Gebruik jij wel eens een kruik?
- Ja
- Nee
- Sporadisch
0 stemmers
Gebruik jij wel eens een kruik?
0 stemmers
De follow up gaat toch in het topic waar het hoort? Vaak genoeg een vraag hier gelezen n.a.v. een onderwerp in een ander topic i.p.v daar door gaan.
@smintje Zo strict of zwart/wit is het toch heel vaak niet… Wat ik al zei, in dit geval ging de vraag eerder meer over voorkeurshanden dan specifiek over baby’s, baby’s komen soms ook voor in het leven als lijdend voorwerp - zeg ik als iemand zonder kind(erwens)
Net zoals deze discussie ook een follow-up is en niet hier hoort maar in de Forum-categorie, als het dan echt zo strict is
Elke nacht, tenzij het echt te warm is. Maar ik probeer wel elk jaar een nieuwe te kopen qua veiligheid, want 2 jaar geleden een lekkende kruik gehad met brandwonden op mn bovenbenen
Mijn baby wel
Nee, maar wel regelmatig een elektrisch kussen (zonder vulling, dus plat, geen idee hoe dat heet).
Geen kruik, maar mijn stoov collectie gaat straks wel aan de oplader
Vergeet jij wel eens een afspraak, bijvoorbeeld een tandarts-, dokter-, consultatiebureau-, opticien afspraak etc.?
0 stemmers
Heb jij wel eens bij vrienden/bekende dat je denkt “waar doen jullie het eigenlijk allemaal van?!”
0 stemmers
De een na de ander koopt nieuwe auto’s, huizen, gaan meerdere keren op vakantie… dan denk ik soms echt “hoe dan?!” En dan een paar minuten later besef ik me weer dat ik het absoluut niet slecht heb, laat ik het los en ben ik weer tevreden.
Maak ik mij niet druk om, niet omdat ik immuun ben voor de ‘hoe dan’ vraag, maar meer omdat er in mijn omgeving best open wordt gepraat over hoe mensen het allemaal rond krijgen. Ben daar ook echt heel blij mee omdat wij alles zelf betalen in een omgeving waarin familiegeld gewoon een grote rol speelt. Ook op veel subtielere manieren dan een jubelton.
Ja dit vooral, ik weet ongeveer wat mensen verdienen en weet ook waar hun prioriteiten liggen. Heel verhelderend want kan dat dan eventueel ook op mijn eigen situatie toepassen.
Ik heb soms ook wel dat ik weet hoeveel vrienden verdienen(en dat is dan relatief veel), weet dat ze niet aan het sparen zijn voor een huis/auto/iets groots en de vaste lasten zijn gewoon normaal en dan denk “je verdient zoveel geld, waarom doe je er niks leuks mee??? Ga uit eten of op vakantie ofzo” maar dat heeft misschien meer te maken met het gat in mijn hand
Ja same zoooooo calvinistisch
Stimuleer de economie een beetje
Haha dat heb ik ook, of als ze gaan zeuren dat een nieuwe droger ofzo duur is terwijl ik weet dat ze gewoon een hele dikke spaarrekening hebben
Ja ik heb het met goede vrienden best vaak over geld en daarnaast ben ik ook niet iemand die snel jaloersig is op wat anderen hebben (en al helemaal niet op auto’s enzo). Over grotere dingen kan ik me wel druk maken (hoe moet het later allemaal) maar ik ben geen keeping up with the joneses type. En ik heb het fucking goed vergeleken met 90% van de wereld dus lekker boeiend ook.
Ik weet van veel vrienden en familie juist niet wat ze verdienen, wordt niet echt over gepraat en ik “durf” ook niet echt te vragen ernaar. Misschien ligt dat aan mijn omgeving maar er wordt wel snel geoordeeld over inkomen. Zeker als er grote verschillen zijn!
@Sambuca @Shaaar @Rozevarken hebben het veel beter verwoord en uitgelegd dan ik kon doen. Ik heb dat subforum inderdaad met een reden op negeer staan en alsnog kan ik het niet ontwijken. Ik had het op dat moment geschreven in frustratie en irritatie.
Ja eens, dat zeg ik ook op het einde. Dan besef ik wat ik allemaal wel heb en ben ik ook gelijk weer tevreden.
Hahaha echt 2 min mn financieel adviseur (kom maar door) gemaild omdat ik onze afspraak vergeten ben en die niet meer ga halen. Alweer
Haha dat vind ik dan weer geen gezeur want sommige dingen zijn gewoon stom om te kopen, zoals drogers, zonneschermen of dure reparaties in huis.
Wel heb ik een hekel aan dingen zeggen als: ik ben blut/ heb geen geld of laatste dagen waren krap, terwijl dat hun eigen toedoen is dat ze niet wat euro’s van hun enorme spaarrekening willen pakken.