Sterkte!
Als mannen het doen, zelf weten, maar van vrouwen heb ik liever dat ze goed boos/verafschuwd/oordelend kunnen kijken waar nodig. Dus tegen!!!
heb jij filmschaamte bij concerten?
- ja, maar ik film toch
- ja, daardoor film ik bewust minder
- ja, daardoor film ik zga nooit
- zou ik hebben maar ik film uit mezelf nooit
- nee, ik film veel
- nee, maar ik film maar af en toe
- zou ik niet hebben maar ik film uit mezelf toch nooit
- ik ga niet naar concerten
0 stemmers
en last van filmâdilemmaâ? daarmee bedoel ik dat je zowel gewoon het concert zonder camera wil beleven als ook filmpjes wil maken
- ja vaak
- ja soms
- nee
0 stemmers
ik film zelf zo min mogelijk maar vind het wel fijn om iets van filmpjes te hebben, als herinnering en ik kijk ze graag terug. maar er is altijd wel een idioot die het halve concert filmt en die kies ik dan uit om na de show te vragen of die mij diens filmpjes airdropt of whatsappt en dat werkt best wel goed
dit is voor mij echt dubbel eigenlijk want aan de ene kant denk ik: fijn als iemand er gelukkig van wordt. maar toch vind ik het ook een soort van dystopisch dat we leven in een wereld waarin vrouwen volledige operaties of andere ingrepen doen omdat we zo graag willen voldoen aan een bepaald schoonheidsideaal.
Volgens mij creĂ«ert het feit dat het mogelijk Ăs ook de behoefte. Je gaat er toch over nadenken van
Ja wil ik dat, is dat iets voor mij, wat vind ik daar dan van, ow die persoon die ik hoog heb zitten die heeft dat ook, het kan ook heel subtiel
Stel er was niet zoiets als botox of fillers of facelifts en niemand had dat. Iedereen zag er gewoon zo uit als die eruit zag, dan zou ook niemand daar toch mee zitten.
Mijn moeder zei dat vroeger in de jaren 70 en 80 mensen echt niet zo obsessief met hun uiterlijk bezig waren. Iedereen had wel wat moois en wat lelijks en ja sommige mensen waren uitzonderlijk knap maar ja dat was dan gewoon zo.
Dit lijkt me zoooo fijn eerlijk gezegdđ„č
Toen zat iedereen aan de shakes en speed om maar zo mager mogelijk te zijn. Vroeger was het echt niet beter maar wel anders.
Ben het verder totaal met je eens hoor. Dat is ook mijn grootste bezwaar tegen die injecties. Ben altijd bang dat het zoiets wordt als haren verven en benen scheren dat je bijna een paria bent als je het niet doet.
Ik denk dat het in de jaren 70 en 80 ook maar net uitmaakte waar je woonde en ik welke kringen je je begaf maar dat maakt nu door social media veel minder uit.
Ik denk ook dat de mogelijkheid de behoefte creĂ«ert. Vrouwen onder de 30 die echt voor het blote oog amper zichtbare rimpels hebben aan de âbaby botoxâ, dat soort dingen komen echt van monkey see monkey do (en de enorme beschikbaarheid)(en alle fokking cameraâs overal).
ik ben mezelf soort van aan het herprogrammeren in hoe ik naar mensen (vooral vrouwen) kijk en ik vind zoveel meer mensen mooier nu en vooral ook rimpels en andere dingen die met ouderdom komen. is ook wel gekatalyseerd na de dood van een naaste waarna ik naar mijn vrienden keek en gewoon blij was dat ze leefden en het heel bijzonder vond om ze al 15+ jaar in mijn leven te hebben en ze ouder te zien worden, zien dat ze grijze haren aan het krijgen zijn, naar hun lachrimpels kijken en beseffen dat dat ook een afdruk is van alle keren dat we samen lachten.
en nu vind ik andere en oudere mensen ook steeds mooier. als ik naar pamela anderson kijk hoe ze er nu uitziet vind ik dat zo vreselijk bijzonder mooi! echt veeeel mooier dan ik dat 10 geleden had gevonden.
hoorde gisteren toevallig ook de uitspraak âechte schoonheid zit van binnenâ waardoor ik daar over na ging denken, en het gaat wel vaker over dat we mensen als neutraler moeten zien en schoonheid/uiterlijk gewoon niet zo belangrijk moeten vinden maar ik ben het daar steeds meer niet helemaal mee eens. tenminste zo werk ik gewoon zelf niet en ik denk mensen an sich ook niet.
ik vind zelf dat we juist meer waardering moeten krijgen voor de schoonheid van mens zijn en we bij iemand die naar huidige standaarden âlelijkâ is niet moeten zeggen ja maar schoonheid komt van binnen maar iemand oprecht mooier moeten gaan proberen te vinden door uit het schoonheidsidealkader/tunnelvisie te breken. juist ook door de diversiteit van gezichten en unieke gezichtstrekken of mimiek of whatever. dat was vroegah wel een beetje meer iig qua gezicht omdat je daar nu eenmaal niet zo veel aan kon veranderen als nu maar letterlijk alles wordt monocultuur zelfs uiterlijk. ZO SAAI.
ik heb verder niets tegen botox of fillers trouwens maar ik vind het wel zonde als dat er toe leidt dat we een steeds minder brede opvatting van schoonheid hebben. is gewoon zonde voor je leven want als mensen iets continu nastreven is het schoonheid vinden, in muziek, kunst, natuur, alles. hoe stom dat we iets waar we zoveel geluk uit kunnen halen dan gaan verkleinen.
