Het lijkt me echt vreselijk machtig en dan heb ik liever gewoon een stuk chocolade ofzo
Je hebt iemand uit de brand geholpen door op te passen (wat je leuk vond mocht het uitmaken) voor zover jij weet wonen zij in een blauwe parkeerzone waar volgens hen nooit iemand kwam controleren dus waar je gewoon âgratisâ kon parkeren. Je bent er deze keer ook vanuit gegaan maar nu blijkt dat je een parkeerboete hebt!!
Wat doe je?
- Gewoon zelf betalen en niets zeggen
- Casual vragen hoe dat zit met die blauwe zone daar (oid)
- Laten vallen/laten weten dat je een parkeerboete hebt
- Laten vallen/laten weten dat je een parkeerboete hebt maar dat je die zelf betaalt
- Laten vallen/laten weten dat je een parkeerboete hebt en vragen of zij dat kunnen betalen
- Melden dat je een parkeerboete hebt en meteen tikkie sturen
0 stemmers
Wat vind/verwacht je?
- Verantwoordelijkheid van de bestuurder, dus eigen fout
- In deze situatie hadden ze wel even mogen melden (als ze het wisten), (ook hun verantwoordelijkheid)
- Wiens âfoutâ het ook is, omdat ik hen een dienst deed verwacht ik dat ze mij tegemoet komen
- Ik vind dat ik het zelf moet betalen
- Ik verwacht dat zij het betalen/vind dat ze moeten betalen
- Ik vind dat zij âmoetenâ aanbieden het te betalen, maar ik betaal zelf
- Ik vind dat zij âmoetenâ aanbieden het te betalen, ik betaal de helft
- Ik verwacht dat zij aanbieden de helft te betalen
0 stemmers
Ja dit is uit het leven gegrepen en mij vandaag gebeurd, en ik heb in een impuls meteen die boete doorgestuurd van âomg ik heb echt een kutdagâ (want het was de zoveelste tegenvaller vandaag haha) maar ik voelde mij daar meteen een beetje zuur over want het komt natuurlijk mega passief agressief over en zo bedoelde ik het niet/had ik er niet over nagedacht. Ze zeiden trouwens meteen van stuur een tikkie wij betalen, dat hadden we moeten zeggen want het is sinds kort geen blauwe zone meer maar gewoon betaald parkeren - en ik heb aangeboden de helft te betalen. Maar misschien is het alsnog gierig.
Ik zou het dus wel even zeggen zo van âhaha toch niet zoân blauwe zone als gedachtđ€Șâ, zodat ander bezoek in de toekomst niet ook de lul is. Het kan altijd veranderd zijn of dat zij het toch verkeerd begrepen hebben, kan gebeuren.
Ik vind eigenlijk standaard dat alles de verantwoordelijkheid is van de bestuurder als het gaat over je wel of niet aan regels houden.
Als je het weet dan zou ik wel een heads up geven aan mijn bezoek. Komt mijn bezoek gratis oppassen dan zou ik bij voorbaat al parkeerkosten willen vergoeden. Maar ok. Uiteindelijk is bestuurder verantwoordelijk.
Ja, ik eigenlijk ook altijd. Al voelt het nu anders omdat zij altijd actief zeiden van je kan daar je auto zetten want het is een blauwe zone met heel veel plek, en een mens moet dan langs gaan om die parkeerkaarten te controleren en daar zetten ze echt niet iemand voor in (verder rijden overal scanwagens) en toen zij nog geen parkeervergunning hadden hebben ze er een half jaar gestaan zonder ooit een boete etc etc.
Nu hebben ze de blauwe strepen zwart geverfd en is het gewoon betaald parkeren dus (echt stom want ik heb dus wel de strepen gezien maar niet dat ze niet meer blauw waren).
Maar goed ik ben het met je eens, blauwe zone of niet, ik koos er natuurlijk hoe dan ook voor om daar langer te parkeren dan in zoân blauwe zone officieel mag. Maar ik ben wel blij dat ze hebben aangeboden te betalen en ga er ook niet op staan het allemaal zelf te betalen
Heb ergens nog een recept van een oud-oud tante liggen. Heel netjes uitgeschreven, maar ook allemaal correcties in de marge toen ze het recept aan het verbeteren was. We maakten vroeger altijd deze arretjescake met Kerst. Misschien dat ik het tegenwoordig niks vind, maar het heeft een heel grote nostalgiefactor en als kind vond ik het geweldig.
Zweedse chokladbuller doet me er een beetje aan denken maar dan zonder salmonella risico
Interessant, ik heb nooit de link gelegd. Ik vind die chokladbullar juist heerlijk haha
Ik vind ze ook heerlijk en lekkerder dan arretjes cake maar t was wel t eerste waar ik aan dacht haha ook ongebakken en beetje crunchy
Rutgerbakt heeft een versie met custard en dan zit je niet met rauwe eieren. Voor mensen die nieuwsgierig zijn maar niets van rauw ei moeten hebben een goed recept.
Ik ga naar de sauna maar vind saunaâs zelf mega kut, ga echt voor het lekker chillen in het zwembad (inclusief bar), lekkere massage, lekkere scrub en zout bad bad etc. Ben zo een paar meier kwijt
Ik vind het eigenlijk alleen geweldig omdat het me aan de film Matilda doet denken. Maar ik weet niet eens zeker of dat arretjescake was in die scene, dat werd ons verteld.
Ja snap ik, tuurlijk zet je m dan neer als zij 100x zeggen zet maar neer
Dan zou ik in deze specifieke situatie zeker langs gaan! Kan me echt voorstellen dat ze er nu even niet aan denkt, maar dat wil niet zeggen dat mijn leven nu nodeloos ingewikkeld en duur moet worden en ik niet naar de fysio kan etc. Hierboven werd de suggestie gedaan een bloemetje mee te nemen en dat vind ik een uitstekend idee.
Dat is allebei heel lief! Wat een gezellig einde van deze saga
Zwangeren en zwakkeren nagelaten, maken mensen zich echt zo actief zorgen om specifiek het salmonellagedeelte bij arretjescake? Ik maak het nooit (weet eigenlijk ook niet zeker of ik het ooit op heb gehad), maar verse eieren hebben op zich een heel laag risico toch? Gebruik het liever zelf alsnog niet, maar als er ergens een goede tiramisu op me ligt te wachten dan interesseert het me geen moer haha
Welk fruit eet jij met schil?
- Peer
- Appel
- Kiwi
- Nectarine
- Perzik
- Vijg
- Nog een andere fruitsoort
0 stemmers
Hangt er vooral vanaf of ze biologisch zijn geteeld, anders verwijder ik zoveel mogelijk de schil
Wow ben echt verbaasd dat zoveel mensen vijg zonder schil eten