Bij mij echt een klassiek rijtje dat goed overeenkomt met mijn politieke links progressieve voorkeur, ik had alleen Volt hoger verwacht, maar ik heb tegen kerncentrales gekozen en denk dat het hem daar in zit. Ook bij1 had ik hoger verwacht.
PvdAGL op 1 met 85% en dan PvDD en D66 met 80% en dan partij voor de vrede en Volt met iets van 65 ofzo. In het midden ergens Bij1, CDA en SP en alle echt rechtse partijen onder de 30% met FvD 7%
Ik weet overigens nog steeds niet zeker waar ik op ga stemmen. Normaal altijd GL en ook weleens PvdA. Maar ik merk dat ik me eraan erger hoe het nu gaat in de partij en ik het Ouwehand heel goed vind doen de afgelopen tijd. Maar ja iets met partijbestuur en soms wel heel erg ‘voor de dieren’ en zevendedagsadventisten.
En D66 vind ik soms te rechts (hallo Els Borst en de marktwerking in de zorg) en altijd een groot punt maken van dingen die ik wel belangrijk vind, maar niet zooooo belangrijk zoals orgaandonatie oid.
Dus t zal wel GL-PvdA worden, want hoop op sterke linkse grote partij. Maar dan moeten ze nog wel een beetje gaan vlammen gvd.