Stel je persoonlijke vraag #56

Ik had dat op een gegeven moment met een groep studievriendinnen ook. Hun levens gingen allemaal een kant op en dat van mij een andere kant. En ik merkte bij afspreken echt dat ik soms niet meer mee kon/wilde praten en dat ik zelf met andere vrienden gewoon beter kon praten.

Een tijdje later werd er niks meer in de groepschatt gezegd. Geen idee of zij een nieuwe groep zonder mij hebben of dat zij elkaar ook niet meer spreken. Maar liever zo dan dat ze hadden gezegd: ja, jij past niet meer bij onze levensfase, je mag niet meer komen.

8 likes

Oh man echt jaren geleden zo’n petje in zo’n stoere auto die echt zijn verstand was verloren deed enkele pogingen mij van de weg af te rijden want man wat lollig, op een gegeven moment ging het echt allemaal maar net goed doordat ik een noodstop kon maken richting de vluchtstrook
Mijn kind was nog klein die zat naast me met een wit bekkie. Dat het bijna mis ging vond die vent blijkbaar toch niet de bedoeling dus die ging er toen vandoor en toen heb ik daar op die vluchtstrook toch wel even gehuild want waar zit je verstand (en de politie gebeld met het kenteken)

2 likes

In mijn vriendengroep is er een keer een soort mediator/interventie gesprek gekomen om eigenlijk 1 iemand eruit te mikken. Ze lag niet goed in de groep, sfeer werd continu verpest omdat ze nooit tevreden was en dat duidelijk liet merken. We kregen ook steeds allerlei verwijten. Zal vast wat van waar zijn. Maargoed, ze bleef komen, omdat ze met 1 iemand uit de groep nog wel een klik had. Maar de rest was er klaar mee. Gesprek heeft wel geholpen en ze realiseerde zich ook dat het niet houdbaar was.

Maar had het veeeeeel liever laten doodbloeden. Maar dat lukte niet. En zo een gesprek is gewoon kut voor iedereen

3 likes

Dit is echt mijn nachtmerrie, volgens mij merk je daar ook niks van als vrachtwagenchauffeur. Gelukkig is het goed afgelopen.

Ik denk dat laten doorbloeden vaak het beste is maar dan moet dat wel lukken. Als de een het probeert te laten doodbloeden maar dat niet echt wil lukken doordat de ander bijv. wel steeds initiatief blijft nemen dat je het ook niet te lang moet laten doormodderen want dan wordt dat ook pijnlijk. Dus mijn voorkeur zou zijn om het te laten doodbloeden maar als dat te lang duurt toch ā€˜uitmaken’.

4 likes

ik heb het ƩƩn keer ā€˜uitgemaakt’ met een vriendin. in dat geval was dat het meest logische denk ik. we (een andere vriendin en ik) hadden al een paar gesprekken met haar gehad over dat we haar gedrag en houding vaak niet fijn vonden en gekeken naar of we daar een oplossing voor zouden kunnen vinden. dat lukte op dat moment niet en toen was het wel duidelijker om gewoon te zeggen: dan spreken we (voorlopig) niet meer af. doodbloeden zou gek zijn geweest, omdat ze al wist wat er speelde.

inmiddels heb ik het contact (na een jaar of zo) toch weer opgepakt (die andere vriendin niet). ik zie en spreek haar minder dan hiervoor, maar als we elkaar zien en spreken is het weer gewoon leuk. ik ben blij dat we toen gewoon eerlijk zijn geweest. anders had ik het contact ook nooit hervat denk ik.

7 likes

Tsja vriendschappen komen en gaan nou eenmaal. Ik vind doodbloeden iets natuurlijker dan uitmaken. Dat laatste vind ik zo definitief, helemaal als je geen ruzie oid hebt maar gewoon uit elkaar bent gegroeid.

Ben wel ooit uit een appgroep gestapt na een ruzie, en daarna die mensen niet meer gesproken.

2 likes
Kan jouw slaapkamerdeur op slot?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Het zou kunnen als ik tenminste weet waar de sleutek gebleven was

12 likes

Zie echt niet in waarom er andere deuren binnenshuis dan het toilet en de badkamer op slot moeten kunnen.

3 likes

nee ik ook niet! Ik zag dat onze slaapkamer niet op slot kan, maar de slaapkamer van de kinderen zag ik dat die wel op slot zouden kunnen. Daar snap ik al helemaal het nut niet van haha

2 likes

Op vakantie in andere landen valt het me op dat bijna elke kamer op slot kan. Tenminste in veel landen waar ik geweest ben. Hier in Nederland is het volgensmij minder normaal.
Bij mij kunnen de slaapkamers op slot, maar het is een simpel slot en elke kamer heeft dan ook dezelfde sleutel

Hebben vooral veel oudere huizen in nederland dat niet? Bij mn ouderlijk huis hadden we wel sloten op de slaapkamerdeuren. Die gebruikten we nooit en ik had de sleutel ook niet eens.

2 likes

Zet jij je vaatwasser meestal op hetzelfde programma?

• Altijd
  • Bijna altijd
  • Nee ik wissel vaak

0 stemmers

Ik heb deze nieuwe nu volgens mij sinds eind dec. Er zitten nogal veel programma’s op en ik dacht, laat ik weer eens een andere doen. Het maakt zulke rare geluiden haha. Ik hoorde ook echt een soort ā€œblup blupā€ geluid.

1 like

Het kortste programma dat ik kon vinden en dan een uur open laten staan dan kan daarna alles zo de kast in
Het is wel het ruigste programma geloof ik want ik hoor een enorme klots water af en toe dus ik herken je blub blub haha

1x per week op het hete programma (schijnt beter te zijn :woman_shrugging:t2:). Verder op eco

2 likes

Nou deze heet ā€œsafeā€ en duurt meer dan 3 uur. De korste duurt 30 min. De langste is eco van 4 uur. Ik heb het alleen nog nooit op stomen gezet geloof ik. Geen idee wat dat is. Er zitten er 9 op. Ook wel best overdreven. Ik had altijd 4. Oneh de kortste is 14 min! Nou die heb ik ook nog nooit geprobeerd. Dat kan niet wat zijn.

5 likes

Ik heb een programma van een uur en gebruik vrijwel altijd die!

1 like

Drie uur! Mijn kortste programma duurt 27 minuten en dan geef ik aan dat het met een blokje is en dan maakt ie er 38 van, dan heb ik ook wel lang genoeg naar het gebulder geluisterd hoor (open keuken)

1 like

Nee, momenteel niet nodig.

Als je op kamers woont, dan is het wel een vereiste eigenlijk. Welicht oud huis en zijn die kamers ooit verhuurd?

1 like