Stel je persoonlijke vraag #56

PARTIJ VOOR DE VREIHEIT

2 likes

Wie gaat er dan niet op stemmen vanwege de naam? Volgens mij zegt niemand dat.

Ik ben denk te rechts ervoor, persoonlijk. Maar ik vind het óók een kinderachtige ā€˜mijn spreekbeurt gaat over mij cavia’-naam en ik denk dat ze een breder publiek zouden aanspreken met een sterkere naam ja.

Vind zelf Christendemocratisch AppĆØl best een banger, maar ik zou er niet op stemmen.

Edit: oh iemand zegt het wel letterlijk :smiling_face_with_tear::joy::joy: wasn’t me

7 likes

De enige goede naam is volt. GroenLinks kan er ook nog mee door. Ik snap niet dat je anno 2024 een partij opricht en het dan nieuw sociaal contract (NSC) noemt. Echt totaal niet pakkend en klinkt exact als de krant(de partij heeft verder ook 0 sociale standpunten maar dat terzijde).

Ik vond het bij de oprichting wel hoopvol klinken, omdat het een verwijzing is naar het sociaal contract van Rousseu, een verlichtingsfilosoof. Maar helaas…

1 like

Ja is DE dieren. Of van en voor

(Jaha kinderen ik ben sarcastisch.

Hoe ben je met deze verkiezing bezig ten opzichte van de vorige

• Meer
  • Minder
  • Hetzelfde

0 stemmers

2 likes

Die memes dat Mariah Carey weer komt want we gaan richting kerst enzo.

1 like

Ben een beetje afgestompt. Voelt ook allemaal zo machteloos, PVV wint toch wel weer, kan geen normaal kabinet vormen, over 2 jaar weer naar de stembus, Nederland polariseert nog meer, repeat forever.

31 likes

Ik vraag me vooral af hoe ā€œweā€ dit gaan doen. Want dat dit:

gaat gebeuren daar twijfel ik niet aan. Maar zo kan het toch niet blijven lopen… Er moet toch iets anders mogelijk zijn dan machteloos vanaf de zijlijn toekijken?

2 likes

Ik heb ergens hoop dat als we deze riedel nog een keer (of nog meer) doorgaan er misschien toch eens een hogere kiesdrempel gaat komen, en dan links eindelijk weer eens de grootste wordt. Niet dat alles dan is opgelost, maar dan doorbreken we in ieder geval weer eens deze cirkel.

4 likes
Als iets de voorverwarmde oven in moet, verwarm je de oven dan ook echt voor?
  • Nee ik laat het er dan langer in zitten
  • Ja altijd
  • Soms

0 stemmers

1 like

Maar vooral omdat mijn oven prut is :grimacing:

Ik doe wat ik wil opwarmen er meteen in, voorverwarmen en dan langer dan zou moeten verwarmen

1 like

Is het echt een gerecht wat ik moet bereiden dan wel, voor bakken of garing maakt het wel uit.

Moet er gewoon wat gegratineerd worden/ opgewarmd/ gesmolten weet ik veel. Dan kan je gewoon de opwarmhitte ook gebruiken.

19 likes

Kan jij de borstcrawl?

• Ja, goed
  • Een beetje
  • Nee

0 stemmers

Mijn man heeft dit als eerste geleerd bij zwemles toen hij kind was (niet NL)?? Ik heb dat volgens mij nooit geleerd of in ieder geval niet goed opgelet, ik zie wel dat het een van de onderdelen van zwemdiploma A is maar misschien is dat nieuw. Ik kan de schoolslag en nog net op m’n rug zwemmen, ik hou van zwemmen maar ik zwem wel altijd bij de oma’s.

Ik heb het wel op zwemles geleerd, ik heb diploma A en B, maar ik denk dat ik er nu niks meer van bak haha

3 likes

Vroeger was het geen onderdeel van je A diploma. Denk dat het pas bij B kwam. Tegenwoordig zit de borstcrawl wel bij A maar vraag me echt af waarom want het is echt niet dat ze het technisch goed uit leren voeren.

Ik heb een aantal jaar geleden een korte (4x) borstcrawl cursus gevolgd omdat ik er beter in wilde worden, maar ben er slecht in. Te slappe armen ofzo.

Heb bij mijn kwart triathlon gewoon schoolslag gedaan en was sneller dan menig borstcrawler :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik heb deze vroeger wel voor mijn A moeten doen (25 jaar geleden)

5 likes

Ik vond laatst mijn diploma B met daarop een datum in 1988 en ik kan het niet
Terwijl ik daarna ook nog reddingszwemmen gedaan heb dus geen idee welke eisen er toen gesteld werden maar minder streng dan tegenwoordig in elk geval

1 like

Ik heb ā€˜een beetje’ gestemd want ik ben er wel op afgezwommen, maar ik kan het nog net zo goed als duiken: ik laat me als een baksteen in het water vallen (oftewel dat doe ik dus niet meer)

1 like

Ik ben het aan het leren!

1 like