Stel je persoonlijke vraag #56

Ik heb een passage onthouden uit een van deze boeken, waarbij bij een feest in de vrouwen wc een camera was opgehangen achter een doorkijkspiegel. Was als tiener daarna daar ook echt bang voor

Officieel? Of gewoon hoe je genoemd wordt door mensen? En dan een volledig andere naam of een afgeleide van je naam? En heb je dit gedaan omdat je de naam die je ouders je gaven dan lelijk vindt, of niet passend, of een andere reden? Ik vind dit iets fascinerends dus vandaar de vragen, snap het ook als je het niet wilt beantwoorden.

3 likes

Nee niet officieel want dat kost dus duizend euro ofzo. Maar iedereen weet nu dat ik zo genoemd wil worden en niet bij mn oude naam, het is nu 2,5 jaar zo, iedereen doet erg zn best om mn nieuwe naam te gebruiken. Ik vind de naam die ik van mijn ouders heb gekregen helemaal niet bij mij passen, nooit leuk gevonden ook. En op mn 34e was ik het zat.

17 likes

Jaaa, de betekenis van mijn naam is ook precies hoe ik als persoon doorgaans ben! Maar had natuurlijk ook totaal niet kunnen matchen haha.

1 like

Wat goed! Als ik een alternatief wist zou ik dat ook doen.

3 likes

Wat fijn dat je dat zo hebt aangepakt en dat iedereen er zo zijn best voor doet. Gaan je ouders er ook zo makkelijk in mee, aangezien zij degenen zijn die je naam hebben uitgekozen? Is je nieuwe naam heel anders dan? Als in, je heette eerst Marloes en wil nu Vivian genoemd worden, of meer als je heette Marloes en wilt nu Loes genoemd worden?

1 like
Samenvatting

Dat klopt, maar ze geven wel de grenzen aan, zowel jouw vriendin in je voorbeeld als Oekraïne tov Rusland. Ze hebben alleen de macht niet om er iets aan te doen. Mijn kritiek was ook richting de navo, die uitgedaagd wordt. Oekraïne laat zich niet pesten, Oekraïne is het slachtoffer van Rusland die kijkt hoever die kan gaan tov Europa. Ze escaleren, net als pesters doen als de school niet ingrijpt, steeds weer het luchtruim in, steeds weer een grens over, terwijl de navo bang lijkt om er iets aan te doen uit angst dat het escaleert, terwijl iedereen kan zien dat die escalatie juist al contant gebeurt in Oekraïne omdat er geen rode lijn wordt getrokken, niet voldoende wapens, geen daadkracht in optreden behalve woorden over dat het onacceptabel is wat Rusland doet. En omdat de nato dat al 3,5 jaar toestaat in Oekraïne worden ze nu zelf direct uitgedaagd. Dus in jouw voorbeeld zou het de school/docenten zijn die niet ingrijpen omdat ze bang zijn voor de pesters en daardoor zelf ook niet serieus worden genomen door de pester en het verder escaleert.

Maar laten we het over iets anders hebben verder

2 likes

Hier klopt helemaal niets van. Oekraïne kan niet zomaar lid worden van de NAVO. Ze probeerden al ver voor de invasie lid te worden, maar dat lukte niet… dankzij de NAVO. Rusland valt niet alleen Oekraïne aan, maar ook NAVO bondgenoten.

Het is juist effectief en heel belangrijk grenzen aan te geven bij Poetin. Turkije schoot de Russische agressor uit de lucht en sindsdien heeft Rusland hun luchtruim niet meer betreden. Als Oekraïne zich niet voortdurend zou verzetten waren ze al volledig bezet geweest i.p.v. de krappe 20% van nu. Dan zou de hele bevolking dus onder het Russische juk leven (op dit moment zijn er bijvoorbeeld al minimaal 200 concentratiekampen vol Oekraïners, dus Oekraïne realiseert zich wat op het spel staat en stoppen niet met vechten “want het heeft toch niet zoveel zin”). En dan heb ik het nog niet eens over de EU-landen die dan mogelijk bezet zouden zijn. De NAVO kan Rusland stoppen maar doet het niet. Ondertussen stikt het van de Russische cyberaanvallen op de computersystemen en overheden en speelt een deel van de bondgenoten Rusland zelfs in de kaart (Hongarije, de VS, Slowakije).

