Stel je persoonlijke vraag #56

Ik heb het dus wel geboekt vanmiddag, maar sindsdien wel lichtelijk schuldgevoel. Hij weet er overigens wel van, ik heb het wel even aangekondigd een paar weken geleden dat dit in de planning stond en toen zei hij “prima meid, wat leuk!” Alleen nu ik geboekt heb reageert hij niet.

Situatie bij mij is dus wel dat mijn broertje op een eiland woont. Ze komen per heli naar vaste wal en dan bevallen en dan na goedkeuring weer z.s.m. naar eiland per boot. Bezoeken op het eiland zou in een normale werkweek dus ook pas op een vrij-, zat-, of zondag zijn.

Maar in dit geval zou ik er dus inderdaad 2 dagen na bevallig al langs kunnen gaan. En ik dacht ook ik kan toch moeilijk 4 weken thuisblijven omdat hij een kind verwacht twee weken voor of na de uitgerekende datum. :joy:

Nou goed, het is meer mijn eigen gevoel dat er nu ineens moeite mee heeft haha.

2 likes

Maar als iemand ‘prima wat leuk’ zegt kan je er toch vanuit gaan dat dat ook gemeend is. Anders moeten mensen maar aangeven wat ze echt willen. Je gaat toch geen rekening houden met alle gevoelens die er mogelijk tussen de regels nog zijn. Die baby kan op dag 2 nog niks, je kunt ook even met je broer facetimen, hij is er oké mee, voor hetzelfde geld hebben ze helemaal geen zin in bezoek na de bevalling.

6 likes

Dit is inderdaad wel iets bij whatsapp dat je een berichtje heel anders kunt interpreteren. Prima meid…:roll_eyes:vs prima :smile:. Denk inderdaad dat als je broer niet een passief agressief persoon is dat hij er verder niets mee bedoelde.

Als ze je niet hebben gevraagd om echt bij de bevalling te zijn lijkt het mij helemaal prima (meid)

3 likes

Ik ken haar niet dus zou ook heel raar zijn als ik daar een dag na de bevalling ineens sta
O sorry ik lees nu pas de eiland context

Ik zou het niet doen. Zou stand by willen zijn mochten ze me nodig hebben en zou gewoon niet lekker op city trip lopen wetende dat je daar misschien dan niet snel heen kan.

Maar jij zou het wel doen en dat is ook oké. Je hebt niks aan de mening van anderen toch, vooral niet nadat je geboekt hebt.

4 likes

Maar waar zouden ze je voor nodig hebben? Bedoel neem aan dat ze gewoon naar een ziekenhuis kunnen en niet mij hoeven te bellen of ik op internet kan opzoeken wat ze moeten doen?

27 likes

Ik zou het zelf niet doen omdat we een hele goede band hebben en ik graag in de buurt wil zijn maar vind het ook absoluut geen schande als iemand het wel doet. Hoevaak bevalt iemand ook op de uitgerekende dag.

2 likes

Inmiddels een oprechte enthousiaste reactie ontvangen van mijn broertje. En hij is er echt helemaal oké mee haha. Hij zegt zelf ook, je kan moeilijk een maand in huis zitten omdat wij een kind krijgen.

15 likes

Eventuele andere kinderen of huisdieren opvangen, maaltijd langs brengen, vervoer aanbieden, spullen brengen als ze in het ziekenhuis moeten blijven. Je weet niet hoe het loopt

9 likes

Ja, maar ik schaam me er niet voor hoor. Hoezo zou je je moeten schamen voor je angsten? Het is niet dat ik een fobie heb en niet meer functioneer als ik een spin zie, dan zou ik er wel wat aan proberen te doen.

Ik ben een maand weggeweest, precies twee weken de ene kant op en twee weken de andere kant op van de uitgerekende datum van mijn zus. Nu moesten we wel rond die tijd weg ivm een bruiloft, maar alsnog geen seconde over nagedacht of dat vervelend was voor mijn zus of het anders gepland. We hebben verder best een prima band, maar een baby is een baby en tsja, facetimen was ook prima geweest.

Uiteindelijk geboren toen we in het vliegtuig terug zaten, maar we gingen pas een week later ofzo heen.

Had mij andersom ook niks uitgemaakt trouwens.

2 likes

Ja ik denk van lekker geen polonaise aan hun lijf, ik laat ze lekker met rust en hoor het wel als het kind er is. Alle ouders to be hebben een plan met wie wat waar toch en ik heb al maaltijden voor de vriezer gemaakt.

Maargoed iedereen is anders, denk dat mn broer en schoonzus het heel irritant zouden vinden als ik me zou bemoeien, anderen houden er juist van.

Het is maar 3 dagen he. Kan toch prima daarna alsnog.

2 likes

Ja klopt, snap ik ook wel. maar het is gewoon wat ik zou doen want dat is de vraag. 66% zou wel weggaan, 34% niet. Dus de meeste mensen zijn het met je eens.

1 like

Nee klopt !! Hahahah daarom vond ik het ook echt een legitiem excuus :joy::joy::joy:

3 likes

Geef jij een eenmalige gift aan collectes aan de deur? Bijvoorbeeld van de Hartstichting/Nierstichting/KWF etc.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Loop jij zelf collecte voor een stichting?

• Ja
  • Nee
  • Wel gedaan, nu niet meer
  • Nu niet, wil ik wel gaan doen

0 stemmers

Nou tegenwoordig hebben ze steeds vaker QR codes en ook met een minimum bedrag. En daar heb ik dan eigenlijk geen zin in

Ik had laatst iemand van de nierstichting aan de deur met alleen een QR code, maar daar heb ik ook geen zin in. Als iemand met een bus loopt, zou ik het sneller doen. Ik heb altijd wel een paar losse euro’s in huis liggen

3 likes

Je partner snurkt echt gigantisch. Wat doe/wil je?

• Ik slaap zo vast dat ik hier geen last van heb
  • Ik heb last, maar klaag niet
  • Ik heb last en klaag (door partner te porren in zij oid)
  • Ik heb last, maar besluit oordoppen te dragen
  • Ik eis een aparte slaapkamer
  • Ik vind dat de oplossing bij mijn partner ligt

0 stemmers

1 like

Hoe ben je aan je huidige baan gekomen?

• Via een vacature op een website
  • Door een uitzendbureau of recruiter
  • Via-via (netwerk, vrienden, familie)
  • Interne doorgroei binnen hetzelfde bedrijf
  • Benaderd door het bedrijf zelf
  • Stage of afstudeerplek die leidde tot een baan