Stel je persoonlijke vraag #56

Geen klemtoon, geloof ik?

4 likes

Hoe doe je dat?

3 likes

Geen idee. Ik hoor gewoon geen klemtoon.

4 likes

Sinds ik weet van de term ‘marginalen’ gebruik ik die.

3 likes

Iemand die zich laat pesten

• Begrijpelijk
  • Kom eens voor jezelf op man!

0 stemmers

Doet de huidige situatie Rusland die steeds NAVO luchtruim intreed en de navo die dan niks doet jou daaraan denken?

• Ja omg schiet gewoon meteen neer zoals Turkije (navo lid) ook deed, gebeurde toen niks
  • Nee is heel begrijpelijk dat de navo zich niet veilig voelt voor zichzelf op te komen

0 stemmers

Sorry ik ben nog nooit gepest maar voel me nu als Europeaan gewoon nu by proxy gepest door Rusland terwijl mark Rutte het laat gebeuren.

Moest eraan denken: heb je de film see no evil gezien

• Nee
  • OMG ja die Denen verdienden echt alles, kom eens voor jezelf op joh passievelingen

0 stemmers

Sorry mensen die zich laten pesten is echt iets waar ik niet naar kan kijken, wordt dan echt plaatsvervangend boos

2 likes

Vind je het dan de verantwoordelijkheid van degene die gepest wordt dat diegene dat voort laat duren? Beetje de omgekeerde wereld. Daar word ik eerder boos van.

7 likes

Ik zeg niets over verantwoordelijkheid, ik heb het over realiteit. Als je je grenzen niet aangeeft, gaan mensen/landen/whatever erover.

1 like

Je hebt een nieuw matras of topper gekocht. Deze moet je volgens de instructies 24u laten luchten/ontplooien voor gebruik.

Doe je dit:

• Ja, sowieso!
  • Alleen als het uitkomt (je hoeft bijv nog niet op het bed te slapen)
  • Nee, want onhandig. Maar zou het wel willen.
  • Nee, boeiend

0 stemmers

Ik heb een discussie met mijn vriend dus even peilen wat het immer representatieve forum zegt :sweat_smile:

Dit vind ik echt bullshit en victim blaming. Het is zeker ook de schuld van Oekraïne, deze oorlog.

5 likes

Nee van Rusland!

En een beetje van ons want als wij in 2008 bij de inval van Georgië hadden gereageerd, of in 2014 bij de inname van de Krim dan had Rusland wss in 2022 niet een totale oorlog met Oekraïne gestart.

En dan hadden ze nu niet in 2 weken tijd Roemenië, Polen en Estland’s soevereiniteit geschonden.

7 likes

Serieuze vraag maar hoe is de bezetting/inval van Oekraïne diens schuld?

Denk je dat echt? Poetin lijkt me nou niet echt een redelijk persoon.
Ik weet hier allemaal niet genoeg van maar je hoort overal dat Europa niet voorbereid is op oorlog en veel te weinig geïnvesteerd heeft in het leger etc. Dus tenzij dat ook veranderd was of de VS ons nog wel blindelings gesteund hadden, dan had Rusland dit nog steeds gedaan denk ik.

@Zonnestraaltje Nee juist niet hè, maar volgens de logica dat als je je laat pesten en je grenzen niet aangeeft dit soort dingen gebeuren, dan wel.

2 likes

Zeker wel en liever ook nog langer. Ik kan niet slapen in de stank van een nieuw matras.

1 like

Haha ja het stinkt wel enorm, hij moet alleen alsnog op de slaapkamer staan en kan dan eigenlijk niet plat liggen.

2 likes

Kun je hem ergens met een raam open op een wasrek leggen misschien?

Kun jij goed onderscheiden wanneer je iets spannend vind en wanneer je ergens echt geen zin in hebt? Bijvoorbeeld bij iets als voor het eerst naar de sportschool, in je eentje uit eten gaan, bungeejumpen, op een eerste date gaan, vul zelf iets in.

• Ja, ik weet duidelijk wanneer ik het spannend vind, en wanneer ik het écht niet wil
  • Nee nu je het zegt, als ik ergens geen zin in heb is het sóms omdat ik het eigenlijk spannend vind

0 stemmers

Situatie: je hebt interesse in activiteit X. Het komt maar 2x per jaar voor dat je dit kunt doen (want het is niet vaker, of je kunt niet vaker, etc). Vandaag is de dag dat het kan, dit weet je een week van tevoren. Je hebt er de hele week wel zin in, maar vind het ook spannend. Nu is het zover: je kunt/moet het gaan doen. Jij:

• Gaat. Je wilt dit, dus spannend of niet, je gaat gewoon. De dag erna ben je trots/blij dat je het gedaan hebt.
  • Gaat. Je wilt dit, dus spannend of niet, je gaat gewoon. De dag erna weet je zeker: dit was de laatste keer!!!
  • Gaat niet. Na lang wikken en wegen besluit je: volgende keer ga ik écht. De volgende dag heb je spijt dat je niet gegaan bent.
  • Gaat niet. Na lang wikken en wegen besluit je: volgende keer ga ik écht. De volgende dag ben je blij dat je het niet gedaan hebt. Je weet nu zeker dat je het ook niet nog een keer gaat plannen.

0 stemmers

1 like

Kan jij goed begrijpend lezen? Steeds minder mensen kunnen dat goed en het valt me hier ook steeds vaker op dat mensen totaal verkeerd lezen wat iemand bedoelt .

• Ja ben ik echt goed in
  • Ja ben ik wel oké in
  • Nu je het zegt heb ik daar wel eens moeite mee
  • Nee dat gaat achteruit bij mij
  • Nee heel slecht

0 stemmers

1 like

Ik heb echt al-tijd tegenzin vlak voordat ik iets ga doen. Ik moet dan mezelf (en mensen om me heen moeten dan mij) echt even streng toespreken om gewoon te gaan. In het ergste geval heb ik dan even een paar uur geen geweldige tijd gehad maar ja dat overleef ik wel. Ik denk wel dat het heel belangrijk is om te leren omgaan met ongemak en spanning en tegenzin want anders doe je echt nooit iets anders dan thuis dom scrollen.

44 likes

Thanks voor deze peptalk! Het stomme is, omdat het maar 2 keer per jaar is, wordt die drempel elke keer weer zo hoog. Dus ik moet telkens weer opnieuw moed verzamelen om het te doen. Maar ik ga het doen, want anders heb ik sowieso spijt morgen denk ik! (Zal ik laten weten haha).

6 likes

Heb jij veel woede in je de laatste tijd?

• Nee
  • Ja
  • Altijd al; niet specifiek nu

0 stemmers

Als je al boos bent en je hoort een vlieg rondvliegen maakt dat je dan LAAIEND?

• Nee hoor
  • OMG ja

0 stemmers

2 likes