Heb jij veel woede in je de laatste tijd?
- Nee
- Ja
- Altijd al; niet specifiek nu
0 stemmers
Als je al boos bent en je hoort een vlieg rondvliegen maakt dat je dan LAAIEND?
- Nee hoor
- OMG ja
0 stemmers
Heb jij veel woede in je de laatste tijd?
0 stemmers
Als je al boos bent en je hoort een vlieg rondvliegen maakt dat je dan LAAIEND?
0 stemmers
Nee helaas, maar gaan er in ieder geval nog niet op slapen, en zetten hem maar naast het raam in de hoop dat dat helpt.
Gisterenavond was ik geïrriteerd en ik ging slapen. Lenzen uit, licht uit, twee minuten later: een mug die bij mijn oor aan het zoemen was. Ik werd er zó boos van en ik kon niks zien. Had echt zin om met dingen te gooien. Ik heb mijn partner geappt en die kwam de mug doodmaken maar ik word er dan eigenlijk nog bozer van dat ik dat zelf dan niet kan (ik zie niks zonder lenzen en mijn bril is niet sterk genoeg).
Ja maar ik heb 2 jonge kinderen en slaapgebrek dus ‘logisch’ dat mijn lontje kort is.
Morgen of vanavond nog gelijk opschrijven hoe het was waarom het leuk was, de moeite waard, wat spannend was maar hoe je dat heb overleefd. En dan doe je dit in je agenda voor volgend jaar! Kan je je eigen peptalk er bij pakken.
Wat zegt het over mij als ik mijn imago belangrijker vind dan wat ik voel? Als ik mijn carrière belangrijker vind dan mijn privéleven?, vroeg ik me op mijn beurt af in een bloedheet tentje met schitterend uitzicht op Mount Fitz Roy. De uitkomst van deze reis, na ruim drie weken in die auto, was dat ik het vanuit een lat-situatie heel voorzichtig opnieuw wilde proberen. Ik zag iemand die diep in de spiegel heeft gekeken, heel veel geleerd heeft over zichzelf, ontzettend veel spijt heeft en die man niet meer wil zijn. Iemand die voor zijn fouten veel harder gestraft is dan anderen en iemand waar ik ondanks alles nog steeds heel erg veel van hou. Omdat hij voor mij en mijn kinderen zo veel meer is dan de fouten die hij maakte… En even voor de duidelijkheid: ik heb het over het kunnen vergeven van laakbare fouten, géén strafbare! Dat had ik nooit gekund.
Denk je dat vieze jeroentje diep in de spiegel heeft gekeken en nu de zedigheid zelven wordt?
0 stemmers
Ja echt hele hele erge intense rage. Echt erg
Nee en dat suggereert @Zemraluani ook niet. Oekraïne komt juist wel voor zichzelf op. De NAVO laat Oekraïne (en andere landen) in de steek door niet adequaat op te treden tegen de Russische agressie.
Hebben jullie deze boeken vroeger ook verslonden? De dagboeken van Georgina. Eentje heette iets met “laughing away on a fast camel”
En een ander: “don’t worry I’m wearing really big knickers”.
0 stemmers
In het Nederlands dan. Scooters, sukkels en seksgoden
Ik heb ze allemaal nog in de kast staan! Echt geweldige boeken. Moet ze echt nog een keer herlezen.
vind jij dat de voornaam bij je past
0 stemmers
Ik ben al een leven lang boos om hoe ik heet
Helpt niks maar toch
24 uur wel 72 uur niet
Ik heb m veranderd
Jaaaaa al vragen mensen wel vaak of het ‘echt’ mijn naam is dus misschien ben ik toch te basic
Heet je Hedwig
Nee Ludwig
Heet je echt zo
De NAVO is opgericht om elkaar te helpen en de landen die lid zijn te beschermen. Ik vind ook dat de NAVO moreel gezien Oekraïne moet helpen, maar Oekraïne is nu eenmaal geen lid. Heeft Oekraïne de oorlog dan ‘laten gebeuren’ omdat ze niet eerder lid werden van de NAVO?
Oekraïne kwam wel voor zichzelf op toen Rusland de oorlog begon, maar dat houdt Rusland ook niet tegen. Dus je grenzen aangeven bij een gek als Poetin heeft ook niet zoveel zin.
Het was inderdaad geen goed voorbeeld maar ik vind nog steeds dat als je zegt dat mensen zich ‘laten pesten’, je de schuld bij het slachtoffer legt. En daar werd ik boos om, dus ik reageerde zo. Een vriendin van me is vroeger gepest en zij ging er wel tegenin, en gaf het aan op school. Maar die school deed veel te weinig en het pesten ging gewoon door. Zij heeft er dus wel iets tegen geprobeerd te doen maar het had geen zin. Je grenzen aangeven werkt gewoon niet altijd. En als je je grenzen niet goed aan durft te geven uit angst vind ik ook niet dat je je ‘laat pesten’.
Moet wel lachen om de begrijpend lezen poll hierna. Ik kan wel goed begrijpend lezen, maar ik reageer soms te snel. En ik kan mezelf vaak niet goed verwoorden of goede voorbeelden bedenken.