Stel je persoonlijke vraag #56

Ik heb het deels overwonnen… die kleintjes kan ik inmiddels aan :smile:

5 likes

Same here! :see_no_evil:

3 likes

Hoe lang van te voren kopen jullie kerst/sinterklaascadeautjes.

• Ik ben zo iemand die het laatste weekend voor de feestdagen helemaal gestresst door de winkelstraten loopt en last-minute cadeautjes aan het kopen is.
  • Ik begin er in september/oktober al een beetje over na te denken wat ik zou kunnen kopen.
  • Als ik door het jaar iets leuks tegen kom, dan koop ik dat alvast en bewaar het tot de feestdagen. Dit kan bijvoorbeeld ook al in maart zijn ofzo.

0 stemmers

Nouja last minute, ik houd nu een lijstje bij maar langer dan 3 weken vantevoren koop ik geen cadeautjes. Ik wil altijd alles meteen al geven en heb geen geduld.

6 likes

ik heb zelfs nog een paar laarsjes van toen ik 16 was! dus 17 jaar om precies te zijn :grimacing: (maar intussen uiteraard veel kapotte/lelijke/niet-meer-modieuze paren vervangen enzo, het is niet dat ik álles bewaar)

1 like

Vanochtend al toevallig meerdere kleine dingen gekocht voor verschillende mensen met het oog op Sint/Kerst/verjaardag enz.

1 like

Allemaal niet eigenlijk, ik bestel half/eind november alles online voor sinterklaas. No stress. En kerstcadeaus doen we niet aan :smiley:

4 likes

Dat je naar de psycholoog moest was dus niks aan gelogen :rofl:

2 likes

Nooit :+1: Doe ik niet aan, lekker rustig. Ik hou me alleen bezig met het opeten van mijn eigen kerstpakket

3 likes

Zouden jullie een kort stedentripje plannen (3 nachten) op de datum dat je zus/partner van je broer is uitgerekend?

• ja
  • nee

0 stemmers

(en ja dit puur om mijn eigen schuldgevoel even te checken) :skull: :joy:

Ik zeg nee, maar ligt ook helemaal aan de band met je zus/broer. Ook gewoon even checken met ze denk ik? Wie weet zien ze je graag pas na een week, wat ook prima is.

19 likes

In het ergste geval zie ik de baby dan dus op dag 2 na de geboorte. Is toch prima. Tenzij zij mij er heel graag direct bij wil hebben, dan is het een ander verhaal.

Als zowel mijn/mijn vriends broers/zussen verwachten dat ze direct mogen langskomen hoop ik dat ze een feestzaal hebben in het ziekenhuis.

11 likes

Ja, joh. Die uitgerekende datum is maar een richtlijn, een baby kan elk moment geboren worden en ergens tussen 37 en 42 weken is normaal. Een maand lang je agenda vrijhouden als naaste die verder niet bij de bevalling oid hoeft te zijn lijkt me nogal overdreven. Ik zou rond die tijd zelf liever geen vakantie van 2 weken plannen, maar een weekend wel hoor.

Maar als je er onzeker over bent is het misschien fijn om even te bellen om te vragen hoe zij het voor zich zien.

5 likes

Ik heb het dus wel geboekt vanmiddag, maar sindsdien wel lichtelijk schuldgevoel. Hij weet er overigens wel van, ik heb het wel even aangekondigd een paar weken geleden dat dit in de planning stond en toen zei hij “prima meid, wat leuk!” Alleen nu ik geboekt heb reageert hij niet.

Situatie bij mij is dus wel dat mijn broertje op een eiland woont. Ze komen per heli naar vaste wal en dan bevallen en dan na goedkeuring weer z.s.m. naar eiland per boot. Bezoeken op het eiland zou in een normale werkweek dus ook pas op een vrij-, zat-, of zondag zijn.

Maar in dit geval zou ik er dus inderdaad 2 dagen na bevallig al langs kunnen gaan. En ik dacht ook ik kan toch moeilijk 4 weken thuisblijven omdat hij een kind verwacht twee weken voor of na de uitgerekende datum. :joy:

Nou goed, het is meer mijn eigen gevoel dat er nu ineens moeite mee heeft haha.

2 likes

Maar als iemand ‘prima wat leuk’ zegt kan je er toch vanuit gaan dat dat ook gemeend is. Anders moeten mensen maar aangeven wat ze echt willen. Je gaat toch geen rekening houden met alle gevoelens die er mogelijk tussen de regels nog zijn. Die baby kan op dag 2 nog niks, je kunt ook even met je broer facetimen, hij is er oké mee, voor hetzelfde geld hebben ze helemaal geen zin in bezoek na de bevalling.

6 likes

Dit is inderdaad wel iets bij whatsapp dat je een berichtje heel anders kunt interpreteren. Prima meid…:roll_eyes:vs prima :smile:. Denk inderdaad dat als je broer niet een passief agressief persoon is dat hij er verder niets mee bedoelde.

Als ze je niet hebben gevraagd om echt bij de bevalling te zijn lijkt het mij helemaal prima (meid)

4 likes

Ik ken haar niet dus zou ook heel raar zijn als ik daar een dag na de bevalling ineens sta
O sorry ik lees nu pas de eiland context

Ik zou het niet doen. Zou stand by willen zijn mochten ze me nodig hebben en zou gewoon niet lekker op city trip lopen wetende dat je daar misschien dan niet snel heen kan.

Maar jij zou het wel doen en dat is ook oké. Je hebt niks aan de mening van anderen toch, vooral niet nadat je geboekt hebt.

4 likes

Maar waar zouden ze je voor nodig hebben? Bedoel neem aan dat ze gewoon naar een ziekenhuis kunnen en niet mij hoeven te bellen of ik op internet kan opzoeken wat ze moeten doen?

27 likes

Ik zou het zelf niet doen omdat we een hele goede band hebben en ik graag in de buurt wil zijn maar vind het ook absoluut geen schande als iemand het wel doet. Hoevaak bevalt iemand ook op de uitgerekende dag.

2 likes