Stel je persoonlijke vraag #56

Is de VS ‘the land of the free’

• Ja! Dé voorvechter van vrijheid overal ter wereld
  • Ja ach wel toch
  • Hmmm beetje
  • Haha nee man

0 stemmers

En ‘the home of the brave’

• Ja allemaal zo dapper
  • Ja wel een beetje
  • Mwah nou
  • Nee man echt makke schapen (hallo jullie hebben wapens???) die niks doen terwijl ze langzaam hun vrijheid kwijtraken

0 stemmers

Welk empire zou jij wonen als je moet? Je bent gewoon jezelf in dit scenario dus niet ineens een transgender poly hijab amputee ofzo.

• Doe mij dan maar China
  • Doe mij dan maar de VS
  • Doe mij dan maar Rusland

0 stemmers

Die laatste vraag, I’d rather die

16 likes

god, dan moet ik wel echt een psycho schoenenverslaafde zijn met mijn +/- 40 stuks die in een aparte kast staan

(ik vind schoenen niet eens per se fantastisch en heb geen bijzondere ofzo, doe gewoon niet zo vaak spullen weg)

1 like

Hoe lang heb je over die verzameling gedaan?

3 likes

Ik moet even weten of ik in China op dit forum mag, mits dat zo is is dat dan mijn keuze.

Gewoon beetje Engels geven, beetje eten, beetje treinreizen idk, spreek geen Chinese talen dus dan bemoei ik me gewoon niet met de maatschappij.

10 likes

Yess dit forum werkt gewoon vanuit China - dit weekend getest. Dus veel plezier!

13 likes

Ben jij op je grote leeftijd nog bang voor spinnen?

• Hoe bedoel je nog, ben nooit bang geweest
  • Nee ik heb het overwonnen
  • Ik ben ermee bezig
  • Ja, ik schaam me dood

0 stemmers

2 likes

Ik heb het deels overwonnen… die kleintjes kan ik inmiddels aan :smile:

5 likes

Same here! :see_no_evil:

3 likes

Hoe lang van te voren kopen jullie kerst/sinterklaascadeautjes.

• Ik ben zo iemand die het laatste weekend voor de feestdagen helemaal gestresst door de winkelstraten loopt en last-minute cadeautjes aan het kopen is.
  • Ik begin er in september/oktober al een beetje over na te denken wat ik zou kunnen kopen.
  • Als ik door het jaar iets leuks tegen kom, dan koop ik dat alvast en bewaar het tot de feestdagen. Dit kan bijvoorbeeld ook al in maart zijn ofzo.

0 stemmers

Nouja last minute, ik houd nu een lijstje bij maar langer dan 3 weken vantevoren koop ik geen cadeautjes. Ik wil altijd alles meteen al geven en heb geen geduld.

6 likes

ik heb zelfs nog een paar laarsjes van toen ik 16 was! dus 17 jaar om precies te zijn :grimacing: (maar intussen uiteraard veel kapotte/lelijke/niet-meer-modieuze paren vervangen enzo, het is niet dat ik álles bewaar)

1 like

Vanochtend al toevallig meerdere kleine dingen gekocht voor verschillende mensen met het oog op Sint/Kerst/verjaardag enz.

1 like

Allemaal niet eigenlijk, ik bestel half/eind november alles online voor sinterklaas. No stress. En kerstcadeaus doen we niet aan :smiley:

4 likes

Dat je naar de psycholoog moest was dus niks aan gelogen :rofl:

2 likes

Nooit :+1: Doe ik niet aan, lekker rustig. Ik hou me alleen bezig met het opeten van mijn eigen kerstpakket

3 likes

Zouden jullie een kort stedentripje plannen (3 nachten) op de datum dat je zus/partner van je broer is uitgerekend?

• ja
  • nee

0 stemmers

(en ja dit puur om mijn eigen schuldgevoel even te checken) :skull: :joy:

Ik zeg nee, maar ligt ook helemaal aan de band met je zus/broer. Ook gewoon even checken met ze denk ik? Wie weet zien ze je graag pas na een week, wat ook prima is.

19 likes

In het ergste geval zie ik de baby dan dus op dag 2 na de geboorte. Is toch prima. Tenzij zij mij er heel graag direct bij wil hebben, dan is het een ander verhaal.

Als zowel mijn/mijn vriends broers/zussen verwachten dat ze direct mogen langskomen hoop ik dat ze een feestzaal hebben in het ziekenhuis.

11 likes

Ja, joh. Die uitgerekende datum is maar een richtlijn, een baby kan elk moment geboren worden en ergens tussen 37 en 42 weken is normaal. Een maand lang je agenda vrijhouden als naaste die verder niet bij de bevalling oid hoeft te zijn lijkt me nogal overdreven. Ik zou rond die tijd zelf liever geen vakantie van 2 weken plannen, maar een weekend wel hoor.

Maar als je er onzeker over bent is het misschien fijn om even te bellen om te vragen hoe zij het voor zich zien.

5 likes