Haha nee, heb ook echt de indruk dat je dan xenofoob en fascistisch moet zijn om daar nog op uit te komen.
Denk ook dat de partijprogrammaās genant dicht bij elkaar liggen. Ik krijg op elke stemwijzer gl/pvda, pvdd, d66, volt, denk, sp (bij stemwijzer ook bij1, piratenpartij en vrede voor dieren) op verwaarloosbare verschillen (2 stellingen bij volkskrant, 87-77% bij stemwijzer). Is echt niet gezond dat zoveel partijen zoān soortgelijk profiel hebben.
Ik wil een aanvullende vraag in de stemwijzer of ze bereid zijn met vvd en rechtser te gaan regeren.
Eens. Maar een stemwijzer geeft natuurlijk ook niet altijd een betrouwbaar beeld, zeker als je niet goed politiek geĆÆnformeerd bent op deze stellingen en vanuit een eerste gevoel stemt.
Als je de partijstandpunten niet kent mis je de nuance en mis je misschien ook invalshoeken die beter bij je passen. Rekeningrijden bijvoorbeeld, groenlinks-pvda is voor want ze vinden het eerlijker maar in regioās waar mensen afhankelijk zijn van ov willen ze een lager tarief. Partij voor de dieren is voor maar wil een uitzondering voor mensen met een beperking en mensen die afgelegen wonen. De sp is tegen want autorijden moet schoner worden en niet duurder, zij willen dit afdwingen bij autofabrikanten. Bij1 is tegen want zij willen gratis ov en tot die tijd moet autorijden voor iedereen toegankelijk zijn.
Dus ondanks dat het simpele vragen zijn is het best wel complex om je standpunt te bepalen ten opzichte van alle partijen als je niet alle overwegingen kent. Dus ik hoop dat mensen die rechts(er) uitkomen nog eens goed alles gaan lezen want wellicht komt er dan wel iets anders uit.
Bij mij echt een klassiek rijtje dat goed overeenkomt met mijn politieke links progressieve voorkeur, ik had alleen Volt hoger verwacht, maar ik heb tegen kerncentrales gekozen en denk dat het hem daar in zit. Ook bij1 had ik hoger verwacht.
PvdAGL op 1 met 85% en dan PvDD en D66 met 80% en dan partij voor de vrede en Volt met iets van 65 ofzo. In het midden ergens Bij1, CDA en SP en alle echt rechtse partijen onder de 30% met FvD 7%
Ik weet overigens nog steeds niet zeker waar ik op ga stemmen. Normaal altijd GL en ook weleens PvdA. Maar ik merk dat ik me eraan erger hoe het nu gaat in de partij en ik het Ouwehand heel goed vind doen de afgelopen tijd. Maar ja iets met partijbestuur en soms wel heel erg āvoor de dierenā en zevendedagsadventisten.
En D66 vind ik soms te rechts (hallo Els Borst en de marktwerking in de zorg) en altijd een groot punt maken van dingen die ik wel belangrijk vind, maar niet zooooo belangrijk zoals orgaandonatie oid.
Dus t zal wel GL-PvdA worden, want hoop op sterke linkse grote partij. Maar dan moeten ze nog wel een beetje gaan vlammen gvd.
Ik zou op basis van zoān stemwijzer echt geen harde conclusies trekken. Ik ging kijken bij de standpunten, en het was een heel vaag of genuanceerd antwoord soms (niet zwart wit).
Maar ik moet me nog even verder verdiepen want d66 en GL zijn het allebei niet voor me. Ik neig toch meer naar pvdd. Maar wat hierboven werd vermeld kan ik me wel in vinden ja, links ligt dicht bij elkaar en er springt niet echt een partij uit (tenminste voor mij).
Ik heb wel een paar stellingen overgeslagen waarvan ik dacht ik zie voor beide punten wel iets te zeggen afhankelijk van de toelichting, maar welke kant van het spectrum kan in ieder geval geen twijfel bestaan
ik heb altijd GL gestemd maar ik neig nu echt naar PvdD. bij de vorige verkiezingen had ik nog hoop dat GL de grootste zou kunnen worden, die hoop is ook vervlogen. dan liever een partij die het best aansluit bij mijn idealen.
Ok maar kunnen we dan even met zān allen ƩƩn linkse partij kiezen nu
Of doe ik nu aan beĆÆnvloeding net zoals toen iedereen op Kaag ging stemmen omdat @Zemraluani dat zei you bunch of idiots
We doen dit keer Partij voor de Dieren toch??
Hadden we dit niet al een beetje geprobeerd met GL/PvdA vorige keer?
Wat mij betreft wel. Outfits en genocidestandpunt on point
Ik ben denk ik linkser geworden want ik ben het met zoveel standpunten eens, terwijl ik vroeger nooit in de buurt kwam.
Zolang het PvdD, PvdA/GL of Bij1 is is het sowieso goed toch. Je stem telt niet alleen maar als het de grootste partij wordt. Ik zou idd op je idealen stemmen @Fukaeri (zo lang het links genoeg is ), ik heb nooit spijt gehad van mn stem op bij1 en Sylvana Simons in de kamer of op mn stemmen op PvdD.
Waarschijnlijk stem ik zelf weer PvdD (al baal ik wel echt van het splitsen , kan alleen maar tot zetelverlies leiden??
).
als we collectief voor pvdd gaan, tip: je kunt een gratis campagnepakket bestellen op de website Campagnepakket TK25 | Partij voor de Dieren
(bij gl/pvda kost dat geld, pleit ook weer voor pvdd!!!)
iedereen posters voor het raaaam
campagne voeren kost ook gewoon geld? vind dit niet iets om een partij op af te rekenen (sorry weet niet of je dit als grap bedoelde of serieus argument hahaha)
het was als grap bedoeld, maar ik vind het ook niet handig van ze. tuurlijk kost het geld, maar maak het zo laagdrempelig mogelijk om mensen mee te laten helpen met de campagne? posters laten afdrukken kost geen drol
Welke lijstrekker/toekomstig minister-president komt weg met het onschuldige beeld dat Rutte ook schetste? (op de fiets, appeltje, net als ājij en ikā)
- Geert Wilders
- Frans Timmermans
- Dilan YeÅilgƶz-Zegerius
- Eddy van Hijum (NSC)
- Rob Jetten
- Caroline van der Plas
- Jimmy Dijk (SP)
- Henri Bontenbal
- Lidewij de Vos (FvD)
- Stephan van Baarle (Denk)
- Chris Stoffer
- Mirjam Bikker
- Esther Ouwehand
- Laurens Dassen
- Joost Eerdmans
0 stemmers
Weet jij wie Yves Berendse is?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik zag hem voor het eerst bij All you need is love want ik dacht dat het een andere zanger was ahum
En was ie niet bij Beau onlangs ook?
Maar het is toch ook een of andere zanger