Je hebt iemand uit de brand geholpen door op te passen (wat je leuk vond mocht het uitmaken) voor zover jij weet wonen zij in een blauwe parkeerzone waar volgens hen nooit iemand kwam controleren dus waar je gewoon “gratis” kon parkeren. Je bent er deze keer ook vanuit gegaan maar nu blijkt dat je een parkeerboete hebt!!
Wat doe je?
- Gewoon zelf betalen en niets zeggen
- Casual vragen hoe dat zit met die blauwe zone daar (oid)
- Laten vallen/laten weten dat je een parkeerboete hebt
- Laten vallen/laten weten dat je een parkeerboete hebt maar dat je die zelf betaalt
- Laten vallen/laten weten dat je een parkeerboete hebt en vragen of zij dat kunnen betalen
- Melden dat je een parkeerboete hebt en meteen tikkie sturen
0 stemmers
Wat vind/verwacht je?
- Verantwoordelijkheid van de bestuurder, dus eigen fout
- In deze situatie hadden ze wel even mogen melden (als ze het wisten), (ook hun verantwoordelijkheid)
- Wiens “fout” het ook is, omdat ik hen een dienst deed verwacht ik dat ze mij tegemoet komen
- Ik vind dat ik het zelf moet betalen
- Ik verwacht dat zij het betalen/vind dat ze moeten betalen
- Ik vind dat zij “moeten” aanbieden het te betalen, maar ik betaal zelf
- Ik vind dat zij “moeten” aanbieden het te betalen, ik betaal de helft
- Ik verwacht dat zij aanbieden de helft te betalen
0 stemmers
Ja dit is uit het leven gegrepen en mij vandaag gebeurd, en ik heb in een impuls meteen die boete doorgestuurd van “omg ik heb echt een kutdag” (want het was de zoveelste tegenvaller vandaag haha) maar ik voelde mij daar meteen een beetje zuur over want het komt natuurlijk mega passief agressief over en zo bedoelde ik het niet/had ik er niet over nagedacht. Ze zeiden trouwens meteen van stuur een tikkie wij betalen, dat hadden we moeten zeggen want het is sinds kort geen blauwe zone meer maar gewoon betaald parkeren - en ik heb aangeboden de helft te betalen. Maar misschien is het alsnog gierig.