Stel je persoonlijke vraag #58

Wij gaan volgend jaar trouwen, hebben kinderen en op ons huwelijk zullen we (los van onze eigen kinderen en de twee neefjes van mijn partner) geen kinderen uitnodigen.

Als mensen hun kinderen bij zich hebben dan zijn ze toch (ook bij wat oudere kinderen) de hele tijd met hun kinderen bezig. Wij vinden het leuker als iedereen gewoon een leuk feestje kan vieren zonder te moederen/vaderen.

(Mocht iemand een jonge baby hebben zouden we daar niet moeilijk over doen).

Heeft dus niets met kindren wel/niet leuk vinden maar hoe het de dynamiek van de dag beïnvloed.

10 likes

Kindvrije mensen weten echt wel hoe baby’s werken hoor. Het is niet alsof ze nooit in contact komen met kleine kinderen?

40 likes

Daarom zeg ik ‘misschien’. Er zijn echt zat mensen zonder kinderen die het heel goed weten, maar ook een heleboel die geen idee hebben.

Ja klopt daar speelt helaas veel meer. Dus wat dat betreft ook een minder typisch voorbeeld denk ik.

2 likes

Nou moet ik wel toegeven dat mijn baby van 6 weken veel huilde en alleen maar gewiegd werd in de draagdoek om te slapen, dus was sowieso geen optie geweest om mee te nemen :joy:
Maar er bestaan ook newborns die alleen slapen en drinken haha

2 likes

No offense maar dat is echt iets anders dan een bruiloft.

1 like

Ik kan me vooral niet voorstellen dat iemand die zo dichtbij staat als mijn zus zou zeggen nope je kind is niet welkom. Als een vriendin het zou zeggen over mijn kind zou ik het wel stappen, maar echt closeclose familie? Neh.

5 likes

Oké :joy:

12 likes

Als iemand je naar je favoriete film vraagt kun je dan gelijk iets opnoemen?

• Ja meerdere
  • Ja 1
  • Na lang nadenken misschien
  • Nee heb geen favo film

0 stemmers

1 like

Haha hoezo? Ligt toch ook maar net aan de soort bruiloft. Je kan ook gewoon een lowkey bruiloft hebben waar alles casual is. Mensen doen soms zo spastisch over bruiloften. Alsof het iets heel anders voorstelt dan een groot feest geven?

17 likes

Merk je niks van? Huilt sowieso meerdere keren, vervoersmiddel van baby is prominent aanwezig, gaat poepen, spuugt, gedoe met eten en ouders zijn sowieso hele tijd bezig met baby.

42 likes

Jij gaat trouwen, wie mogen er niet komen?

• Babies
  • Alles onder de 18
  • Alles onder de 12
  • Jongens onder de 18 niet, meisjes wel
  • Mensen met een voedselallergie
  • Honden
  • Honden die in een tas passen
  • Bejaarden

0 stemmers

3 likes

Ik had van dit lijstje alles op m’n bruiloft behalve mensen met een voedselallergie en dat zou ik oprecht liever niet willen denk ik? Of ja eigen risico dan ofzo. Vond het eten het belangrijkste die dag (en het trouwen i guess).

2 likes

Bij heel kleine baby’s kan ik me nog voorstellen dat dat super ingewikkeld wordt voor ouders dus dan op eigen risico meenemen. Maar verder wat alle kinderen betreft, ik vind dat als je die mee uitnodigt je ook wat voor ze moet regelen qua een plek om te spelen, misschien ander eten, iemand die een beetje op ze let etc. En ik heb geen zin in die kinderdagverblijf vibe, plus vind dat de ouders lekker de haren los moeten mogen gooien. Niemand van mijn vrienden gaat daar tegen protesteren hoor :joy:. Ik vind zelf een bruiloft van vrienden ook een prima reden om mijn kind met gierende banden bij oma af te zetten.

27 likes

Maar had je dan zelf gekookt? Want een cateraar kan daar toch gewoon rekening mee houden?
Wij hadden mensen met een notenallergie en die kregen een andere salade zonder noten.

Nee maar ik wil gewoon alles kunnen serveren wat ik lekker vind. En als iemand een heftige notenallergie heeft ofzo kan je toch beter helemaal niet in de buurt komen van noten? Lijkt me ook gewoon stressvol haha, want wat nou als diegene wel in contact komt met het verboden eten.

1 like

dus dan mag diegene maar niet komen? :cry: ik weet niet of je dit echt meent maar dat zou ik wel heel sneu vinden haha

16 likes

En als je moeder nou een notenallergie heeft? Mag die dan ook niet komen omdat jij pinda’s wil vreten.

5 likes

Mijn moeder zou nooit een pinda allergie hebben.

18 likes

Nee zou ik ook niet durven met jou als dochter

1 like