Over de rest van je post: ik ben het wel met je eens dat verzet tegen pesten helaas niet in alle contexten effect heeft, maar ik had het puur over de genoemde NAVO/Oekraïne context.

2 likes

Ouders doen hun best maar mijn moeder was vrij star in het begin. Die doet het ook het vaakst fout nog. Ze vinden het niet erg, ze begrijpen het niet maar snappen wel dat het zo kan voelen.

Heb een compleet nieuwe naam. Afkortingen van mn oude naam mogen wel nog trouwens want dat vind ik wel gezellig. Maar ik had al jaaaren de regel dat die volledige naam niet gebruikt mocht worden hahah dus dat deden mensen al niet.

@PiuPiu mijn verkering heeft de nieuwe bedacht. Ik zou zelf de nieuwe niet gekozen hebben maar iedereen zegt dat het super goed bij me past

5 likes

Ik liep vanochtend en toen ging het regenen en dat voelde zo fijn op mijn brakke hoofd dat ik er zo’n nare brede glimlach van kreeg.

Wat vind jij van lachen in de regen?

• Die mensen zijn super zen
  • Die mensen zijn krankzinnig
  • Die mensen moeten dood
  • Geen mening

0 stemmers

2 likes

Ik ben net voor de zoveelste keer in een week tijd natgeregend dus ik heb geen ruimte voor nuance.

3 likes

Niks naars aan. Ik zou het geweldig vinden om iemand zo in de regen te zien en moet ineens weer denken aan het gedichtje dat ik in mijn tienerjaren helemaal geweldig vond en stiekem nog steeds een beetje een motto is:

Ik denk dat het halve forum hiervan moet kotsen maar oke :joy:

10 likes

Ik wil net zeggen, vind het lief, maar na dit gelezen te hebben moet ik mijn stem delen met @Shaaar

Edit: eigenlijk is het wel gewoon wat we in de wereld nodig hebben, je hebt gelijk maar ik heb gewoon veel haat in mij hart.

1 like

Een goede vriend vraagt of je een dagje op zijn hond kan passen bij jou thuis. Het is een normale hond, niet uitzonderlijk druk, niet agressief, middenmaat. Je hebt die dag geen plannen, dus qua beschikbaarheid kan het. Wat zeg je?

• Ja, ik vind het leuk om (even) een hond in huis te hebben
  • Ja, maar ik doe het voornamelijk om die vriend te helpen. Ik vind het niet heel leuk maar ook niet erg om te doen. Dus voornamelijk om te helpen
  • Nee, ik vind honden eng
  • Nee, ik vind honden (in mijn huis) vies
  • Nee, ik heb zelf een huisdier die dat echt niet chill vindt
  • Nee, iemand in mijn huis is allergisch
  • Nee, mijn huis is echt niet geschikt voor een hond
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

1 like

Als het echt nodig is of als anderen die het normaal wel graag doen niet kunnen, wil ik echt wel helpen en even oppassen.
Maar anders nee, want ik vind het niet zo leuk om een hond in huis te hebben.

2 likes

Ik zou dan liever in het huis van de ander een dagje oppassen. Daar is dan ook alles wat de hond nodig heeft.

22 likes

Nou ik ben gegaan en het viel allemaal weer reuze mee! Ik heb me vermaakt, de deur uitgaan om het te doen was het moeilijkste punt, en het is prima dat het maar 2x per jaar is!

19 likes

Wat was het dan

6 likes

Het was een avond met een lotgenotengroep. Ik ken de mensen nog niet super goed, dus dat is drempel 1. Daarnaast is het een avond met een gezellige insteek, maar omdat je het sowieso ook over hét onderwerp hebt, is het ook een avond met soms pijn en verdriet. Dan is het soms makkelijker om tegen jezelf te zeggen “Ik heb geen zin”, dan in te zien dat je het spannend vind, maar er wel aan wil deelnemen.

13 likes

Nee, ik heb daar gewoon geen zin in.

1 like