:o
Weet iemand of Thermen Holiday in die lijst klopt? Ik kan er niks over vinden op de website zelf.
:o
Weet iemand of Thermen Holiday in die lijst klopt? Ik kan er niks over vinden op de website zelf.
Ik heb (schijnbaar foutief) de aanname gedaan dat er een soort âbleh zo saai als mensen over hun kinderen/het moederschap pratenâ - gevoel aan ten grondslag lag bij jou, en niet stil gestaan bij dat dit een andere, wellicht dieper liggende reden kan hebben. Ik kan me voorstellen dat mijn reactie (met de âew babyâsâ opmerking) behoorlijk kort door de bocht was. Sorry daarvoor, ik had even wat verder moeten kijken dan mijn neus lang was. Ook voor anderen trouwens die mijn reactie als vervelend ervaren hebben.
Op de website staat ze geen verjaardagsarrangementen hebben op dit moment, dus het lijkt me niet dat ze nog meedoen.
Middagje/ochtend bios? Leuke solo-activiteit en kaartjes zijn dan ook wat goedkoper. Drankje mee van de supermarkt en daarna nog een lekker taartje eten ofzo!
Denk jij dat best veel Nederlanders het té goed hebben?
0 stemmers
En hier op het forum?
0 stemmers
Als ik in mijn omgeving kijk dan zie ik echt veel mensen die niet miljonair zijn ofzo maar die zo ontiegelijk veel geld kunnen uitgeven. Er is overal zo tering veel dure horeca, al die sportclubs met superduur lidmaatschap, etc etc
Hier op het forum ook zo vaak met de aankopen en volgens mij is het nog erger als er kinderen in het spel komen, dan moet alles al helemaal duur en luxe.
Belgen, hebben te veel Belgen het ook te goed?
0 stemmers
Ook veel Nederlanders die niet ontiegelijk veel geld uitgeven hebben het heel erg/te goed, maar hebben dat niet in de gaten.
Weet jij op wie je gaat stemmen? Ik dacht dat ik op de PvdA zou gaan stemmen maar heb er toch niet echt zin in eigenlijk.
0 stemmers
Prima als je goed verdient enzo maar de poverty cosplay hier op het forum soms is wel schrijnend.
Ik zou lekker in mijn eentje door de stad slenteren en lunchen. 's Avonds eten bestellen. Gratis naar de sauna is ook top!
Fijne verjaardag!
De verschillen zijn gewoon heel groot. Er zijn heel veel mensen die het heel erg goed hebben en ook heel veel mensen die het heel zwaar hebben in NL. Nou goed, dat hoef ik jou niet te vertellen.
Ik denk wel dat het forum bovengemiddeld welvarend is. Maar obv de poll-uitslagen is het forum ook hoger opgeleid, werkt meer dan de gemiddelde vrouw in NL en heeft een hoger percentage een relatie (als ik de cijfers van het CBS bekijk). Daarnaast denk ik dat kansenongelijkheid ook hier meespeelt, de gemiddelde forummer (en daar versta ik mezelf zeker ook onder) heeft meer kansen gehad.
Een Shaar of Grace had dit vast veel overtuigender en welbespraakter geformuleerd, maar dat is helaas niet mijn talent.
Zeker waar idd.
In de ochtend fiets ik over een brug naar mijn werk en dan vervloek ik altijd mijn leven. Maar onder die brug wonen een aantal mensen en dan zie ik hen en ja fucking cliché, maar dan ben ik toch ook gewoon even dankbaar dat ik op de fiets kan naar een warme en droge werkplek, met warme koffie, een fijne bureaustoel en elke maand een salaris waarmee ik het dak boven mijn hoofd kan betalen.
Ik heb soms het gevoel dat Nederlanders vinden dat ze recht op alles hebben. âHet is ons zelf verworven recht dat we recht hebben op allesâ. En bij alles wat ons een strobreed in de weg wordt gelegd, zeiken we de hele goegemeente bij elkaar. Tegenslagen horen toch bij arme mensen, bij voorkeur in Bangladesh, maar niet bij âonze Nederlandenâ. Ga niet zo goed op die houding.
