De NAVO is opgericht om elkaar te helpen en de landen die lid zijn te beschermen. Ik vind ook dat de NAVO moreel gezien Oekraïne moet helpen, maar Oekraïne is nu eenmaal geen lid. Heeft Oekraïne de oorlog dan ‘laten gebeuren’ omdat ze niet eerder lid werden van de NAVO?
Oekraïne kwam wel voor zichzelf op toen Rusland de oorlog begon, maar dat houdt Rusland ook niet tegen. Dus je grenzen aangeven bij een gek als Poetin heeft ook niet zoveel zin.
Het was inderdaad geen goed voorbeeld maar ik vind nog steeds dat als je zegt dat mensen zich ‘laten pesten’, je de schuld bij het slachtoffer legt. En daar werd ik boos om, dus ik reageerde zo. Een vriendin van me is vroeger gepest en zij ging er wel tegenin, en gaf het aan op school. Maar die school deed veel te weinig en het pesten ging gewoon door. Zij heeft er dus wel iets tegen geprobeerd te doen maar het had geen zin. Je grenzen aangeven werkt gewoon niet altijd. En als je je grenzen niet goed aan durft te geven uit angst vind ik ook niet dat je je ‘laat pesten’.
Moet wel lachen om de begrijpend lezen poll hierna. Ik kan wel goed begrijpend lezen, maar ik reageer soms te snel. En ik kan mezelf vaak niet goed verwoorden of goede voorbeelden bedenken.