Stel je persoonlijke vraag #56

Open sollicitatie

2 likes

Ik heb last en ik klaag en ik por en ik heb hem naar de huisarts gestuurd en ik draag 1 oordopje (ik slaap meestal op mijn zij)

3 likes

Een aparte slaapkamer eisen niet, maar als de mogelijkheid er is zou ik snachts wel op een andere kamer willen slapen.

5 likes

Ik krijg serieuze moord neigingen als iemand snurkt. Zou het mega kut vinden als mn vriend dat zou doen dus apart slapen of oordoppen of eisen dat hij naar de huisarts gaat. Heeft mn ex ook gedaan en kreeg toen zo’n bitje, werkte wel

1 like

Ja ik ook. Ik zou het echt niet kunnen verdragen om in dezelfde kamer te moeten slapen als mijn snurkende partner en me in allerlei bochten te moeten wringen om dat werkend te maken. Een andere slaapkamer lijkt me dan heerlijk (met of zonder gesnurk trouwens haha).

3 likes

Ik klaag en geef hem porren en vind ook dat de oplossing bij hem ligt en word dan ook pissig als ie zn neusstrip vergeet en/of niet op tijd zn medicatie regelt.

2 likes

Ik loop dus voor de Nierstichting en had inderdaad naast de collectebus ook een qr code mee, het bedrag was wel aan te passen maar alleen direct na het scannen en ik vond het super onduidelijk. Zal wel tactiek zijn maar het schrikt inderdaad mensen af.

4 likes

Hoe kan ik deze nou vergeten zijn, mijn huidige baan was ook een open sollicitatie!

Maar het bedrag kan je toch aanpassen? Ze doen idd een suggestie maar je kunt ook 1 euro doen.

@Chan Waarom heb je daar geen zin in? Ik vind het juist goed dat die optie er is, aangezien steeds meer mensen pinnen. Ik heb bijvoorbeeld geen losse muntjes in huis en zo kan ik toch makkelijk geld doneren.

4 likes

Ik had er laatst 1 met minimaal 5€. Dat vind ik niet chill, want ik geef dat niet aan elke stichting en doneer al vast per maand aan een paar die ik belangrijk vind.
En ik heb dan geen zin om te scannen en als het dan een “te hoog minimum is” te zeggen: oh nee ik doe het toch niet :sweat_smile:

6 likes

Ik vind de QR codes heel handig juist maar tegenwoordig zie ik bijna geen collectanten meer maar alleen wervers waarbij je niet eenmalig kan geven maar moet je zelf weer opzeggen. Daar begin ik niet aan. Als het een doel is dat een heel warm hart toedraag doneer ik nadat de fondsenwerver weg is vaak wel eenmalig via hun site.

14 likes

Hier komen dus geen collectanten meer aan de deur maar is er jaarlijks één actie waarbij je zelf kunt aangeven welke doelen je eenmalig wilt steunen en dan contant of digitaal betalen. Echt top.

5 likes

Eerste keer via een recruiter en daarna teruggevraagd door het bedrijf zelf.

2 likes

Zeker een goede optie hoor! Ik vind het gewoon een gedoe om mijn telefoon te pakken, die qr code te scannen en het bedrag aan te passen. Pak liever mijn portemonee en gooi wat munten in die bus

3 likes

Als er nu robot wars op tv (of je favo streamer) zou komen zou je het dan kijken

• Jawel
  • Nee
  • Wtf is dat

0 stemmers

4 likes

Werd in Rotterdam ook flink mee gescamed. Je dacht 5e te doneren en dan maakte de “collectant” snel 50 of 500 van.

Maar hoe dan? Die staan daar toch alleen met die QR code? Je betaalt toch zelf via je bank app?

Oh dat is wel echt naar. Maar hier was het m’n buurmeisje die samen met haar moeder liep voor de Nierstichting. Of er komt een oudere dame aan de deur voor een goed doel. En ik kan dan altijd zelf het standaardbedrag wijzigen.

1 like

Mijn ex snurkte zo keihard, dat was echt niet te doen. Ik had ook nog nooit iemand zo horen snurken: niet bij de inademing, maar bij de uitademing en dan via de keel naar de neus ofzo.

Ik vond het bloedirritant én hilarisch. Ik dacht altijd als hij sliep: hoe kan het toch dat ik deze man aantrekkelijk vind?! :joy:

Het zorgde er iig voor dat we zelfs in de datefase al snel apart sliepen, want ik sliep gewoon niet naast hem. Hij is uit zichzelf nooit begonnen over een bezoekje aan de huisarts, maar als we langer bij elkaar waren gebleven had ik dat zeker gedaan. Nu konden we toch maar 1x per week samen slapen, dus wilde hem dat niet opdringen.

2 likes

Als ik dit ooit nog meemaak, leg ik uit dat je zelfs hiervoor het internet en de huisarts kunt raadplegen. Als ie dan niks doet, is het helaas UIT.

3 likes