Same ik overweeg voor het eerst in 20 jaar niet PvdA te stemmen want they make it so hard for me to love them
Ik ben toevallig nu het boek Koninkrijk vol sloppen aan het lezen, en het is echt verhelderend hoe recent de levensstandaarden zijn die we momenteel hebben eigenlijk zijn. En daaruit blijkt dus dat al die luxe ook geen gegeven is, al lijken veel mensen dat wel te denken. Het is een fucking precair systeem wat ook gewoon weer kan afbrokkelen als we niet goed uitkijken (en dat is dus ook al aan het gebeuren). Maar iedereen die niet verder dan zijn eigen tuintje kan kijken boeit het niet dat anderen al langzaamaan deze verworvenheden aan het verliezen zijn.
Dus ja, denk wel dat te veel mensen het nog te goed hebben, maar ook dat dit niet kan blijven duren.
Ik heb het soms andersom, dan vertellen meer senior collegaâs (waarvan ik de salarisschaal weet en dus kan gokken dat ze minstens een x bedrag met drie nullen meer dan ik verdienen, en waarvan ik weet dat de partner ook 32u of full time werkt) dat ze lang moeten sparen voor een vakantie of dat ze hun hypotheek zo hoog vinden, of dat ze niet zoveel spaargeld hebben en dan vraag ik me echt af hoe dat kan en waar al dat geld dan naartoe gaat.
ik vind dat Nederlanders vooral vinden dat zij zelf recht op alle luxe en minder belasting betalen hebben omdat ze er zo hard voor werken. als je arm of ziek bent zal je daar wel zelf voor hebben gezorgd en het is uit den boze dat arme of zieke mensen ook wat spaargeld hebben of eens op vakantie kunnen. die mogen blij zijn dat ze kunnen eten (maar wel alleen budgetproducten!) en een dak boven hun hoofd hebben (maar niet een te groot huis en ook geen huisdieren!)
de rijkere mensen die âharderâ werken verdienen van alles meer en de arme of zieke mensen verdienen van alles minder want die krijgen al te veel. en als de arme of zieke mensen minder krijgen is er weer meer meer meer voor de rijkere mensen die dat allemaal wĂ©l echt verdienen.
edit: het voelt ook wel alsof we als land dat zo gewend is onze rijkdom te vergaren door te stelen uit andere landen en mensen die niet âwijâ zijn op gruwelijke manieren uit te buiten geloven dat alles op een manier maakbaar is, om maar niet onder ogen te komen dat alles wat we als Nederland hebben we hebben verkregen door andere mensen arm en ziek te maken maar die andere mensen net zo mens als wij zijn.
makkelijker om te blijven geloven dat alles een keuze is, dat wij als rijk land alles wat we hebben hebben omdat we het echt verdienen, en dat iedereen die niet wij is gewoon door een natuurwet minder verdient, voor een ander is niemand verantwoordelijk, zeker de witte kolonialist en slavendrijver niet. en jan modaal hoeft in die lijn ook geen maatschappelijke verantwoordelijkheid te voelen tegenover iemand in de ziektewet of bijstand: ik mag rijk worden door dingen van een ander af te nemen, zo heeft Nederland het altijd gedaan en dat vieren we en noemen we de Gouden Eeuw. nouja misschien een beetje vergezocht gebrabbel dit ik ben hardop aan het denken ![]()
Ik had hier net een discussie over met een kennis en die heeft het dan altijd over mensen die hard werken bladiebladiebla en uiteindelijk komt het altijd neer op âhun bedrijfâ want dat is het allerharste werken en ondernemers mag je niks in de weg leggen blablabla
Denk jij dat ondernemers harder werken dan werknemers?
0 stemmers
Ken jij ondernemers die geloven dat ondernemen veel harder werken is dan werknemer zijn?
0 stemmers
Ja eens