Stel je persoonlijke vraag #56

Ik heb nu even geen instagram waardoor ik het nieuws mis, ik zoek ook geen nieuwswebsites op maar kom wel de grote dingen tegen via de homepage en ik heb af en toe de radio aan, maar dit heeft totaal geen invloed op mijn stem straks.
Die is al jaren hetzelfde en ik kan eventueel nog de website van de partij erop naslaan om hun standpunten op te zoeken, maar op een gegeven mokent weet je wel hoe je zelf in de wereld staat + of een partij daarbij aansluit dus daarvoor hoef ik het nieuws niet te volgen.

Ik ben trouwens content ermee dat dingen me wat ontgaan de laatste weken. Als het slecht gaat en ik lees ook nog allerlei nare nieuwsberichten en vooral de debiele reacties van mensen onder de berichten, dan wordt het nog 10x zo erg en ik weet niet wie daarbij baat heeft.
@Chuckie Ja vooral beelden op social media maken mij echt gek. Ik ga er ook van dromen en ik ben niet goed in mezelf in de hand houden qua telefoongedrag en dan maar 1x per dag kijken, dus ik heb dan liever even helemaal geen social media.

1 like

Op het plein in onze stad

• Pizza of p-atat
  • ???

0 stemmers

3 likes

Toen de oorlog in Oekraïne begon heb ik een tijdje amper tot geen nieuws gevolgd. Dit was uit een soort bescherming naar mezelf, omdat ik zo bang werd dat ik er niet meer van sliep. Na een paar maanden ben ik toen langzaam weer het nieuws gaan volgen.

Nu zit ik zo in mijn kraambubbel dat ik ook al een week geen journaal gezien heb en de nieuwsapp alleen een beetje scan. Het is niet dat ik nu helemaal niet weet wat er speelt, maar details moet je me nu ook ff niet vragen.

4 likes

Kom en eet gezellig mee, eten met een p

4 likes

Riep als baby al spontaan: Ik wil in de olie gaan!

4 likes

Ik vind Als een kat in het nauw een leuker liedje

3 likes

OMG mijn eindmusical :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Dit maakt echt zo tering boos:

Toch echt debiel dat zo’n zieke lul dat jarenlang kan doen omdat hij amper straf krijgt

Heb jij en/of je omgeving last (gehad) van een stalker?

• Nee
  • Ja ikzelf
  • Ja vrienden
  • Ja collega
  • Ja kennis
  • Ja familie

0 stemmers

zo bizar dat zo iemand geen tbs krijgt opgelegd

10 likes

Ongekend hoe weinig politie en justitie doen bij stalking. Van heel dichtbij gezien hoe een familielid hélemaal kapot is gemaakt door stalking, hoe ontzettend klein en vooral letterlijks doodsbang iemand daarvan wordt. Nooit meer je waar dan ook veilig voelen, altijd over je schouder kijken, nergens meer heen kunnen zonder dat de stalker er achter komt en daar op een manier laat weten dat hij het weet. Dreigen met dingen die in vertrouwen zijn verteld tegen alles en iedereen vertellen. Ik heb de stapels mails/berichtjes/voicememo’s met dreigementen gezien die deze persoon zelf moest uitprinten en uitwerken om überhaupt aangifte te doen, hoe ongekend zwaar en emotioneel slopend dat is om állemaal weer te zien en vooral hoe dik die stapel papier werd.

En wat kon de politie doen: langs gaan en de beste man vragen of hij wilde stoppen. Ik heb toen echt tot in mijn tenen gevoeld hoe ongekend woest je kan zijn en als ik hem voor mijn auto had gehad had ik hem echt doodgereden en ik gun het hem tot op de dag van vandaag nog om een heel ellendige en eenzame dood te sterven.

26 likes

Dit is de rechter, tegen de adviezen in van de psychiaters, na 4 jaar stalking, doodsbedreiging en nadat hij haar van de trap heeft gegooid nadat hij haar woning binnen dringt.

Hij moest zich melden bij de reclassering, waar na VIER JAAR blijkt dat hij zich helemaal niet aan de regels houdt en op 2 straten afstand van haar is gaan wonen.

Echt wat de fak. Haal dit soort mannen van de straat zeg, moet ze dood voor ze iets gaan doen?

30 likes

Ja in dit verhaal is het nu dus weer in het nieuws gekomen omdat de nieuwe partner van deze vrouw de auto van die kkstalker in de fik heeft gestoken omdat hij dus maar blijft doorgaan.

Denk ook dat zolang die gek nog leeft zij nooit rust krijgt en idd de politie en justitie doen heeeeelemaal niks.

Ik vind persoonlijk stalking echt een van de ergste dingen, zou super zwaar bestraft moeten worden imo. Er is geen enkel excuus om iemand te stalken.

19 likes

Nee ongekend hoor, en wat je zegt zij gaat nooit rust vinden zolang als hij leeft of los rondloopt. Heel simpel dit soort mensen voor eeuwig wegstoppen in een cel of zorgen dat ze zsm onder de grond liggen. Je bent het leven echt niet waard als stalker.

2 likes

ja ik las het, echt fucking gestoord. ik weet niet of het de oorzaak is maar voor mijn gevoel is woede en agressie (van mannen/jegens vrouwen) zo genormaliseerd dat er zelfs bij iemand die zo duidelijk een gevaar is voor de samenleving en zo wordt aangemerkt door psychologen amper iets wordt gedaan om de maatschappij veilig van hem te houden. ach die boosheid hoort er een beetje bij hè, hij belooft toch dat hij zijn leven wil beteren! hij heeft zoveel talent!

8 likes

Ja en het is niet leuk om gedumpt te worden :frowning: misschien is ze zelfs wel vreemdgegaan!

3 likes

https://archive.ph/2Logw

Dit is ook zo’n man die dood moet, stalkt een meisje al vanaf haar 9e (was zelf 26) en inmiddels zijn we 15 jaar verder en kan zij nog steeds niet normaal wonen omdat hij permanent blijft stalken. Ook zijn ex, hun dochter en haar moeder.

Het zou toch moeten kunnen dat je sommige mensen gewoon niet meer vrij laat? Hoezo moeten 4 vrouwen en hun geliefden in angst leven zodat 1 man lekker vrij kan leven? Slaat toch nergens op!

20 likes

En nu zit die nieuwe partner dus vast daarvoor, al sinds de zomer, en dat kan nog wel even duren want daar kan hij 15 jaar voor krijgen ??? Wtf

3 likes

in 15 jaar meerdere straffen en 4 jaar tbs verder en niks mag baten, de rechter:

Na lang twijfelen eist hij geen tbs met dwangverpleging, maar achttien maanden gevangenisstraf en tbs met voorwaarden.

3 likes

Hoezo zit deze gast niet al jaren in een instelling “verlief op een 9-jarig meisje” :nauseated_face:

7 likes

Verder niet gelezen, dus ken de context niet. Maar over jouw opmerking: een rechter eist niet, dat doet de officier van justitie.

1 like