Stel je persoonlijke vraag #57

Je verwoord preciés wat ik bedoel!

Ik vind het ook helemaal niet vervelend als in omg raak me niet aan, maar een deel van mn hoofd gaat dan gewoon in een soort loop van ‘er ligt nu een (lichaamsdeel naar keuze) een op me’ en daar ben ik dan constant bewust van.

Heb dat helemaal niet in casual settings als mensen me aanraken/tegen me leunen oid, ook niet als ik ze niet goed ken. Maar zodra ik de klant ben krijg ik ineens dat hyperbewustzijn.

Heb jij dit ook?

• Nee ik ben normaal
  • Nouja een beetje
  • Ja eigenlijk wel zo’n beetje
  • Ik heb het altijd, ook in een niet-klant setting

0 stemmers

3 likes

Ik heb dat bij de kapper/tandarts/masseur dus totaal niet, maar als in het OV of in een drukke supermarkt of zo iemand me per ongeluk aanraakt of tegen me aan stoot oid ga ik echt op slot

12 likes

ik denk dat die minivijvertjes in de stadsparken hier zo leeg zijn als iedereen daar z’n wc-doorspoelwater gaat halen :joy:

2 likes

Welke waterfilterfles heb je? Ik heb niet zo’n zin om tien literflessen kwijt te moeten in mijn appartement, dus een waterfilter lijkt me wel handig.

1 like

Dit doet me eraan denken dat ik een keer een vechtsport-introductiecursus heb gekocht van 10 lessen, en toen na 2 lessen gekapt ben omdat ik er echt níét tegenkan om andere mensen aan te moeten raken, zelfs in een sportcontext.

4 likes

Even je post gebruiken @Sherlock

Ervaar jij dit ook?

• Ben op dat tijdstip niet of niet regelmatig buiten
  • Ja merk dit ook
  • Ja maar pas later dan 22:00
  • Nee ik zie ook genoeg vrouwen

0 stemmers

Ik wandel in de avond altijd, meestal tussen 22:00 en 23:00 ergens en waar ik loop is het denk ik op dat tijdstip bijna gelijk in mannen en vrouwen, maar als ik na middernacht ga is het wel 90% man. Voel me als ik loop ook nooit bang daardoor, denk ook omdat er echt een mix van ouder/jonger/man/vrouw loopt. Wordt wel vaak gevraagd om een muntje maar heb nooit iets vervelends meegemaakt als ik nee zei. Na middernacht zou ik niet zo achteloos en met noice cancelling lopen denk ik.

3 likes

Nee, ik heb hier gewoonweg nooit bewust op gelet

13 likes

Oh ik zit wel eens aan het water en dan als ik dan een groep aan hoor komen ben ik altijd wel een klein beetje ‘opgelucht’ als ik er vrouwenstemmen bij hoor, dan denk ik direct oh die gaan mij niet lastigvallen.

5 likes

Ja ik als in bepaalde setting een man tegenkom voel ik ook soms wel die spanning, vooral wandelend kan ik me dat helemaal voorstellen maar als ik gewoon op de fiets zit en ik af en toe iemand kruis zie ik echt niet wie er allemaal voorbij komen. Ik kijk denk ik misschien ook wel expres niet naar mensen omdat ik ook onbewust bang ben voor gekke mannen.

3 likes

ja en ook groepjes die staan te hangen, dat zijn altijd jongens/mannen. vind ik ook nooit chill om 's avonds of 's nachts voorbij te lopen. je ziet nooit eens een groepje hangvrouwen, echt jammer

6 likes

Moet wel zeggen ik wandel eigenlijk nooit alleen later op de avond, maar fiets wel veel en dan zie ik op de fiets ook echt wel veel andere vrouwen, maar dat is ook wel anders dan meer “doelloos” we rondje lopen

2 likes

Ik ben voor werk regelmatig na 23:00 thuis en dan zie ik ook bijna geen vrouwen meer op straat.

2 likes

Ik was laatst bij de tandarts en die ging heel lang met 1 hand typen op z’n computer en van z’n andere hand hield ie een vinger in m’n mond. Dat was een mix van ‘niet je intrusieve gedachten laten winnen en op z’n vinger bijten’ en ‘dit voelt te intiem…’
Maar verder voel ik idd normaliter ook dat constante bewustzijn

7 likes

Waar ik woon valt het me nooit zo op, dan zijn er vooral van die fatbikejongeren en hondenbezitters nog onderweg. Pas was ik een paar avonden in Rotterdam en daar was wel 80% man, was wel heel opvallend. Voelde me niet echt bang doordat er wel heel veel mannen op straat liepen.

1 like

Op een of andere manier mag ik geen polls plaatsen, maar kopen jullie liever broeken die net te strak zitten of net te wijd? En net te kort of net te lang?

te strak en te kort is echt m’n nachtmerrie :nauseated_face:

7 likes

Broeken:

• Liever net te strak
  • Liever net te ruim
  • Liever net te kort
  • Liever net te lang
  • Hangt van het type broek/materiaal af
  • Ik loop alleen broeken die perfect zitten
  • Ik draag geen broeken
  • Anders, namelijk

0 stemmers

Wijd en te lang, niks zo erg als te strakke of te korte broeken toch? Tenzij het een spijkerbroek is die uitloopt misschien. Ik koop eigenlijk alles tweedehands dus is alles al uitgelopen. Heb wel een spijkerbroek die ik heeeel vet vind, maar wel heel strak, dus kan ik niet altijd aan.

3 likes

Thanks queen

1 like

ik heb helemaal geen lange benen of lengte maar ik vind broeken zo vaak te kort mn de laatste jaren voor mijn gevoel? ik wil naast dat ik langer mooier vind vallen op schoenen juist wat lengte behouden in mn benen. bij sommige mensen staat het prima of goed, maar ik wil zelf dat broeken met sneakers ruim op de schoen vallen en als ik hakken of laarzen draag dat je vooral een hak ziet en niet mn hele wreef.
als de broek verder wel goed zit torn ik vaak de omslag eruit zodat hij langer is.

9 likes