Stel je persoonlijke vraag #56

Je hoeft deze ervaringen echt niet te bagatelliseren hoor! Tuurlijk is het niet hetzelfde als een doodsbedreiging maar dat je zegt “dit valt in het niets” vind ik alweer een teken hoe vrouwen in onze maatschappij niet serieus genomen worden, en dan heb je het idee dat je moet benadrukken dat dit “nog meeviel”. Ik vind dit verhaal heel eng, dan lig je in bed in je kamer zonder slot, wetende dat die huisgenoot die vriend uit kan nodigen en hij dus elk moment je kamer in kan. Ik zou daar echt bang van worden. En waarom vertelde die huisgenoot ook alles over jou? Had me daar ook zeker niet veilig gevoeld.

14 likes

Ja dit, wat geeft zo’n man het gore lef om te doen alsof je van hem bent. Echt obsessief gedrag, waarbij alle alarmbellen meteen af moeten gaan.

2 likes

Nou justitie kwam er niet eens aan te pas, want die gek (haar ex) heeft daarna zelfmoord gepleegd. Maar alle media-aandacht ging uiteindelijk wel naar de dader, hoe hij dit toch had kunnen doen, hoe hij is opgegroeid enz.

1 like

Wat zou jij zeggen

• “Nee niet doen”
  • Negeren
  • “Spring, alsjeblieft, spring”

0 stemmers

Ik heb een aantal jaar geleden een situatie meegemaakt in mijn omgeving waarbij een man zijn exvriendin stalkte. Toen ze hem had geblokkeerd ging hij savonds onder haar raam in een struik zitten om haar in de gaten te houden, continu haar vrienden en familie bellen, haar nieuwe vriend in elkaar slaan etc.

En wat me toen al zo opviel en waar ik later ook veel over nadacht, was hoeveel het over hem ging. Kennissen die hem weer uitnodigden voor avondjes uit, want misschien deed het hem goed er even uit te zijn! En dat anderen dan reageerden met: goed dat je dat doet hoor! Hij heeft echt veel verdriet. Hopen dat hij hier doorheen komt!
En dat het echt fijn was toen het weer wat beter met hem ging.

Echt bizar hoe dat- toen en helaas nog steeds - gaat😶

10 likes

Welke van deze kleurencombinaties vind je wél kunnen in een outfit? Dus bijvoorbeeld top de ene kleur, broek de andere kleur

• Zwart en donkerblauw
  • Zwart en donkerbruin
  • Donkerblauw en donkerbruin
  • Ik vind dit alledrie niet mooi bij elkaar

0 stemmers

4 likes

Me die al de hele dag aan het afvragen of is de combi die ze aan heeft (bruin en zwart dus) eigenlijk wel kan.

5 likes

Afhankelijk van de styling vind ik dat echt heel veel kan

21 likes

Ik weet niet ik hou niet van donkerbruin met meer donker maar of het dan ook echt niet past…

Ik schrijf met rechts, maar een tennisbal kan ik alleen met links gooien. Gister kwam ik er ook achter dat als ik een tolletje wil laten draaien, dat veel beter met links lukt.

Kennen jullie dit ook?

• Nee, ik ben enkel linkshandig
  • Nee, ik ben enkel rechtshandig
  • Ja, ik kan sommige dingen alleen met links, andere dingen alleen met rechts.
  • Ja, ik kan de meeste dingen zowel links- als rechtshandig.

0 stemmers

2 likes

Is dat niet logisch met tennis? Als je rechts bent sla je met die hand, dus dan gooi je toch sowieso op met links? Of heeft het gooien niets met tennis te maken?

2 likes

Geen idee, heb nooit tennis gespeeld. Kan me wel vaag herinneren dat ik een badmintonracket met rechts vasthield, geloof ik.

Maar ik weet nog dat een gymleraar op de basisschool me eens verplichtte om met rechts te gooien, nadat hij gevraagd had met welke hand ik schreef. En dat lukte helemaal niet. :no_mouth:

Heb het daarna gewoon weer met links gedaan.

3 likes

Oh las net, dat zowel een bal gooien als een tennisracket vasthouden normaal gesproken met de dominante hand gebeurd.

1 like

Dit vind ik altijd interessant! Ik ben rechtshandig, maar een baby, dienblad of stapel kranten heb ik het liefst op/in mijn rechter arm. Aangeven van drankjes of de krant doe ik dan met mijn minder dominante hand. Ik weet nog dat bij een horecabijbaan als eerst werd gevraagd of ik links- of rechtshandig was en toen wilden ze dus dat ik het op links hield en met rechts uitserveerde. Maar als ik een dienblad of baby moet laten balanceren op mijn linker arm/hand valt het geheid (zielig voor de baby).
En dit vind ik grappig: in de familie verschilt dit; wij zijn allemaal rechtshandig maar dat dienblad/baby/stapel kranten gaat bij de ene helft op rechts en bij de andere helft op links.

1 like

Gek hè, ben benieuwd waar dit fenomeen vandaan komt.

Ik weet ook nog in de horeca, toen ik de kassa moest tellen, dat het toen iemand opviel dat als ik biljetten aan het tellen was ik dit ook op de linkshandige manier deed.

Had het zelf niet eens in de gaten! :sweat_smile:

1 like

:rofl::rofl:

2 likes

Ik ben linkshandig, maar een fles of pot opendraaien lukt beter met rechts.

2 likes

Een baby links dragen schijnt voor vrouwen het natuurlijkst aan te voelen omdat aan die kant je hart zit en je baby rustig wordt door jouw hartslag omdat dat vertrouwd voelt vanuit de baarmoeder.

Draag jij een baby meer aan de linkerkant dan aan de rechterkant?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Links zit bij mij echt voor geen meter. Net als dat ik een handtas ook niet links kan dragen.

4 likes

Er is ook een speciaal topic voor persoonlijke vragen zwanger/kind :slight_smile:

26 likes