Kan bijna wel huilen door die eerste alinea, zo mooi hoe je dat zegt en wat een mooie manier om ernaar te kijken
ja dat vond ik ook echt heel bijzonder om zo sterk te voelen! heel veel verdriet dat ik mijn vriendin niet meer ouder zou zien worden maar zoveel geluk en dankbaarheid dat de mensen die nog leefden leefden en om me heen en diep besef hoe een privilege het is met zijn allen langzaamaan witharige rozijntjes te worden
Het filmen zelf vind ik helemaal niks, maar ik kijk de filmpjes van de concerten waar ik dit jaar ben geweest bijna elke dag terug en dan voel ik weer helemaal hoe gelukkig ik daar was dus ik blijf het toch maar doen
Ja dit!!
Ik vind het ook heel leuk als mensen iets hebben dat niet per super mooi is, of maakt eigenlijk niet uit, maar waarmee ze lijken op (een van) hun ouders of zo. Vind dat nu de babies een beetje geboren worden in mn vriendenkring ook leuk, dat het ene kindje dan het beetje asymmetrische oog van moeder heeft, de ander een bredere neus zoals vader etc etc. Het is toch ook super bijzonder dat jouw features doorgegeven zijn en een soort samensmelting zijn van de vorige generaties.
Ik vind het bijvoorbeeld echt zonde als iemand dan een Instagram mini wipneusje koopt terwijl diegene uit een bloedlijn van prachtige krachtige neuzen komt.
ja dat is zooo sick! dat je gewoon 2 mensen die je kent in 1 nieuw mensje ziet!! en dat omdat iemand een trekje heeft met zn lip oid van een van zijn ouders iemands mond en daaromheen zich daarnaar vormt en rimpelt hoe ouder die wordt.
grote neusen ben ik ook gek op, ik word helemaal week van alba flores bijvoorbeeld. sowieso idd die midden oosterse neuzen die fucking kracht en heritage uitstralen. vind het ook cool dat fenotypische trekken veel zeggen over het klimaat waar je voorvoorvoorouders tot jij nu vandaan kwamen en de evolutie en weerbarstigheid van de mens.
misschien is het mijn persoonlijke algoritme maar zie echt steeds meer mensen in comments van mensen met grote neuzen die heel erg ophypen. en ook zeggen dat het zonde is als iemand een prachtige neus had en zoân weird ass instagram wipneus heeft laten boetseren.
@mercurysummer ja dat heb ik dus ook waardoor jk toch wel de neiging blijf hebben! ik zou eigenlijk gewoon willen dat elke artiest, groot of klein, die een tour doet, gewoon 1 tourshow volledig opneemt en online zet
Helemaal mee eens, het eigen en expressieve van gezichten vind ik juist zo bijzonder en wat iemand op diens hele eigen manier mooi maakt. En daarom vind ik cosmetische ingrepen aan het gezicht ook zo zonde, omdat je dat ermee verhult/verminderd/wegneemt.
In mijn eigen tienertijd vond ik mijn neus bijvoorbeeld niet mooi. Maar het is een echte âfamilieneusâ en nu waardeer ik hem daardoor juist. Ik ben ook ontroerd als ik mijn neefjes en nichtjes zie en hun gezicht in de kindertijd een beetje begint te ontwikkelen en die neus dan langzaam verschijnt đ„č
En ik heb nu mijn eerste ouderdomsvlekjes op mijn handen en dat doet me bijvoorbeeld denken aan de handen van mijn oma en dan voel ik me wat dichter bij haar komen ofzo
Alleen als ik zoân dikke rimpel tussen mân wenkbrauwen krijg
Hoeveel is jouw âstraatwaardeâ op een gemiddelde dag. Dus hoeveel is je kleding, electronica, accessoires, eventueel andere dingen die je mee hebt (elektrische fiets) ongeveer? Dus inclusief je iPhone aankoopprijs etc.
- Weinig
- Onder de 500
- Onder de 1000
- Onder de 2000
- Onder de 3000
- Onder de 4000
- Onder de 5000
0 stemmers
Hoe was dat toen jij tiener was? Dus je fiets, electronica, kleding, accessoires bij elkaar
- Onder de 100
- Onder de 250
- Onder de 500
- Onder de 1000
- Boven de 1000
0 stemmers
gaat best snel met een fatsoenlijke fiets + paar gouden sieraden
Komt vooral door mijn mobiel, koptelefoons en fiets, maar mijn mobiel is 1,5 jaar oud en en mijn koptelefoon valt bijna uit elkaar. Is het dan nog veel waard?
Zoooo shit toen jij dit zei dacht ik pas aan mijn trouwring