Waar erger je je aan? #20

Maar bij alles geldt toch dat je een half uur voor sluit (mogelijk) behoorlijk moet improviseren met wat er nog wel te krijgen is. Heb je daar weer stress over. Kan je ook niet meer naar een andere winkel want dicht.
En ook betreft bezorgen, er zijn genoeg plekken waar je met de appie maar 3 bezorgvakken per dag hebt, en al helemaal rond kerst zitten die zo vol.

Denk vooral dat mensen niet zo paniekerig moeten doen met dat voor kerst alles uitverkocht is, alsof elke supermarkt morgen om 11:00 leeg is. Gros van je boodschappen kun je prima verder van te voren halen, dan heb je genoeg tijd om of ergens anders heen te gaan of iets anders te bedenken. Hoef je op de dag des oordeels aka de dag voor kerst alleen nog even de winkel in voor de allerlaatste dingen die je niet eerder kon halen vanwege de tht/versheid.

8 likes

Gewoon als een bejaarde voor openingstijd voor de deur staan zou ik zeggen. Bij mijn ah staat dan bijna niemand. Bij een jumbo verderop lijkt het alsof het hele bejaardencomplex voor de deur staat haha. Maarja die zijn toch sloom.

2 likes

Fixed that! :triumph:

3 likes

Ik word opeens wakker met een koortslip. Ik heb nog nooit een koortslip gehad.

Ja en volgens mij zijn op heel veel plekken de winkels gewoon open met kerst

Haha ja precies dit. Het is geen toiletpapier in maart 2020 situatie.

2 likes

Als ik dit lees ben ik echt tering blij dat ik overal gewoon aan kan schuiven. Behalve op tweede kerstdag maar dan ben ik alleen en kan ik doen en laten waar ik zelf zin in heb! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Waar ik mij ook over verbaas zijn de openingstijden van mij AH, beide kerstdagen van 07:00 tot 22:00 geopend, zoals een normale werkdag. Ik vind dit toch een beetje sneu voor die medewerkers

4 likes

Maar nu ga je er onterecht vanuit dat iedereen kerst viert? Genoeg andere culturen dan het Christendom.

1 like

Joh je meent het. Maar je doet nu net alsof heel die winkel draait op personeel vanuit andere culturen, dat is niet zo. De tijden kunnen toch wat aangepast worden? Iets later open en iets eerder dicht, gaat niemand dood van

5 likes

Sneu voor de medewerkers? Het was in de supermarkt waar ik werkte echt 0 issue om de bezetting rond te krijgen. Genoeg mensen die of helemaal geen kerst vieren of niet twee dagen, met roosteren kan je de diensten zo indelen dat de mensen die ‘s avonds kerst vieren overdag werken en op tijd klaar zijn, anderen hadden ontbijt/brunch en wilden dan prima de avond werken. Tel er feestdagentoeslag bij op en je hebt zat jonge collega’s die wilden werken.
Waren altijd de oudere collega’s die het allemaal verschrikkelijk vonden en die hoefden niet eens te werken omdat er genoeg anderen waren die dat juist graag wilden.

Als er echt een issue was om de planning rond te krijgen hadden ze wel eerder gesloten of later geopend.

17 likes

Niet iedereen hecht er zo veel waarde aan of heeft alle dagen plannen? Ik had destijds de 50% of 100% extra gewoon nice gevonden :woman_shrugging:t4:

1 like

Nou prima, ik mag het toch sneu vinden? Maar fijn dat jullie zo graag met kerst in een supermarkt willen werken

4 likes

Misschien moet je gewoon niet de gevoelens van een ander invullen met je sneu. Het is niet alsof mensen van 7 tot 22 aan een stuk door moeten werken terwijl er een of andere slavendrijver in hun oor schreeuwt.

17 likes

Maar je doet alsof er mensen dwangarbeid moeten verrichten door die openingstijden en dat zal (ja ja uitzonderingen daargelaten van verschrikkelijke supermarktmanagers) echt in 99% van de gevallen niet aan de hand zijn. Dus dan snap ik dat hele god zo sneu voor die arme mensen gewoon niet?

2 likes

Vond dat echt de leukste tijd van het jaar, lekker druk en idd toeslagen. Als kerst op een zondag viel was het 300% bij ons, nou kom maar door. :money_mouth_face::money_mouth_face:

33 likes

Sorry maar waar gaat deze discussie over

17 likes

Tering hoe overdreven kan je reageren? Neem het niet zo serieus aub met je slavendrijvers en god arme mensen? :joy:

9 likes

Dit zou echt iets voor mij zijn haha.

2 likes