet aan denken :joy:

1 like

Heb jij een gecompliceerde relatie met je schoonfamilie?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Met een deel, maar niet met mijn schoonouders :sweat_smile:

3 likes

Niet op de ‘mijn schoonmoeder vindt dat ik niet goed genoeg ben voor haar engeltje/de zus van mijn vriend wordt altijd voorgetrokken/ze willen elke dag langskomen en ik durf geen nee te zeggen’ manier. Meer op de ‘dankjewel voor deze informatie maar ik ga mijn kind wel laten vaccineren/ja ik vind het toch wel belangrijk dat mijn kind naar school gaat/nee ik ben in principe niet pro-Rusland’ manier.

15 likes

Inmiddels allemaal al tien jaar niet meer gezien en de tien jaar daarvoor was echt door de lava waden

1 like

Ik vind een eigen kamer vragen een grotere vraag dan ruimbagage, maar allebei geen gekke vraag. Ik zou wel aanbieden de extra kosten te betalen.

Ik hoop dat het een beetje leuk wordt voor je! Wel jammer dat je partner niet mee gaat, dat is vaak wel fijn om een beetje te kunnen ventileren.

2 likes

Mijn schoonfamilie woont een paar uur vliegen verderop en kan het iedereen aanraden. Nooit verplichtingen en ik hoef niets met die moeilijke gezinsdynamiek (behalve af en toe mijn vriend aanhoren over hoe debiel iedereen doet) :raised_hands:t4:

7 likes

Voor mij voelen het als wensen van andere aard (een eigen kamer is voor mij eigenlijk een voorwaarden om ĂŒberhaupt mee te willen omdat ik af en toe ff uit die familiedynamiek moet ontsnappen, en zij kregen sowieso 10kg gratis ruimbagage vanwege hun kind). Maar ik zeg ook dat ik vind dat vragen/aangeven vrij staat. Overigens wilden zij ook een eigen kamer voor hun kind dus toen we een huisje hadden gevonden met 1 “extra” kamer was het nog wel de vraag of ik of mn nichtje daar dan zouden slapen :joy:

En nee ik vind echt absoluut niet dat dingen gelijk moeten zijn om eerlijk te zijn, dat impliceer ik volgens mij nergens? Bedoel ik in elk geval niet!

In een ideale wereld lijkt het mij het prettigst als iedereen gewoon z’n behoeften/wensen aan kan geven en dat de ander daar dan rekening mee kan houden/aanpassingen kan maken of gewoon zegt ja sorry voor mij werkt dat niet en dat je dan met alles op tafel eventueel compromissen/oplossingen kan vinden. Maarja iets met ingewikkelde familiedynamieken die dat niet vanzelfsprekend maken

@Kauai ja is ook zo, en dank je! Ik denk dat het wel leuk wordt, ik hou erg veel van m’n moeder/broer en zie ze op zich graag en in elk geval hebben we geprobeerd van te voren met elkaar te praten over die familiedynamiek dus who knows misschien wordt dit wel de vakantie waardoor we al die kutpatronen doorbreken, en anders ga ik lekker op m’n eigen kamer zitten :joy:

2 likes

Omg de vraag of die extra kamer voor jou of een kind is :skull::rofl::sob:

1 like

Liever met m’n schoonfamilie op vakantie dan met m’n eigen familie haha

1 like

Maar hoezo is een eigen kamer vragen raar? Je bent toch allemaal volwassen waarbij dat heel logisch is, het is niet dat je op scoutingkamp gaat met een grote slaapzaal.

9 likes

Ik las het meer als verbaasd dat er verschil zit tussen de tickets dan als geklaag.

1 like

Mijn schoonouders negeren ons al 3 maanden om niks dus is het dan gecompliceerd? Of is er gewoon geen sprake van een relatie? :smiling_face_with_tear:

Je raadt aan dat we allemaal verhuizen op een paar uur vliegen van onze schoonouders :joy:?

Mijn schoonouders zijn allebei dood en ze waren fantastisch, ik mis ze wel. Nu wil ik een stomp aan de vrouw van mijn schoonbroer verkopen. Zo’n irritante vrouw.

2 likes

of dat we onze schoonfamilie dwingen om te verhuizen naar een ander land :sunglasses:

3 likes

Schoonvader + vrouw op een paar uur vliegen. Is inderdaad wel handig want er is niet echt sprake van een relatie. M’n man heeft nooit zo’n goede band gehad met z’n vader. Of ja wel goed als in er geen haat en nijd maar wel een hĂ©le andere band dan ik met m’n familie heb.
We zien ze ongeveer één keer per jaar een paar dagen en dat vind ik wel prima.

Schoonmoeder in haar eentje om de hoek en dat is wel best. Met haar heb ik wel een goede band. Ze heeft wat eigenaardigheden en ze is irritant maar ik denk dat ik m’n eigen moeder irritanter zou vinden als ze m’n moeder niet was en ik niet zo vreselijk op haar leek :smiling_face_with_tear:.

Geen verdere schoonfamilie en dat bevalt me vooral goed. Zelf een drukke, grote familie en voor twee zulke families en dynamieken heb ik geen tijd.

3 likes