ik had meteen deze associatie:
Hoewel ik goede hoop heb dat hij op het moment het licht begint te zien en PvdA-GL gaat stemmen.
Edit: hij stemde vorig keer D66
Sorry nog een optie: mijn partner mag niet stemmen
Ik stem meestal GL en vriend PvdA, dus nu hetzelfde
Zonder partner (die mag stemmen) helaas geen optie echt oneerlijk
zou je in een relatie kunnen zitten met iemand die een andere politieke voorkeur heeft?
- ja 100%
- ja behalve uitzonderlijke gevallen
- nee sowieso niet
- misschien/weet ik niet
- anders/nvt/ligt hieraanâŠ
0 stemmers
ligt eraan hoe ver de voorkeur verschilt? Iemand die net iets matiger of extremer is van partij? Prima.
Iemand die als hij in je zit allemaal rare dingen of slurs begint te roepen? Ik spring van een brug.
Ligt eraan wat je onder politieke voorkeur verstaat. Een andere partij zou voor mij prima zijn, maar dan wel graag een beetje in hetzelfde straatje. Ik stem zelf links en het liefst progressief en zou gevoelsmatig geen relatie kunnen hebben met een VVDer. Maar Volt, d66 of PvDD wel.
Ja21, PVV en BBB een nog go incl alle christelijke partijen. CDA zou bij mij een twijfelgeval zijn .
Denk dat pvdd en pvda/gl wellicht beter samengaan in een relatie dan pvv en d66 bijv .
@Ainu @Fishing
ja sorry het is 2u snachts in mijn tijdzone dus had ff geen zin om alle nuance te typen haha maar ik vind zelfde meningen maar dan gl en pvdd stemmen nog wel onder een soortgelijke voorkeur vallen. maar ik kende ook groenlinks stemmers die dan wel fvdâers daten en dat vond ik altijd zo bizar
dat lijkt me wel echt gestoord
ik zou dan eerder denken dat je nog wel zo een christelijke gekkie zou kunnen daten maar toch niet dit:
links lullen rechts coochie vullen
Oke
Oke
Mijn vriend heeft ooit (bij zijn 1e x stemmen) op de PVV gestemd. Dit vertelde hij me op de 3e date. Heb toen wel serieus overwogen om te stoppen met deze man omdat ik me bijna geen grotere afknapper kan voorstellen. Gelukkig kwam hij al snel tot inkeer en stemt hij sindsdien D66 en de afgelopen jaren Groen Links.
Ik vind het nog wel altijd lastig dat we beide familieleden hebben die overtuigd PVV-stemmer zijn.
Ja mân vriend en ik zitten qua meningen redelijk op één lijn maar hij is denk ik een iets strategischere stemmer dan ik (ik heb afgelopen jaren altijd bij1 of PvdD gestemd want ik stem gewoon op wat het dichtst bij mân standpunten zit en hij komt altijd met van die âja maar als ik ook al niet meer op pvda/gl stem wordt het nooit wat met het linkse blokđâ argumenten haha
Nee zou ik geen zin in hebben. Ik kan redelijk goed praten en omgaan met mensen met verschillende politieke ideeën maar mijn relatie moet een safe space zijn en dan vind ik mijn politieke kleur te fundamenteel om over te moeten discussiëren.
Haha in mijn relatie is het precies andersom.
Het beste aan de sauna vind ik: het heel heet hebben en zweten en dan echt goed afkoelen in een ijsbad. Daarna voel je je zoooo lekker, helemaal tintelend van binnen
Voel jij je ongemakkelijker (gevoel van bekeken kunnen worden) als je ergens aanbelt met een videodeurbel?
- Ja, vind het niet fijn
- Mwah
- Nee, geen last van
0 stemmers
Ben jij alerter hoe je kijkt/erbij staat als je ergens aanbelt met een videodeurbel?
- Ja
- Soms/een beetje
- Nee
0 stemmers
Heb jij een videodeurbel?
- Ja
- Nee, en wil er geen
- Nee, maar wil het wel
0 stemmers
Aanbellen vind ik niet zoân ding, maar in mijn wijk zijn alle huizen met videodeurbel opgeleverd en veel mensen hebben de bewegingsstand aan staan. Dan wordt je dus gewoon elke paar deuren gefilmd, dat vind ik erger.